חפש ב:

רכישת דירת מגורים בחו"ל והיבט המיסוי

כאשר אתם מבצעים עסקות נדלן בחו"ל, אתם רוצים לקחת בחשבון גם את עניין המיסוי, ומיסוי כזה אכן חל עליכם הן בישראל והן במדינת היעד.

ענבר|7.4.2015|12:16|3943 צפיות
החל משנת 2003 שונו חוקי מיסוי ההון בישראל, והחל משנה זו, כל נכס שנרכש בחו"ל על ידי אזרח ישראלי המתגורר בישראל, יהיה חייב במס על רווחי הון בגובה 25% כאן בישראל. יחד עם זאת, גם במדינה בה רכשתם את הנכס יהיה עליכם לשלם מס, ועל כן מנהלת ישראל אמנות מס הדדיות בינה ובין מדינות אחרות בעולם, אמנות שבמסגרתן נקבע כי המדינה בה נמצא נכס המקרקעין היא המדינה שתמסה ראשונה את רווחי ההון שלכם, ומיסוי זה ינוכה מהמס אותו יהיה עליכם לשלם בישראל.

מס על השכרת נכסים
בעסקאות השכרה הדברים מעט שונים, ומתנהלים על פי פקודת מס הכנסה לעניין זה. במסגרת פקודות אלה מוגדר שיעור המס שעליכם לשלם על רווחים מהשכרת נכס נדלן בחו"ל, לאחר ניכוי פרמטרים שונים כמו בלאי, מימון, מס זר ששולם בחו"ל וכדומה. במקרים מסויימים, המס בו תחוייבו על עסקאות השכרת נדל"ן ייגזר משיעורי המס הרגילים אותם אתם משלמים בישראל במסגרת עבודתכם כשכירים, או כמנהלי עסק עצמאי.

שקלול אלמנט המס בבחינת כדאיות ההשקעה
אחרי שאמרנו את כל זה, הדבר החשוב ביותר שאתם רוצים לזכור הוא שמס הוא תמיד חלק מהעסקה, ועצם העובדה שאתם מבצעים את עסקת הנדל"ן שלכם בחו"ל, אינה פוטרת אתכם כהוא זה מחובת תשלום המס לרשויות המס בישראל. למעשה, כעת ישנם שני גופים שלהם אתם מחוייבים בדין וחשבון, הן רשויות המס במדינת היעד, והן רשויות המס בישראל, שתי רשויות מס העובדות בשיתוף פעולה, על מנת למנוע מצבים של כפל מס.

הסתייעו באנשי המקצוע המתאימים

כיזמים בתחום הנדל"ן, עליכם לקחת בחשבון את עניין המס במסגרת חישובי הכדאיות של כל השקעת נדלן בחו"ל. ייתכן שחישובים אלה יובילו אתכם למסקנה שאין כדאיות ברכישת נכס לצורכי השכרה, אלא אך ורק לצורכי רכישה, השבחה ומכירה, או לצורכי השקעה לטווח ארוך. מומלץ מאוד להתחבר עם אנשי מקצוע מתחום החשבונאות, המתמצאים בנושא הנדל"ן בכלל ובנושא של נדלן בחו"ל בפרט, שינחו אתכם ויבחנו כל הזדמנות השקעה שאתם מציגים בפניהם, על מנת לוודא שאתם בוחרים בעסקה הכדאית ביותר תחת אילוצי המס.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
השקעות נדל״ן בבריטניה – למה זה כדאי?
קרא את הכתבה

האם אנחנו קרבים לבועת נדל"ן בערים ברחבי העולם? סקר השקעות נדל"ן בחו"ל
ריביות הבנקים נמוכות, המשקיעים הזרים מתנפלים על כל נכס ומחירי הבתים עולים. מקנדה ועד סין, שישה ערים נמצאות בתהליך המקרב אותן לבועת נדל"ן שעלולה להתפוצץ בכל רגע.
קרא את הכתבה

סימני אזהרה שחייבים להכיר בהשקעות נדל"ן
שוק הנדל"ן נראה כשוק המרוויח ביותר בישראל היום. אך היכן שישנה הצלחה, ישנם גם הרבה גורמים שליליים המנסים לנצל את הפרסום לרווח על חשבון אחרים. לשם כך על כל משקיע להכיר את סימני האזהרה של השוק
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות