חפש ב:

השמאי הממשלתי טוען שהדירות מתייקרות

השמאי הממשלתי של מדינת ישראל, טל אלדרוטי, טוען כי ההכרזות של תוכנית מחיר למשתכן עוד רחוקות מלהגיע לעסקאות חתומות ועד אז מחירי הדירות ממשיכים לעלות.

צוות בנק נדל"ן|24.8.2016|12:30|1558 צפיות

שוק הנדל"ן עדיין סוער בעקבות המחלוקות הקשות שצפו בו שבוע שעבר, לאחר שהלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) פרסמו נתונים הסותרים לנתוני השמאי הממשלתי. מדובר בסערה של ממש משום שבעוד שבלמ"ס דיווחו על ירידת מחירים של 1.3 אחוזים במחירי הדירות במהלך הרבעות השני של שנת 2016. אך באותו הזמן השמאי הממשלתי טוען שהדירות מתייקרות כשהוציא נתונים המראים על עליית מחירים של 2.5 אחוזים במהלך אותה התקופה. מדובר בשני הגורמים הנחשבים למוסמכים ביותר בשוק הנדל"ן שעל פיהם יישק דבר ושכעת שניהם מציגים תוצאות שונות שכל אחד מהם מסוגל להוביל את התנודות בשוק לכיוונים שונים ולכן ישנה חשיבות גדולה לקבוע אילו מהנתונים הם הנכונים על מנת לייצר קו ברור בשוק הנדל"ן.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



נתונים שהובנו שלא כראוי יצרו מהומה על לא כלום
מכאן ואילך צריך היה לבדוק את הנסיבות שהובילו כל צד לחשוף את הנתונים שלו. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר מתעדכנים כל חודש ובוחנים עסקאות ב-67 יישובים בישראל, דיווחו על עליות מחירים של 1.4 במהלך חודש אפריל, עלייה של 0.4 אחוזים במאי ו-0.3 במהלך חודש יוני. מכאן יצאו בהצרה שמחירי דירות יורדים משום שמדובר למעשה באי-עליית מחירים. נוצר מצב שהנתונים הוצגו שלא כראוי ועלולים היו להטעות את שוק הנדל"ן, אך מנגד אצל משרד השמאי הממשלתי עלו דיווחים של עליית מחירים שנבדקו ב-16 ערים בלבד וכלל דירות 4 חדרים. לטענת השמאי הממשלתי מדובר בנתונים מבוססים זאת משום שדירות אלה עדיין נחשבות לנכס השכיח והמבוקש בישראל.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

נתונים נקיים המוחתמים בענן פוליטי
בנוסף למאבק בין שתי הרשויות קם לו גם מאבק פוליטי שכן אנשי משרד האוצר ולמקורביו של שר האוצר, ממש לא סימפטו את דיווחיו של השמאי הממשלתי, עד כדי כך שהתבטאו כנגדו ונגד הדו"ח שפרסם. בין היתר הועלו טענות שהוא נכנע ללחצי הקבלנים, ע"י חבר הכנסת רועי פולקמן (מסיעת כולנו), אך מנגד במשרד השמאי הממשלתי ענו שדוח השמאי עקבי במשך 9 השנים האחרונות ותמיד היו דומים בעבר לדוחות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והביעו את אותן מגמות. כעת נידמה שהמאבק הפוליטי נכנס אל רשת שאמורה להיות נקייה ממנו והדבר עלול לפגוע באמינות הדוחות. נושא זה הינו חשוב משנדמה משום שדוחות אלה הן אלה שלפיהם יישק דבר בשוק הנדל"ן ולפיהם יפעלו בממשלה ולפיהם יזמים ומשקיעים שונים ייבחרו כיצד לפעול ולכן עליהם להיות נקיים מפוליטיקה או פרסומים שיווקיים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מחירי הדיור בישראל
לציבור הישראלי יש חשיבות ברורה להבין את תנועת המחירים בצורה נקייה ולא להיות מוטים על ידי שיווק פרסומי. מחירי הדירות בישראל עדיין נמצאים בעליי, כעת ה"מאבק" של בעלי הנתונים הוא אופי עליית המחירים. גם נתוני הלמ"ס וגם נתוני השמאי הממשלתי מציגים עליית מחירים ברבעון השני, אך כאשר בוחנים את אותו רבעון לפרטים ניתן לזהות מגמה של מיתון עליית המחירים לעומת השנה שעברה. אין זה אומר שאנו צפויים לירידת מחירים כבר בשנת 2017, משום שיש עוד להמתין לתוצאות תכנית המחיר למשתכן ולראות האם ציבור הזכאים שזכה בהגרלות, אכן מסוגל לעמוד במשכנתאות ולראות כיצד השוק הפרטי מגיב לשוק המחיר למשתכן משום שזה שהאחרון יותר עליית מכירים בשוק הפרטי משום שהמדינה מפנה את מיטב מאמציה לטוב תכנית וזו והשוק הפרטי סובל מהיעדר היצע גדול עוד יותר עבור ציבור הלא זכאים ועבור הזכאים שלא ייזכו בהגרלות המחיר למשתכן ויחזרו לשוק הפרטי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות