חפש ב:

כך ייקבע המס שישלמו בעלי הדירות

ברוכים הבאים ל-5 יחידות מוגבר במתמטיקה. משרד האוצר גיבש נוסחא מתמטית שלטענתו, תוכל לנבא בצורה המהימנה ביותר את השווי של מטר רבוע (מ"ר) בישראל.

צוות בנק נדל"ן|14.9.2016|15:41|1900 צפיות

משקיעי הנדל"ן והציבור הישראלי שלום, פיתחו מחברות ורישמו את הנוסחא הבאה:  
V= 15,148 (1.49-0.2362P- 0.01037S+0.0238P²+ 0.0066S²+ 0.0042PS)
זו הנוסחא אותה חישבו במשרד האוצר ולפיה יחלו לפעול  מעתה כדי לחשב את ערכו של מ"ר ממוצע בישראל. הנוסחא מגיע כדי לעודד את תהליכי שר האוצר כחלון, להרחיק משוק הנדל"ן את 50 אלף המשקיעים, שלטענת האוצר מחזיקים מעל ל-3 דירות לפחות ובכך משפיעים לרעה על שוק הנדל"ן ומעודדים עליית מחירים. בצורה זו, מבקש שר האוצר לנסות להגדיל את היצע הדירות בצורה מיידית ולנסות להשפיע על מחירי הדירות בשוק הפרטי לרדת. המשך הנוסחא מתחלק לפרמטרים של: v - שוויו של מ"ר בדירה, P - מקדם הפריפריאליות שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, S - מדד חברתי-כלכלי שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 15,148 = מחיר מ"ר ממוצע בישראל.

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן



מדוע הנוסחא החדשה נקבעה?
אז מה בדיוק מסבירה הנוסחא החדשה? הנוסחא תעברו בקרוב במסגרת חוק ריבוי נכסים, המוכר בתקשורת  בשם "חוק שלוש הדירות". שווי הדירה הוערך עד היום לפי מחיר השוק שלה, מחיר אזורי שייקבע על ידי שמאי ממשלתי, בדומה לנעשה בתוכנית מחיר למשתכן. כאשר רצו להעביר את החוק החדש ללא הנוסחא החדשה, התברר כי ככל הנראה מדובר בכמות אדירה של עבודה, שתפגע קשות ביכולת העבודה של רשות המיסים והשמאי הממשלתי ובנוסף לכך הבינו כי בעלי דירות רבים מערערים על שווי הדירות שנקבע להם ומציעים מחיר משלהם ולכן החליטו להציג נוסחא חדשה וקבועה, שלפיה יתבצעו הערכות המחירון דירות החדשות וזו תקבל תוקף חוקתי. 

המיקום הגאוגרפי ומעמד סוציו אקונומי משפיעים על מחיר הדיור 
אך מאחר שרובינו לא למדו 5 יחידות מתמטיקה מוגבר, ובזמן כתיבת המאמר הנ"ל צוות בנק נדל"ן עדיין מנסה לחשב את הנוסחא ננסה להסביר אותה במילים פשוטות יותר. 15,148 ש"ח הוא המחיר הממוצע בישראל ליחידת מ"ר ולכן, נוסחת המס מבוססת עליו. בעקבות המחירים השונים בין מגוון הדירות בשל מיקומים גיאוגרפים שונים, היצע מול ביקוש וכו', למחיר הממוצע הודבק קבוע, הכולל נוסחה שכוללת את P- מקדם הפריפריאליות, אותה מפרסמת המל"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), ו-S מדד חברתי-כלכלי שגם אותו מפרסמים באותה השלכה. הנתונים הללו מקבלים את מעמדם מביסוס של עבודות אקדמיות, אשר הראו כי ישנה מובהקות בין המיקום הגאוגרפי של יישוב מסוים והסולם הסוציו אקונומי שלו, לבין מחירי הדירות הקיימים בו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

הגדלת היצע הדירות באופן מיידי
כך ייקבע המס שישלמו בעלי הדירות
ובצורה זו, מקווים במשרד האוצר, יוכלו לנבא בצורה המהימנה ביותר את שוויו של מטר רבוע בדירה בישראל. לאחר מכן מכפילים את מספר המטרים המצוינים בחיובי הארנונה ורשומים ברשויות המקומיות, וזו תהיה ערכה ושוויה הוכלל של הדירה אותה אתם שוקלים לרכוש. מכאן ואילך ניתן לחשב, לפי מספר האחוזים מהו המחיר הנדרש לשלם עבור כל מס ומס, לדוגמא אחוז המס צריך לשלם כל בעל דירה שלישית ומעלה. כך, לטענת נאוצר, יוכלו להפעיל מכבש לחצים על בעלי נכסים של שלושה דירות ומעלה, למכור את נכסיהם ולהגדיל בצורה מידית את היצע הדירות בשוק.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות