חפש ב:

מדריך לקניית קרקעות ומגרשים

רכישת מגרשים או קרקע נשמע דבר פשוט יחסית וזול. אך כאשר אנחנו רוצים לקנות קרקע לבנייה עצמית עלינו לחשוב על תשלומי המיסים, הביורוקרטיה, ההיטלים וכמובן הסבלנות שעלינו לגייס.

אורון איצקוביץ'|5.8.2015|12:48|3807 צפיות
תהליך רכישת קרקע  אינו דבר של מה בכך, במידה ואתם מעוניינים לבנות בית, עליכם להתכונן למסע בן שנתיים של היכרות עם הביורוקרטיה הישראלית, קבלת אישורים, משא ומתן עם חברות בנייה ובעלי מקצוע שונים. לכן לפני שיוצאים לדרך כדי להכיר את השטח.

לעמוד רכישת קרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן

רכישת מגרשים
מדינת ישראל היא מדינה קטנה. לכן כמות הקרקעות היא דלה, במיוחד במרכז. כאשר נודדים לפריפריה האפשרויות משתפרות, אך גם כאן העסק לא קל. לקניית מגש יש שתי אפשרויות: הראשונה, באמצעות המינהל למקרקעי ישראל משום שרוב הקרקעות שייכות למדינה ורשומות כקרקעות לאום. חשוב לזכור שא-אפשר באמת לקנות את האדמה, אלא בעצם לחכור אוצה לזמן ארוך. השנייה, רכישת קרקע פרטית. היום, ישנם הרבה קיבוצים ומושבים שמבצעים הרחבה ומציעים להחכיר שטחים לבנייה עצמית. חשוב לשים לב לנושא של היתרי בנייה. שטח עם היתרי בנייה תקפים מאפשר לרוכש פשוט להתקדם עם תהליכי הבנייה כאשר מקבלים את האישורים הנלווים. אבל כשמדובר בשטח ללא היתרי בנייה, תהליך הבנייה מתארך והופך למייגע ומסרבל משום שצריך לקבל את הכל האישורים מהמדינה ולבצע את כל התהליך הביורוקרטי מאפס ועד שהבית יהיה מוכן, עלולים לעבור שנתיים. 



שלל יתרונות

לגבי היתרון הכלכלי נכון הדבר שקרקע היא הרבה יותר זולה מקניית דירה ויכולה לחסוך לכם עשרות (אלא מאות) אלפי שקלים, אבל כאן האזרח הפשוט נתון לסיכוני השוק שכן אם מדובר בקרקע שהוא רוצה לבנות לעצמו בית יום אחד, הוא עלול לגלות שהקרקע תהפוך זולה ותאבד מערכה ביום שמחירי הדירות ירדו. בנושא הבריאותי, כאשר קונים קרקע להשקעה, חשוב לוודא את רמת החיים בסביבה והתכנון העתידי. צריך להבין איך תראה השכונה שתקום, היכן ימוקמו אזורי הקניות, פארקים וכו' ובמקביל לדאוג שאין בסביבה מקורות זיהום מהאוויר או בקרקע שיפגעו במחייה או במחיר השקעה בעתיד.

התחום המשפטי
ברגע שמצאת וקניתם את הקרקע, העבודה ממשיכה וצריך לוודא עם עורכי דין, מה זכויות הבנייה בקרקע, הרישום בטאבו, צריך לוודא עם רשויות המקום מה מותר ואסור לבנות, הגבלי גובה, מיסים והגבלות עירוניות שלא פוגעות בתכנון הבית. במידה ומדובר בקרקע במושב או קיבוץ, יש לוודא שהקרקע אינה משועבדת לעתיד או מעוקלת וכמובן לוודא שהשטח רשום על על הקיבוץ\מושב כדי שלא תתקלו בהמשך הדרך בצרות ביורוקרטיות. לקראת הבנייה יש להיפגש עם אדריכלים ולבדוק את תוכניות הבנייה, כאשר כל מרכיבי הסביבה נלקחים בחשבון ומתאימים ללוח הזמנים לתקציב.

אל תשכחו לבקר בעמוד רכישת מגרשים שלנו ובהצלחה! :)
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות