חפש ב:

למי שייכות זכויות הבנייה הנוספות בבניין משותף?

הן בעולם של נדלן עסקי, והן בזה של נדלן פרטי ישנה סוגי מעניינת אודות חלוקת זכויות נוספות בנכס. בהיעדר חוק בנושא, כל מקרה צריך לדון לגופו.

ענבר|7.4.2015|11:59|3767 צפיות
עולם הנדל"ן לרבות נדלן עסקי עובר שינוי, גם אם מינורי וגם אם בצורה מאוד הדרגתי, ניתן לראות יותר ויותר פעילות נדל"ן במבנים קיימים, ולא רק הקמה של מבנים חדשים. תוספות בנייה במבנים קיימים מעלה סוגיות חדשות שאולי לא נדונו בצורה נרחבת עד כה, לא ברמה המסחרית, לא ברמה החוקית ולא ברמה המשפטית, ועל כן ישנו צורך לבחון את הדברים בצורה יסודית על סמך פסקי הדין ועמדת הרשויות בנושא לפני שעושים כל צעד של מכירת ובניית יחידות דיור נוספות בבניין משותף.

חלוקת הזכויות בין הדיירים הקיימים
הדעת אומרת, שאם לבניין משותף מסויים מוענקות זכויות בנייה נוספות, הרי שזכויות בנייה אלה שייכות לבעלי הקרקע, בחלוקה שווה לכל הבעלים על פי חלקם היחסי בקרקע. זאת אומרת, שאם אתם גרים במבנה ובו 8 דירות, הרי שזכויות בנייה נוספות שהוענקו לבניין, תתחלקנה באופן שווה בין 8 בעלי הדירות הנוכחיים. יחד עם זאת, פסקי דין שניתנו בעבר העמידו סייגים לעמדה זו, ולא תמיד העמדה האינטואיטיבית היא העמדה המתקבלת בסופו של דבר על בתי המשפט.

הדיירים החדשים זכאים לחלקם בזכויות?
בפסק דין שניתן בעבר, הוחלט כי יש מקום להעניק את זכויות הבנייה החדשות גם לרוכשי הדירות החדשות שנבנו באמצעות זכויות אלה. זאת אומרת שאם עד כה היו בבניין 8 דירות, וכעת ישנן 10 דירות, יש לחלק את סך הזכויות בנכס לכל 10 בעלי הדירות לרבות שני הבעלים החדשים. המשמעות של הדברים היא כמובן רבה, שהרי היא גוזרת תמורה נמוכה יותר לכל אחד מ 8 הבעלים המקוריים, ומוזילה את העסקה עבור 2 הבעלים החדשים.

להיות ערים לדברים, זה מה שחשוב
במצב בו אין חוק או תקנה הקובעים את הדברים בצורה חד משמעית, לא בתחום של נדלן עסקי ולא בתחום של נדלן פרטי, לבית המשפט ישנו תפקיד חשוב בבירור סוגיות אלה, מה שאומר שכל מקרה נדון לגופו, ולכל מקרה יש את הנסיבות שלו, בהתאם לשיקולי בית המשפט. יחד עם זאת, אם סוגיה זו עולה במסגרת זכויות נוספות המוענקות לכם, עליכם לקחת את הדברים בחשבון.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות