חפש ב:

האוצר: 70 אחוז צניחה ברכישת דירות ע"י משקיעים. האומנם?

שר האוצר כחלון הבטיח שהוא יעצור משקיעים מלרכוש דירות ללא הפסקה, אשר פוגעים כך במשפחות שרק רוצות לרכוש דירה למגורים. אך האם השמחה על צניחה בכמות רכישות המשקיעים מוקדמות?

אורון איצקוביץ'|8.12.2015|14:12|950 צפיות

בעקבות העלאת מס הרכישה על משקיעים הרוכשים דירות רק לצורך השכרה, נרשמה ירידה בכמות רכישת הדירות ברבעון השלישי. רק 3,900 דירות נרכשו ע"י משקיעים. לפי הנתונים, שמספק משרד האוצר, זהו שפל חסר תקדים שלא נראה מאז הרבע הראשון של שנת 2003 כאשר מדובר רק על 16 אחוזים מסך כל העסקאות, שהם 24 אלף יחידות דיור.


ירידת המחירים במרכז מובילה לעליית מחירים בפריפרייה 

נתוני משרד האוצר
באזור המרכז נרשמו ירידות המספרים הנמוכות ביותר כאשר שיעורי הירידה נעים בסביבות ה-70% בשלושה אזורים בולטים. גוש דן, ת"א ורחובות. באוצר נוקפים זכות להכבדת מס הרכישה שעלה ל-26% גובה מס ממוצע. המספרים ממשיכים להראות את השינוי כשמדינת ישראל, אשר נהנתה מכמיליארד שקלים ברבעון הקודם, זכתה הפעם רק בכ-400 מיליון שקלים מעסקאות נדלן להשקעה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

שינוי בשוק או בתפיסה?
אך האם הדבר מראה על שינוי בשוק הנדל"ן? לצערינו המספרים מראים רק על שינוי תפיסה של המשקיעים אשר כרגע אומדים את הנזקים של העלאת המס אך לא מתכוונים להיעלם ושמים את פעמיהם לפריפרייה. הירידה בסך כל העסקאות בחנה עסקה כאמור בכל אזורי הארץ, אולם בהשוואה למרכז שרמת ההתעניינות הייתה נמוכה, רמת העסקאות באזורי הפריפריה גבוהה יחסית.

הצטרפו לפייסבוק של Banknadlan

התוכנית של שר האוצר אכן יצרה מעין מחסום בשוק הנדל"ן כשברבעון השלישי נרשמו ירידות של 32% ברכישת דירות חדשות, אך כרגע הדבר דומה למחסום שתוכנית מע"מ אפס יצרה בזמנו והשפעה על מחירי הדירות היא רק השפעה פלסטית שכן בזמן שמחירי הדיור במרכז אכן יורדים בכמה אחוזים, הפריפרייה החלה "לבעור" ומחירי הדירות ביישובים השונים החלו לעלות. למעשה זהו רק שינוי למראית עין, שכן תמיד הפריפרייה זולה מהמרכז, אך אין הדבר אומר שנוצר מצב של ירידת מחירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות