חפש ב:

האם ההאטה בעסקאות תוביל לירידת מחירים?

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והאוצר מדווחים כי הירידה ברמת עסקאות הנדל"ן המתרחשת בישראל תוביל לירידת מחירים. האם מדובר בהבטחה שאפשר לסמוך עליה?

צוות בנק נדל"ן|14.9.2016|11:50|1869 צפיות

הנתונים החדשים המפורסמים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) ומשרד האוצר כבר מוכרים לרוב המתעניינים והעוסקים בשוק הנדל"ן בישראל. ברבעון השני לשנת 2016, ובתחילתו של השלישי ניתן לראות ירידה במספר העסקאות יחד עם ההשפעות הראשונות של מחיר למשתכן על שוק הנדל"ן.  עם זאת, עדיין לא מדובר בירידת מחירים ולא בטוח שכזו אכן תתרחש שכן השוק כיום נמצא במצב מאוד רגיש כאשר עדיין לא ברורה מידת ההצלחה של מחיר למשתכן, מה יהיה קצב הבנייה כשהפרויקטים יקומו ועד כמה באמת תשפיע עזיבת המשקיעים על השוק. השוק עוד עלול לראות האטות ועליות מחירים אך ירידות מחירים קבועות, הן עדיין עתיד רחוק משום שישנו גם מאבק עיקרי בין כל הצדדים בשוק, לא להיות הצד שיסבול מהשינויים בשוק.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



נציגי האוצר כבר רואים האופק את ירידת המחירים
נציגי האוצר מנסים להסביר שהבדיקות מוכיחות כי מחיר למשתכן ומחיר מטרה משפיעים על השוק במקומות בהם המכרזים נסגרים והדירות נמכרות לזכאי ההגרלות. כל יישוב כזה, אשר מתרחשים בו ההגרלות השונות, רואה האטה בשוק הנדל"ן שלו כשהזוגות הצעירים ממתינים לראות האם הם זכו בהגרלה ורק לאחר מכן, בוחרים את הפעולה הבאה שלהם. בנוסף לכ, גם רשויות שבהן עוד לא נסגרו המכרזים, הזכאים בוחרים לחכות לתוצאות ההגרלות ולא רוכשים דירות. בכל הנוגע למשקיעי הנדל"ן, הציפיות שלהם לגבי הרווח האפשרי מהשבחת הנכס משתנה ולטענתם, הם פחות ופחות רואים את האפשרות לרווח בלתי נגמר כשהם שהיה מאז 2008 ומתחילים לבחון את האפשרות למכור את הנכס. נציגי האוצר מתגאים במתרחש ורואים בכך את תחילת הדרך שתוביל להורדת המחירים שכל הציבור מחכה לה.

לעמוד הפרויקט סי טאואר - Sea Tower II - בת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

הברכות עדיין מוקדמות
אז האם ההאטה בעסקאות תוביל לירידת מחירים? נכון לכרגע, כל התוצאות והשינויים בשוק הם דבר שעלול להתהפך על כל הנוגעים בדבר ולגרום לעלייה דרמטית במחירי הדירות. הדרך היחידה של מחיר למשתכן להצליח היא להישאר בשוק הנדל"ן עד שהיצע הדירות יגדל ונכון לכרגע הדבר קצב הבנייה עדיין לא מתקרב לפתרון המשבר. המצב הוא עד כדי כך נפיץ שבמידה ומחיר למשתכן יסיים את פעילותו לאחר שכל הדירות יימכרו, מפסידי ההגרלות ינהרו ויציפו את השוק במכה אחת ושוק הנדל"ן הפרטי לא יעמוד בפרץ הזה. יחד עם זאת, ברור לכל הנוגעים כי הדרך להאטת העלייה או הורדת המחירים היא הרבה יותר איטית מאשר עליית המחירים עצמה וכאשר מאוכזבי מחיר למשתכן יחזרו לשוק ויציפו אותו, מחירי הדירות ייעלו במהירות.

לעמוד הפרויקט חנן מור בחריש באתר BankNadlan לחצו כאן

מתי ירדו המחירים?
החודשים האחרונים מראים עד כמה אנחנו נמצאים בתהליך עדין אשר עדיין יכול ליפול לכאן או לכאן ולכן צריך להיזהר בכל התחזיות, והציבור חייב להיות מאוד זהיר בכל רכישה. ישנם אומנם האזורים שימשיכו לראות עליית מחירים למרות התהליכים המתרחשים בשוק כגון באר שבע ואזור הדרום, אך זאת משום שרק עכשיו, מחוז הדרום זוכה ליחס המגיע לו מצד המדינה אשר החלה להקים בו אזורי מסחר ותעסוקה מתקדמים אשר יכולים למשוך ציבור איכותי לעבור אליו. ואל נשכח את עיר הבה"דים. בהמשך לכך, וכדי לפתור את משבר הנדל"ן, הציבור בישראל חייב להפעיל לחץ על נציגיו שיפעלו להגדיל את כוח האדם בוועדות ובענף הבנייה ואלה יוכלו לזרז את תהילך הבנייה ולקצר את משך הבנייה משנתיים וחצי לכשנה וחצי ואז, ללא פרויקטים ממשלתיים כגון מחיר למשתכן או מאבקים בין חברות קבלן זרות לישראליות, מחירי הדיור ירדו למשך זמן רב והציבור יוכל לברך על המוגמר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות