חפש ב:

בדיקת איטום כחלק מטיפים לרכישת נכס חדש

אם אתם רוצים לקנות נכס חדש חשוב שתדעו שאתם חייבים לבדוק אותו היטב. הבדיקה הזו צריכה להתבצע בצורה יסודית ומקיפה וזה ממש לא משנה ממי אתם רוכשים אותו, אפילו אם הרכישה מתבצעת מבן משפחה. אחת מהבדיקות שתהיו חייבים לבצע היא בדיקת איטום וזה הזמן להבין מדוע.

צוות בנק נדל"ן|22.1.2019|8:55|3574 צפיות

קונים נכס חדש? בדקו את האיטום

אם אתם קונים נכס חדש אתם חייבים לבדוק את האיטום במקום. האיטום צריך להיבדק מכל מקום, לא רק בגג. אנשים רבים מבינים שהבדיקה צריכה להיות רק בג ואז הם מגלים אחרי כמה שנים שהמרתף לא היה אטום ועכשיו הקירות שלו רטובים או שהקירות שלו לא אטומים והבידוד התרמי של המקום נפגע מאוד.  יכולות לצוץ בעיות רבות כאשר האיטום אינו מושלם וחשוב שתזכרו כי לא תמיד הבעיות האלו הן מכוונות. יש אנשים שבטוחים שאם הם רוכשים נכס מאדם אמין שהם מכירים באופן אישי אפשר לוותר על הבדיקה אך יכול להיות שאפילו הוא בעצמו לא מבין שישנה בעיה.

בעיות באיטום יכולות להיות הרסניות

לא כדאי לזלזל בבעיות איטום כי הן יכולות להיות קשות מאוד. בעיות באיטום יכולות לגרור אתכם להפסדים גדולים מאוד על תחזוקת המבנה, הפסדים שיכולים להגיע לאלפי שקלים. קודם כל נתחיל מזה שאיטום לגג עולה כמה אלפי שקלים אפילו אם תבחרו בשיטה הזולה, זיפות גגות. איטום הגג היא לא המשימה היחידה שתצטרכו להשקיע בה- אם הגשמים יתפסו אתכם בלי איטום ראוי לגג, יהיו נזקים לא קטנים שגם להם תצטרכו לדאוג. הנזקים הללו יכולים להיות הרבה יותר גדולים ממה שאתם חושבים כי מעבר לעלות הרבה שלהם אתם תצטרכו להשקיע בהם לא מעט זמן.

האטרקטיביות וערך הדירה ירדו 

בעיית האיטום יכולה להשפיע מאוד על ערך הדירה. כמובן שיש לכך שני צדדים הרי מצד אחד ערך הדירה יהיה נמוך ומצד שני אם תבצעו את הבדיקה בזמן, תוכלו לרכוש אותה במחיר נמוך יותר. האטרקטיביות של הדירה יכולה לרדת משמעותית כאשר יש לה בעיות איטום וזה ממש לא משנה שתקבלו מחיר נוח יותר. כמו שכבר אמרנו מקודם כאשר הדירה מכילה בעיות איטום, היא מצריכה עיסוק רב וזה אומר שאתם לא יכולים להשתמש במבנה מיד. אתם צריכים לבצע סקר שוק ולבחור קבלן איטום, והמשימה הזו תעלה לכם הרבה יותר בפועל מאשר המחיר שהקבלן יציע לכם.

כיצד ניתן לבצע בדיקת איטום?

בדיקת איטום פשוטה מאוד לביצוע אך ורק על ידי קבלן איטום. אין לכם יכולת לבדוק את האיטום של המבנה לבד גם אם יהיה לכם את הציוד שיש לקבלן האיטום. קבלן האיטום ישתמש בעיקר במצלמה תרמית כדי להבין עד כמה הגג מלא בלחות. כמובן שיש סימנים בולטים שיעידו על כך שיש רטיבות בגג אך הם יכולים להופיע רק כאשר הגג ספח כמות נוזלים רבה. נזילות מהגג מן הסתם יעידו על קיומן של ביעות איטום אך בנוסף לכך גם סימני קילוף או סימנים של דהיית צבע. בעזרת מצלמה תרמית אפשר לבדוק ברמה די מדויקת ולאחר מכן יש לייבש אותו, לטייח מבפנים ולאטום אותו מבחוץ.

מה אפשר לעשות אחרי גילוי הבעיות?

בדיקת איטום לא תהיה לכם בעיה להזמין אך מה שחשוב זה לקבוע מי ישדלם עליה. לעתים הקונה של הדירה יצטרך לשלם על הבדיקה אך בחלק מן המקרים יקבעו הצדדים שאם יש בעיה בדירה המוכר ישלם על הבדיקה. לאחר שמצאתם בעיות באיטום תוכלו להחליט האם לוותר על רכישת הנכס או לרכוש אותו כאשר הבעיה נפתרה, או במחיר אחר בהתאם לשווי השוק של המבנה.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות