חפש ב:

גידול האוכלוסייה מול משבר הדיור

האם משבר הדיור בדרך להיפטר? לא אם מחשבים את רמת גידול האוכלוסייה הטבעי

אורון איצקוביץ'|8.12.2015|16:37|1998 צפיות

לא צריך להיות מומחה נדל"ן כדי להבחין שמצב הדיור בארץ בכי רע. אבל יתרה מכך, כל הנתונים שמציגים בפנינו לא נותנים היבט על מה יהיה כאן בעוד 10 שנים. נתונים אחרונים מראים שקצב גידול האוכלוסייה במדינה משפיע על גודלו של משבר הנדל"ן. כיום מדברים על פתרון למשבר כאשר עדיין לא הספיקו לייצר את החסר של עשר שנות התעלמות בשוק הדיור.

לעמוד דירות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן


המדינה תוכל להתמודד עם גידול האוכלוסייה ע"י בנייה מרובה לגובה ועצירת פרויקטים גדולים של דיור קרקע אשר מבזבז קרקע יקרה.

תוכניות הממשלה
ממשלות ישראל האחרונות כבר ניסו לייצר כמה פתרונות לשוק הנדל"ן אשר אמורים לנסות ולהוזיל את השוק היום. תוכנית מע"מ אפס של יאיר לפיד הייתה אמורה לעצור את מחירי הדירות אבל כבר לעולם לא נדע אם היא הייתה מצליחה או נכשלת. מה שאנחנו כן יודעים זה שגם תוכנית זו כולל התוכניות של שר האוצר הנוכחי משה כחלון אינן מראות מצב עתידי. לכן, לפני שאנו עוסקים בפתרון המשבר, צריך להבין כיצד קודם כל משחררים בנייה מסיבית שתוכל לספק את המחסור הקיים היום בשוק.

לעמוד מגרשים וקרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן

שחרור אדמות וקרקעות
הגורם העיקרי שיוצר את המחסור בדירות הוא העיכוב הביורוקרטי. המדינה אחראית למצב בו מיציאה לפרויקט ועד מימושו יכולות לחלוף בין 5 ל-7 שנים. הבעיות הללו נובעות מכך שאין גג אחד משותף לכל הגורמים הביורוקרטיים האמורים לאשר ולקדם את הפרויקט, ויש צורך במהפכה של ממש כדי לתקן את המצב, אך עם זאת צריך לדעת שאין זה אומר שעכשיו בונים לפי כמות ולא איכות כי אחרת ייווצרו שיכונים שבעוד כמה שנים יהפכו לשכונות מצוקה בפני עצמן.

אל תשכחו להצטרף לפייסבוק של Banknadlan

מה צופן העתיד?
לסיכום כדי שמשבר הדיור ייפתר באמת צריך תחילה לייצר דירות שיפטרו את המחסור שנוצר בארץ במשך 10 שנות הזנחה, לאחר מכן המדינה תוכל להתמודד עם גידול האוכלוסייה ע"י בנייה מרובה לגובה ועצירת פרויקטים גדולים של דיור קרקע אשר מבזבז אדמה יקרה. לבסוף, המדינה צריכה לספק תנאים אשר יחזקו את הפריפריה בתחבורה ציבורית שתעניק להם את היכולת לגור בפריפריה ולעבוד במרכז או בהמשך לעיר הבה"דים שמשנה את באר שבע על פניה, לייצר מרכזים חדשים שיספקו עבודה ושימשכו אזרחים לעזוב את המרכז.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות