חפש ב:

בועת הנדל"ן בישראל

הפחד הראשוני של כל אחד מאיתנו, לפני שאנו רוכשים את דירת החלומות, הוא "האם אני הולך להצטער על זה?" האם אנחנו נקנה דירה במחיר גבוה מדי? והאם נכנסתי לתוך בועת נדל"ן שקרובה לפיצוץ.

אורון איצקוביץ'|5.8.2015|17:35|5607 צפיות
הפחד הראשוני של כל אחד מאיתנו, לפני שאנו רוכשים מהקבלן את דירת החלומות, הוא "האם אני הולך להצטער על זה?" האם אנחנו נקנה דירה במחיר גבוה מדי? והאם נכנסתי לתוך בועת נדל"ן שקרובה לפיצוץ. אז אם הפחד מקנן גם בכם, הנה כמה קריטריונים שגם אתם יכולים לבדוק ולדעת, האם אתם בכיוון הנכון.

1. רשות המיסים- הבדיקה הראשונה היא בדיקה של כמות הדירות שנמכרו בשכונה בה אתם מתכננים לגור. ברשות המיסים קיים מאגר של 12 החודשים האחרונים בו אתם יכולים לבדוק מה היה מצב השוק. האם מחירי הדירות עלו או ירדו וכך להבין האם הסכום שאתם משלמים קיים בממוצע הנורמלי או לא.
2. כמות המתווכים- כשרואים מספר רב של שלטי תיווך בשכונה אחת סימן שיש האטה במכירת הדירות, בדר"כ זה סימן שלילי שעלול לסמן בועת נדל"ן מתקרבת. כדי להתמודד עם בעיה כזו, צריך סבלנות ו"להכיר" את השכונה הזו למשך תקופה לפני שמחליטים לחתום. ככה תוכלו לדעת איך מתקדמות העסקאות באזור. דבר נוסף שאפשר לעשות הוא לדבר עם תושבי השכונה ולנסות להבין למה יש כל-כך הרבה שלטים. רק חשוב לזכור  לא לקחת את מה שאומרים כמובן מאליו מפני שלא לכל אדם יש זיכרון טוב שמכיר את העבר של השכונה ויכול לספר לכם על בעיות שמתווך לא יכיר.



לעמוד של חברות בניה באתר Banknadlan לחצו כאן

3. בירור אצל בעלי בתי קפה- כמו דיירי השכונה הוותיקים, גם בעלי בתי הקפה יכולים לספר לכם את סודות השכונה משום שבאזורים רבים, לרוב המתווכים אין משרד שבו הם יושבים עם הלקוחות שלהם, והם נפגשים בבתי הקפה השכונתיים (גם כדי להכיר לקונה המתעניין את השכונה). זו הזדמנות מעניינת שכן ייתכן ובעלי בתי הקפה מכירים את המתווכים ויכולים לספר לכם קצת מסודותיהם.
4. עלייתו של המחיר מעל לממוצע העירוני- גם כאן, הדרך לגלות את המספרים היא דרך רשות המיסים ואפשר  את ממוצע עליית המחירים דרך הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-5 שנים האחרונות. התהליך שתרצו לעשות הוא לברר את מכירת הדירות שנעשו לפני כ-5 שנים ואז לגלות אם מכרו אותם שוב (ואם יתמזל מזלכם בשנה האחרונה), וכך תוכלו לעשות השוואה מעמיקה ולברר את ממוצע עליית המחירים לעומת הממוצע העירוני. במידה ואתם רואים שהמחירים בשכונה גבוהים מהממוצע, אתם יכולים לדעת שאזור זה פיתח בועת נדל"ן שעלולה להתפוצץ במשמרת שלכם.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות