חפש ב:

מה שווה לנו? שטח לעתיד או דירה מוכנה?

כולנו רוצים לקנות דירה, אבל האם זו הדרך שבה עלינו לצעוד? בישראל הביקוש לדירות רק עולה וכך גם המחיר. אז אולי העתיד טמון בהשקעה לתווך ארוך ובקניית קרקע?

אורון איצקוביץ'|4.8.2015|17:56|4272 צפיות
האיזון בשוק הנדל"ן בישראל הופר. בעקבות אוזלת היד של המדינה נוצר מצב שהביקוש לדירות עולה על ההיצע, דבר שגורם לעלייה חדה במחירי הדירות ותסכול אצל רבים מאיתנו. השאיפה לדירה הפכה לחלום רחוק, הריביות במשק נשארות נמוכות ואזרחים רבים מחפשים אופציות נוספות להשקעה.

השקעה בדירה  לעמוד רכישת דירות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן
רכישת דירה עדיין נמצאת בעדיפות הראשונה להשקעה, הן משום שכך אנחנו יוצאים עם מוצר מוגמר ומוכן, והן מכיוון שמספר הדירות עדיין לא יצליח להגיע למספר הרצוי, בעיקר באזורים מבוקשים כמו תל-אביב. מנגד, נוסיף את העובדה שכדי לקנות דירה עלינו לקחת משכנתא, כאשר לשם כך נדרש הון עצמי של 30% מסך הדירה וכשמחיר דירת 4 חדרים ממוצעת (באזורי הביקוש) עומד על 1,500,000 ש"ח לפחות, הגענו למצב שזוג צעיר צריך כ-500,000 ש"ח לפחות, רק בשביל משכנתא. ולבל נשכח עלויות נוספות כמו, ריהוט, שדרוג\שיפוץ, ביטוח משכנתא וכו'. אז לשם מה אנחנו עוברים את כל זה?


לעמוד המבצעים באתר Banknadlan לחצו כאן

פסיכולוגית- אנו מעדיפים לרכוש נכס מכיוון שזה נותן לנו תחושת בטיחות, שיש לנו מקום בעולם ולא משקיעים כסף באופציות ב"אוויר".
תשואה- בגלל המצב האבסורדי כיום, קניית דירה יכולה להפוך לעסק רווחי שכן במצב היום, ערך הנכס רק יעלה ואנו נוכל למכור ולהרוויח.
ריבית- בשנים האחרונות, העולם כולו (וישראל בתוכו) נמצא במצב כלכלי בו הריבית נמוכה ע"י הבנקים הגדולים. במציאות הזו הכסף נשאר "זול" והלוואות המשכנתא כדאיות משום שהבנק אינו גובה על ההלוואה הזו ריבית גבוהה ומצד שני, שמירת כסף בפיקדון אינו משתלם משום שאנחנו לא מרוויחים עליו. לכן משתלם להשקיע את הכסף בבית, כאלטרנטיבה קבועה ויציבה לעומת השווקים\ניירות ערך וכו' שתמיד עלולים להשתנות.
אך שוב, הבעיה היא שכשקונים דירה, ישנם עלויות נוספות, והנכס בעצם שייך לבנק עד לסוף ההלוואה. לכן, רבים האנשים הפונים היום להשקעה האלטרנטיבית, קניית קרקע, הנתפסת זולה באופן משמעותי וכמעט שאין שום עלויות נוספות.

השקעה בקרקע לעמוד רכישת קרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן
בעקבות המצב הבעייתי בארץ, ישראלים רבים "נוהרים" להשקיע בקניית קרקע חקלאית המיועדת להפשרה ע"י המדינה וכך להרוויח מהקבלנים שירצו לקנות את השטח על מנת לבנות בו את הבניינים העתידיים של ישראל.
עלויות- בניגוד לקניית דירה, קניית קרקע להשקעה מצריכה הון נמוך בצורה משמעותית. נכון, עדיין ישנם מגרשים שיכולים לחצות את רף המיליון עד 2 מיליון, אך רוב הקרקעות בארץ, מתומחרות בטווחים שבין 200,000 עד 800,000 ש"ח, הרבה יותר זול מדירת 4 חדרים. גם בנושא העלויות הנלוות, כמעט שאין לישראלי מה לשלם משום שאין ריהוט ובטח שלא שיפוץ או שדרוג אלא רק מיסים והיטלים.
תשואה- הדרישה להפשרת שטחים במדינה רק הולך וגובר ולעומת זאת כמות השטחים מצומצמת, לכן, קניית קרקע מיועדת היום, תהיה הרבה יותר זולה מבעתיד וכך הרווח יהיה הרבה יותר גדול. 

לסיכום
רכישת קרקע מיועדת לאלה מאיתנו שיודעים שאינם מסוגלים לשלם את המשכנתא הגבוהה והמחיר הזול נותן גם למעטי היכולת אפשרות להרוויח. מה שכן, צריך לזכור שעלול לקחת זמן מה עד שבאמת תוכלו לראות רווחים מקרקע עתידית וצריך סבלנות גבוהה. לעומת זאת, קניית דירה נותנת ביטחון ויציבות של "בית" ואפשר להרוויח ממנה גם בטווח הקצר יותר. אך העלויות הרבה יותר גבוהות. בהצלחה!
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות