חפש ב:

משרד ראש הממשלה בודק תוכנית דיור חדשה

המועצה הלאומית לכלכלה, הפועלת תחת ראש הממשלה נתניהו, פתחה בפיילוט לתכנית שממירה שכונות של בתים פרטיים למגדלי דירות.

אורון איצקוביץ'|9.12.2015|16:11|1434 צפיות

התוכנית מתמקדת בפיתוח שכונה מלאה ולא בבניין היחיד ומציעה לבעל בית צמוד קרקע לחבור עם בעלי הבתים בסביבתו ולקבל אישורים למכור את בתיהם ליזם שיקים במקומם מגדל רב־קומות. התוכנית קובעת את מספר יחידות הדיור שאפשר להוסיף בה ובזכות התכנון מראש יימנע מצב של מגדל קומות אחד בלב שכונה נמוכה או דפוס בנייה ארעי. במסגרת מהלך תכנון שכונתי זה יהיו ההליכים קצרים משהם היום.

לדירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן


ומה יגידו בכנסת? האם התכנית החדשה עלולה ליצור קרע בקואליציה?

פתרון לקשיים של תכנית משרד האוצר
מסלול הדיור החדש עלול להתנגש עם תכניות דומות שמקדמים שר האוצר ושר הבינוי, שמשרדם מקים בימים אלו רשות מיוחדת להתחדשות עירונית. בסביבת כחלון לא הכירו את התכנית משום שמדובר בתכנית של רשויות מקומיות והן לא נזקקות לאישור קבינט הדיור בראשות כחלון. המועצה טוענת כי שתי תוכניות הדיור המקודמות על ידי משרד הבינוי אינן מספקות. לטענתם, מסלול פינוי־בינוי אורך זמן רב ובעל אי־ודאות גדולה, ומסלול תמ"א 38 מעורר התנגדות חמורה מצד ראשי הרשויות המקומיות שנובעת מכך שתכנית תמ"א 38 מוסיפה יחידות דיור בלי לבחון את מצב התשתיות בשכונה ואף פוטרת יזמים מתשלום היטלי השבחה לקופת העירייה. 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו לעידכונים יומיים

שינוי בלוח הזמנים והיתרי בנייה רלוונטיים
התכנית של המועצה מציעה שהרשות המקומית תאתר בעצמה את מתחמי המגורים שהיא מעוניינת לקדם בהם תכנון שכונתי לגובה במקום בתים נמוכים. האיתור יתרכז בשכונות ותיקות, ולא בשכונות של וילות יוקרתיות שבהן הרשות המקומית לא תרצה לבצע שינויים. רק בעלי הנכסים הרלבנטים יוכלו להגיש בקשה להיתר בנייה, וכך יקבלו ודאות ולוחות זמנים קצרים. התכנית מציעה שלשכונות ותיקות במעמד חברתי כלכלי נמוך יוצע לסבסד תשתיות ולספק מענק נוסף לבעלי הנכסים. 

פיילוט ראשוני
הפיילוט ראשוני בוצע בשכונה ותיקה בעיר במרכז ובה 90 בתים נמוכי קומה, ומספר יחידות הדיור בה קפץ ל־2,300. בעלי הנכסים הכפילו את שווי נכסיהם. היזמים הרוויחו 0.55 מיליארד שקל, הרשות המקומית הרוויחה 370 מיליון שקל. 10 דונם נוספו לשטחים הציבוריים, והמדינה הכניסה לקופתה כמיליארד שקל ממסים".

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות