חפש ב:

מה לעשות במקרים של איחורים במתן הדירה

בכל פעם שרוכשים מבקשים מקבלן לבצע שינויים במפרט הדירה, חובה עליהם לקבוע את מועד המסירה בשנית, משום שאיחור של מעל ל-60 ימים יקנה להם זכות לתבוע פיצויים.

צוות בנק נדל"ן|16.1.2017|18:19|3958 צפיות

בכל חוזה נדל"ן לרכישת נכס, רשום מועד המסירה אשר מכתיב לרוכשים כיצד לנהוג עד מעבר הדירה. אנשים רבים רואים בזמן הזה את המועד לרישום הילדים לגנים ובתי הספר, החלפת מקום עבודה ועוד, ובנסיבות מסוימות, הזמן שניתן להם למכור את דירתם הישנה, במידה והם מחזיקים בכזו ומעוניינים למכור או להשכיר אותה. אם כך, ברור שאחת מההחלטות לרכישת הדירה בפרויקט כלשהו, מתקבלת גם בהסתמך על מועד המסירה שנקבע בחוזה. אבל, המציאות הישראלית מראה לא פעם כי מועד המסירה המופיע בחוזה, נשאר, כהתחייבות 'על הנייר' ומקרים רבים, מסירת הדירה בפועל, נדחית, במקרה הטוב, בכמה שבועות, ובמקרה הרע, בכמה חודשים וכעת הרוכשים נמצאים מול מצב קשה בו הם נדרשים למצוא פתרונות מהירים למגורים זמניים. אז מה לעשות במקרים של איחורים במתן הדירה? המשיכו לקרוא

לעמוד דירות מקבלן בפורטל בנק נדל"ן לחצו כאן



מהו המועד הקבוע בחוק לאיחור מסירה
חוק המכר קובע כי לקבלן יש תקופה של עד 60 ימים לאחר במועד מסירת הדירה, כאשר גם הרוכש נדרש להתכונן לאפשרות שכזו. אך מרגע שהקבלן איחר מעבר ל-60 הימים הראשונים, כל איחור נוסף במסירת הדירה דורש כי הקבלן יפצה את הרוכש בפיצוי כספי ללא הצורך להוכיח נזק מצדו עבור כל איחור עד למועד מסירת הדירה לרוכש. המחוקק אף קבע כי ישנו הסדר מיוחד המאפשר לרוכש ולקבלן להסכים לפיצויים, אשר לא יחולו במקרים שנגרמו כתוצאה מנסיבות שאינן בשליטת הקבלן כגון אירועים ביטחוניים, משברים פוליטיים הפוגעים במשק ועוד. אך מכאן כבר צצה דרישה חדשה של קבלנים המבקשים כי הרוכשים יחתמו על סעיף 'נסיבות של כוח עליון' אשר פוטרים מראש את הקבלן ממסירת הדירה במועד שנקבע בחוזה.

לעמוד הפרויקט פלורנטין וילאג' בפורטל בנק נדל"ן לחצו כאן

הדרישה לפטור מתשלום פיצויים בשל 'נסיבות של כוח עליון'
מיותר לציין שדרישה זו מצד הקבלנים אינה חוקית ושייכת לחלק ממספר סיבות בהן קבלנים רבים מנסים להצדיק עיכובים במסירת הדירה, אשר חלו בשל גורמים אישיים ועיכובי בנייה מצד הקבלנים וקבלני המשנה המעורבים בבנייה, ואינם קשורים לרוכש עצמו. מדובר במקרים כגון שביתות וסחבת הקשורה בקבלת אישורים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ומשך הזמן שנדרש לקבלן לבצע שינויים בדירה בהתאם לדרישת הרוכשים, אשר הפך לנימוק השכיח ביותר לעיכוב במסירת הדירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בית המשפט קבע כי אין לטענות הללו כוח משפטי
עם זאת, בית המשפט שנדרש לאחרונה להתייחס לסוגיה זו, במסגרת תביעה שהוגשה נגד קבלן בצפון הארץ, דחה את טענות הקבלן שמסר דירות באיחור ניכר ביחס להסכם בטענה שהעיכובים נבעו משביתה שפרצה בשירותי הכבאות בעיר, עיכובים בבנייה של קבלני המשנה, משינויים בדירות שביקשו התובעים ומסחבת בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עוד נקבע כי ההתקשרות בין הקבלן לקבלן המשנה נמצאות בשליטת הקבלן ולכן חובתו של הקבלן לפקח על קבלני משנה באופן שיאפשר לו לנקוט באמצעים כאשר אינם מבצעים את עבודתם כראוי. פסק דין זה קובע כעת כי רצוי לצמצמם את רשימת הנסיבות שהקבלן מציין כנסיבות של כוח עליון וכן, יש לסכם עם קבלן מה יהיה מועד המסירה החדש כאשר מעוניינים לבצע שינויים במפרט הדירה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות