חפש ב:

מהו הליך מימוש בית מגורים?

אחד מן החששות הגדולים שעולים בקרבם של בעלי נכסים העומדים לקראת חדלות פירעון, הוא נושא מימוש בית המגורים.

|26.11.2020|10:9|1550 צפיות
אחד מן החששות הגדולים שעולים בקרבם של בעלי נכסים העומדים לקראת חדלות פירעון, הוא נושא מימוש בית המגורים.

כאן המקום לציין שחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שם לעצמו למטרה לאפשר לחייב אשר איננו יכול לשלם את חובותיו, להבריא כלכלית, וזאת תוך הסדר חובותיו אל מול הנושים. המטרה אם כן, היא להביא לפתרון שמניח את הדעת עבור שני הצדדים, וכלל וכלל שלא להמיט חורבן על החייב שעושה כל שביכולתו כדי להיחלץ מן הבוץ ולשוב אל המסלול.

מתי ניתן לממש את ביתו של החייב?


זהו למעשה המוצא האחרון, וכך גם המחוקק קבע שורה של תקנות אשר הופכים את התהליך לארוך ובעל תנאים שונים ומגוונים.

כן יש לציין, שאכן ביתו של חדל הפירעון אכן נכנס אל תוך שורה של נכסים ורכוש בתוך קופת הנשייה. זוהי למי שאיננו מתמצא בנושא, קופה האוספת לתוכה את כלל הנכסים של החייב, וזאת בכפוף לנקיטת הליכים הנקבעים בביהמ"ש.

קורת הגג של החייב


החוק איננו מתייחס לכלל נכסיו של האדם באופן יבש ושרירותי, והוא מכיר בעובדה שקורת גגו של החייב עונה למעשה על צרכיו החיוניים ביותר.

מכאן, שהרי שיקום כלכלי סותר במהותו את לקיחת ביתו של החייב. רק צו מיוחד מטעם בית המשפט יכול להורות על מימוש נכס המקרקעין של החייב, וגם הליך זה עשוי להביא עמו התנגדויות וכל שכן הגשת ערער מטעם עורך דין פשיטת רגל הנשכר על-ידי חדל הפירעון. מומלץ לשכור את עו"ד בהתאם לאזור המדובר, וזאת כדי לאפשר את התוויית האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר דוגמת עו"ד פשיטות רגל בחיפה, תל אביב או כל עיר ויישוב אחר.

הגשת ערער על נכס נדל"ן


באשר לזכות על מקרקעין והיכולת של גוף לגייס כספים עבור הנושים באמצעות מכירת הנכס, זוהי החלטה הנתונה לבית המשפט בלבד.

מצד אחד, בית המשפט צריך לשקול את אחריותו עבור החייבים אשר נמצאים על סף אובדן מגוריהם, ומן העבר השני נמצאים הנושים, ויש להסדיר את החוב ולאפשר  התנהלות כלכלית נכונה עבור כלל הצדדים.

באם יימצא בבית המשפט שאין כל אפשרות לגיטימית נוספת המאפשרת לחייב לפרוע את חובותיו, הרי שייבדקו אפשרויות לרבות אופציות מגורים חלופיות אשר יאפשרו לחייב להסדיר את חובותיו, ובו זמנית לקיים אורח חיים בסיסי נכון.

האם ישנה כדאיות באשר לרכישת נכס מעוקל?


באם הוחלט שכן לעקל את נכס המקרקעין של החייב, הרי שהוא יכול להיות מוצע למכירה, וזאת במסגרות מיוחדות המפרסמות את דבר מכירתו.

ככלל, קניית נכסים מעוקלים יכולה להיחשב לעסקת מקרקעין כדאית, אך חשוב לבחון אותה באופן מקצועי ופרטני יחד עם עורך דין המתמחה בנושא.

מציאת נכסים בפורטל בנק נדל"ן


בנק נדל"ן מאגד נכסי מקרקעין לבנייה, השקעה ורכישה בכל רחבי הארץ. ניתן להשתמש במנוע החיפוש המתקדם שלנו, או להשאיר לנו פניה ונציג מטעמנו ישוב אליכם בהקדם האפשרי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות