חפש ב:

60 יום לפינוי הקרקע? כך תדאגו לזכויות שלכם

בחודשים האחרונים החלה הממשלה לממש את החלטתה להלאים קרקעות של חקלאים ויישובים הנמצאים בקרבת ערים הזקוקות לפיתוח עירוני לטובת הקמת שכונות חדשות. אז אם אתם שואלים כיצד תוכלו להגן את זכויותיכם כבעלי קרקעות בהווה או בעתיד, צוות בנק נדל"ן הכין עבורכם מדריך קצר.

צוות בנק נדל"ן|25.12.2016|17:12|5267 צפיות

לאחרונה אישרה הממשלה את הצעת החוק להפשיר קרקעות בקרבת ערים הזקוקות לפיתוח עירוני לטובת בניית שכונות חדשות. מאז החלה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), לפרסם באמצעי התקשורת השונים הודעות לבעלי קרקעות באזורים שונים בארץ כגון קריית אונו, רמת השרון, אור יהודה ועוד, בהן היא מודיעה להם, כי החליטה לשנות את ייעוד הקרקעות שחכרו, בהתאם לחוק לקידום הבנייה, ועתה הם יידרשו להשיב את קרקעותיהם לידי המדינה. עבור בעלי הקרקעות, או החוכרים למעשה, מדובר במכה קשה מאוד להשקעה שלהם, שכן, מדובר בקרקעות שהמתינו במשך שנים רבות והעלו את ערכן וכעת, רמ"י אומנם מפצים את הבעלים בפיצוי כספי, אך הם ייאבדו מיליוני שקלים, שברגע שהמדינה תשנה את ייעוד הקרקע, לאחר שהחוכרים ישיבו אותה למדינה, ערכה יעלה בשל שינוי הייעוד של הקרקע מחקלאי למגורים, מסחר או תעסוקה כששוויו של כל דונם יעלה לאין ערוך. 

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



אז אם גם לכם נותרו 60 יום לפינוי הקרקע? כך תדאגו לזכויות שלכם:

מי מחויב להחזיר את הקרקע למדינה?
כל בעל קרקע שבינו לבין רמ"י יש הסכם שכירות מקרקעין, או הסכמים שפג תוקפם שמקנים אופציה להארכה, בלבד שייעוד הקרקע שונה לייעוד למגורים.

לעמוד הפרוייקט מתחם ה-1000 - ראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן

כמה זמן יש לחוכר עד שיוכל למסור את הקרקע למדינה?
לאחר ההודעה רמ"י שולחים לחוכרים הצעה להתקשר על מנת לקבל את סכום הפיצוי. מי שמעוניין לקבל את הפיצוי במלואו נדרש לחתום על ההסכם בתוך 60 ימים ממרגע קבלת ההודעה ולהחזיר את הקרקע כשהיא פנויה. טיפול מוקדם בהודעת המדינה, יעניק לחוכרים  זמן רב יותר להתארגנות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מהו הפיצוי שמעניקה המדינה?
הפיצוי שמקבלים החוכרים נחלק לשניים: סכום פר דונם, אותו רמ"י כבר קבעה בטבלאות הקצאה. הפיצוי המשתנה לפי  הטבלאות מגיע עד לסכום מקסימום של 30,800 ש"ח פר דונם ותוספת של 50 אחוזים מסכום במידה והחוכר שיתף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל. בנוסף לכך, לחוכרים ניתנת הזכות לרכוש בין עד 25 אחוזים מהמגרשים לפי התוכנית, ללא מכרז, ולשווקה עבור בנייה למסחר או מגורים.

האם מדובר בהטבה לרוכשים?
החוכרים לא מקבלים דבר בחינם. ההטבה היחידה הינה פטור ממכרז. לרוכשי המגרשים ובכל מקרה היכולת להתנגד לתהליך מזערית. בפועל המדינה מפקיעה את הקרקע, רק שכעת מדובר בשעת חירום בשל המחסור בפתרונות דיור וריסון מחירי הדיור, הנעישת לצורכי ציבור.

לעמוד הפרויקט ח\500 בחולון באתר BankNadlan לחצו כאן

כיצד יוכלו החוכרים למקסם את הרווח מהזכות ליזום מכרזים על מגרשים שרכשו?
החוכרים כאמור, מקבלים את הזכות לרכוש עד 25 אחוזים מהמגרשים שיחליפו את הקרקע שבעבר חכרו, כשהחוכר לשעבר ישלם לרמ"י דמי היוון מלאים בשיעור של 91 אחוזים משווי הקרקע. לשם כך, יש לבחון את שווי המגרשים  שמוצעים לחוכר ולבחון חלופות שונות (מסחר, מגורים וכו'), על מנת שיוכלו לממש בצורה הטובה ביותר את זכות הייזום.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות