חפש ב:

תמא 38 – עד כמה מעודדים התיקונים לחוק, מהלך של חיזוק מבנים?

תכנית תמא 38 נועדה בסופו של דבר לחזק את המבנים בישראל, ולא רק לשפץ אותם או להוסיף מרפסת. העדכונים החדשים בחוק מאפשרים להשיג את הכל יחד.

ענבר|23.3.2015|10:29|2973 צפיות
תכנית תמא 38 היא אולי תכנית הנדלן הממשלתית הגדולה ביותר שנהגתה ויושמה בישראל אי פעם. המדובר בתכנית שמטרתה הראשונית היא לחזק את כלל המבנים בישראל, ולהעמיד אותם במצב הכן לרעידות אדמה שעלולות לפקוד את ישראל. יחד עם זאת, תכנית זו מאפשרת להרחיב את היריעה בצורה משמעותית, ולהפוך את פרוייקט החיזוק לפרוייקט בנייה של ממש, שיפור ושיפוץ המבנה, הרחבת המבנה, בניית תוספות בנייה, והכל בעלויות סמליות בלבד, אם בכלל.

משקיעים בקוסמטיקה, מזניחים את הפרקטיקה

התכנית מבוססת על כך שהקבלן המבצע את עבודות החיזוק והשיפוץ מקבל זכויות בנייה בנכס, ולכן יכול לבנות על גבי הבניין יחידות דיור נוספות אותן יוכל למכור ולהפיק את הרווח עבור ביצוע העבודה בכל הבניין. עד כמה שתפיסה זו היא נכונה ואטרקטיבית, אליה וקוץ בה, ובמקרה כזה, הקבלן עלול לחסוך באלמנטים מסויימים, בעיקר אלה שלא הכי מעניינים את הדיירים, כמו למשל חיזוק מיטבי של הבניין, על מנת שיוכל לשמור על רמה גבוהה של רווחיות.

מרחיבים את אפשרויות ההשקעה במבנה באמצעות הגדלת זכויות בנייה

התיקונים לחוק תמא 38 מרחיבים את רמת הגמישות של הקבלן ושל הדיירים בסגירת העסקה ביניהם. הקבלן יכול לקבל כעת זכויות בנייה גדולות יותר מבעבר, ובשונה מבעבר, מחוייב הקבלן לעמוד בסטנדרטים ספציפיים בנושא חיזוק המבנה, ועל פי הצורך הוא יכול גם להרוס את המבנה עד היסוד, ולבנות אותו מחדש. הרחבת היקף זכויות הבנייה לה זוכה הקבלן, מאפשרת לו להשקיע את מירב המשאבים הנדרשים בחיזוק המבנה, ולא רק בשיפוץ ובטיפול במה שהדיירים רוצים ליהנות ממנו בלבד.

תהליך אבולוציוני של תכנית נדלן מנצחת
התיקונים לחוק תמא 38 הם פשוט מאוד חלק מהאבולוציה של החוק, בדרכו אל תכנית הנדלן המושלמת לה זקוקה מדינת ישראל כדי לאפשר לכמה שיותר מבנים להתעדכן על פי סטנדרטים מתקדמים של בנייה וחוזק מבני, ובמקביל לאפשר שיפוץ מבנים ושיפור משמעותי של איכות החיים עבור דיירים רבים המתגוררים במבנים מיושנים ומוזנחים. מן הסתם, החוק עוד יעבור שינויים ועדכונים במסגרת התהליך האבולוציוני שהוא עובר, אך כבר כעת הוא מציע פתרון מצויין.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
מונעים מהנבואות השחורות מלהתגשם בישראל באמצעות תמא 38
תכנית תמא 38 נוצרה ומיושמת במטרה לחזק את כלל המבנים במדינת ישראל מפני רעידות אדמה, ולאורך השנים עברה התכנית שינויים כדי להבטיח את השגת המטרה.
קרא את הכתבה

מדוע שונתה תכנית תמא 38?
אחרי שנים של ניסיון עם תכנית תמא 38, עדכן הרגולטור את התכנית וכעת מאפשר הריסה מוחלטת של הבניין ובנייתו מחדש על פי הסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים.
קרא את הכתבה

תמא 38 – מהדורה שניה
אחרי שנים של יישום תכנית תמא 38 במתכונתה המקורית, מהדורה שנייה ומעודכנת של התכנית מאפשרת לכם גמישות רבה יותר, ותוצאות אטרקטיביות יותר של יישום התכנית.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות