חפש ב:

בחירת אדריכל

בחירת האדריכל לעיצוב הבית הוא חלק משמעותי בתהליך הבנייה והעיצוב של הבית אותו אתם בונים. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם להבין כיצד תבחרו את האדריכל שמתאים בשבילכם.

אורון איצקוביץ'|11.8.2015|17:12|5239 צפיות
כשמדובר במקרים של שינויים פנימיים, צביעה, שבירה של קירות, עיצוב הריהוט בבית לא בהכרח תצתרכו את שירותיו של אדריכל, אלא גם מעצב פנים יוכל לעזור לכם בשינוי הנכסף, אך לעומת זאת כשמדוב בשינויים גדולים יותר בבית, כמו בניית חדרים נוספים, מרפסת, שינוי משמעותי בחילוק הדירה, או אז תאלצו לקבל אישורים מאדריכל רשום שיוכל לייעץ ולתכנן לכם את השינוי המיוחל שחיכיתם לו.

איך בוחרים את האדריכל הנכון?
גם פה, כמו במקרים רבים אחרים בחייכם, תמיד חשוב לשמוע קודם כל לסביבה הקרובה שלכם, במידה ויש להם ניסיון בעבודה מול קבלן, שכן טובתכם האישית נמצאת בראש מעייניהם ולא הרווח שלו. לאחר מכן, חשוב לבצעה בדיקה ברשת, לקרוא ביקורות ותגובות, ולבדוק את ההיסטוריה של אותו אדם. כך תוכלו לקבל רושם ראשוני לפני שאתם פונים אליו ותוכלו להגיע לפגישה עם ידע חשוב מול מי תעבדו. חברות בנייה רבות מעסיקות אדריכלים משלהם ולכן שווה לכם לבדוק גם את הפרטים על אותם אדריכלים כדי שתוכלו להכיר את החברה יותר טוב.


אדריכל טוב ילך אתכם יד ביד

הפגישה האישית
בפגישה עם האדריכל, תמיד תבקשו לראות את תיק העבודות שלו (אם אפשר לבדוק באינטרנט לפני הפגישה עשו זאת), ולבדוק האם לאדריכל יש קו אחד שבו הוא עובד, או שהוא מסוגל לסטות לכיוונכם ולבצע תכנונים שיתאימו לראש שלכם. במשפט אחד, האם הוא מסוגל לגוון? הדבר הבא שצריך לוודא איתו הוא הידע שלו בהתנהלות הבנייה. האדריכל לא חייב לגור באזור מגוריכם שכן הוא עובד עם מספר אנשי תכנון, הנדסה מודדים וכו' ולכן מה שחשוב הוא הידע להתנהל אל מול הביורוקרטיה הישראלית והאישורים שצריך להציג. לבסוף, השירות והאישיות. האדריכל ילווה אתכם מתחילת ועד סופו של תהליך הבנייה. לכן חשוב שהוא יהיה אדיב, סבלני ויבין אתכם ואת כוונתכם. אל תלכו סחור אחרי אדריכל מפורסם שעלול להחליט בשבילכם מה ואיך עליכם לבנות את הדירה.

סקר שוק
גם כאן כמו במקרים אחרים, עליכם לבצע סקר שוק. אדריכל קובע את מחירו עפ"י הניסיון והמוניטין שצבר בשוק. אל תבחרו בהכרח באדריכל שמציע את המחיר הנמוך, אלא בדקו וקבלו מספר הצעות מחיר ותפגשו מספר אדריכלים כדי שתוכלו להיות בטוחים שעשיתם את הבחירה הנכונה. במקרים רבים תוכלו לראות דירות שהאדריכל תכנן לקבלן בפרויקטים ישנים וחדשים. פשוט צריך לחפש את המפרט של הדירה או הבניין.

רישיון
הדבר האחרון שעליכם לוודא הוא הרישיון של האדריכל. בדקו אם יש לו רישיון מוסדר כמו גם בררו היכן למד ואיזה תעודה קיבל. ישנם "הנדסאי אדריכלות" שאומנם יוכלו לתת לכם שירות ותכנון מרשים, אך הם אינם מוגדרים כאדריכלים ובדרך כלל במשרד שלהם יהיה רשום "שירותי תכנון". 
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות