חפש ב:

קניית דירה מקבלן – דברים שחשוב לדעת

בביצוע קניית דירה מקבלן ישנה שורה של דגשים שעליכם לתת עליהם את הדעת לפני ביצוע הקנייה, תוך כדי הבנייה עצמה, ולאחר שהדירה נמסרה לכם.

ענבר|11.2.2015|17:24|3759 צפיות
קניית דירה מקבלן הוא מהלך שונה לחלוטין מקנייה של דירת יד שניה, מהלך עם דגשים שונים, עם יתרונות וחסרונות שונים ועם נקודות שונות עליהן יש לתת את הדעת לאורך תהליך הקנייה. במסגרת זו ניתן למנות שלושה נושאים מרכזיים שחשוב לשים אליהם לב לאורך תהליך הרכישה:

לפני הקנייה
לפני שסוגרים עסקה עם קבלן חשוב לבחון את הרקע של הקבלן, את האיתנות הפיננסית של החברה, מהלכים משפטיים בהם נתון הקבלן, פרויקטים קודמים שביצע וכל פרמטר אחר שיכול להצביע על רמת הסיכון ברכישת דירה ממנו. ישנם אין ספור מקרים של קבלנים שפושטים את הרגל ונעלמים עם הכסף, קבלנים שאינם מורשים לבנות את מה שהם בונים, ושובל ארוך של לקוחות שחייהם השתנו מבלי הכר. בדקו את כל הפרמטרים הנדרשים הן באמצעות אמצעי התקשורת והאינטרנט והן באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בעולם הנדל"ן.

במהלך הקנייה
לאחר שחתמתם על הסכם קניית דירה מקבלן, אתם רוצים לבצע את התשלום לקבלן בצורה מדורגת על פי התקדמות תהליך הבנייה, ואם הקבלן אינו מוכן לכך זאת כבר סיבה טובה לנורה אדומה שצריכה להידלק. באופן עקרוני ניתן למנות את סדר התשלומים על פי שלבי ההתקדמות של הבניה באופן הבא:
40% מהתשלום עם השלמת בניית התקרה של קומת העמודים או רצפת הקומה הראשונה בבניין
20% מהתשלום עם השלמת בניית השלד של הדירה הספציפית אותה רכשתם
15% מהתשלום עם השלמת ביצוע שלב הטיח הפנימי בדירה
15% מהתשלום עם השלמת ביצוע טיח או חיפוי חיצוני למבנה
10% מהתשלום במעמד מסירת הדירה

לאחר קניית דירה מקבלן
לאחר שקיבלתם את הדירה לידיכם, אתם רוצים להזמין בדיקת בדק בית המבוצעת על ידי גורם מורשה באמצעות מהנדסי בניין מוסמכים. במסגרת הבדיקה נבדקת כל הבנייה של הבית הן בהיבטים אסתטיים, הן בהיבטים פונקציונליים והן בהיבטים בטיחותיים על מנת לוודא שהבית ראוי למגורים, וכי קיבלתם את כל מה שהייתם אמורים לקבל מהקבלן. דו"ח בדק הבית יוכל לשמש אתכם כמסמך משפטי אל מול הקבלן על פי הצורך.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות