חפש ב:

היטלי הפיתוח קופצים פי שתיים

הגזירה הבאה של חוק ההסדרים תבטל כל אפשרות להורדת מחירים כשדמי היטלי הפיתוח ייקבעו ברמה ארצית למעשה יובילו להתייקרויות של עד מאות אחוזים במחירי הפיתוח.

צוות בנק נדל"ן|22.8.2016|13:48|1530 צפיות

תקציב המדינה וחוק ההסדרים החדש, כוללים בתוכם סעיף קטן בו כתוב בצורה פשוטה כי מנגנון גביית דמי הפיתוח ישונה וייקבע תעריף אחיד ברמה הארצית. אומנם, נראה כי מדובר בשינוי שייצור סדר בנושא שבמשך תקופה ארוכה מקבל הרבה ביקורת עקב ניהול לא נכון. אך עם זאת, הנתונים שהציגו נציגי משרד האוצר בכל הנוגע לתעריפים בגביית הפיתוח מעידים כי עלויות הפיתוח לא יותאמו לממוצע ארצי, אלא יתייקרו בצורה מאוד משמעותית על ידי דמי פיתוח שנגבים היום בכל אזורי הארץ. הדבר אומר שכאשר היטלי הפיתוח קופצים פי שתיים, חברות הבנייה או הקבלנים שיאלצו להתמודד עם עליית היטלי הפיתוח החדשים, יעבירו לפחות חלק מהעול הכספי לרוכשי הדירות ומחירי הדירות יעלו.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



במצב הקיים למועצות המקומיות יש כוח גדול ופתח לשחיטות
התיקון בחוק ההסדרים נכתב על מנת לשנות את המצב הקיים. כיום הרשויות המקומיות גובות את דמי הפיתוח לפי תעריף שונה אשר נקבע במועצות המקומיות השונות, ללא צורך בהשוואה לנעשה אצל השכנים. בנוסף לכך, במקרים רבים ברור לאזרח הישראלי כי חלק מההחלטות אצל הרשויות המקומיות נעשות לפי השפעה פוליטית, ולא בהכרח נקבעות לפי הצורך האמיתי בשטח וכך יכולות המועצות לגבות היטלי פיתוח גבוהים מהמחיר האמיתי בפועל, או בגבייה נמוכה בהרבה מהמחיר בפועל, על מנת לקדם מקורבים. מציאות זו כבר יצרה מספר פעמים שכונות שהפיתוח בהן לא עמד בקצב הבנייה של הדירות וכך קמו שכונות ללא תשתיות נאותות, או שהמועצה נכנסה לגירעון על מנת לעמוד בקצב הבנייה של השכונה.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

אנשי האוצר מסבירים כי המחירון יישחק את ערך הקרקע
התיקון החדש שאושר כעת בהצבעת הממשלה יגיע לדיון בכנסת כדי לקבוע תעריף אחיד שייגבה מקבלנים ויזמים לטובת הפיתוח. אותו תעריף ייקבע לפי פרמטרים ברורים, כדוגמת צפיפות יחידות הדיור ושיפוע הקרקע מיקומה, וגובה מי תהום. הטבלה החדשה קובעת פרמטרים חדשים כשבצפיפות יחידות הדיור נקבעו ארבע מדרגות חדשות: עד 5 יח"ד, 6-12 יח"ד, 13-20 יח"ד ולבסוף 21 או יותר יח"ד. בכל הקשור לשיפוע נקבעו שלוש מדרגות חדשות. אנשי האוצר עצמם מאשרים את ההנחות כי המחירון החדש ייקר את דמי הפיתוח, אך מנסים להרגיע בכך שלטענתם עליית המחירים לא תגיע לרוכשי הדירות אלא תפגע בעיקר בשווי הקרקע.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

עליות של 500 אחוזים בטבריה ובחיפה
כבר עתה ניתן לראות את השינויים המתרחשים בכל הנוגע לדמי הפיתוח, כשבעיר טבריה לדוגמא, הגבייה עומדת על 67 ש"ח למ"ר כשהתעריף החדש יעלה את דמי הפיתוח ל-394 ש"ח למ"ר, עלייה של כמעט 500 אחוזים במחיר הפיתוח. חשוב לומר שעליית המחירים בטבריה נעשית בעיקר בשל הטופוגרפיה הקשה והשיפוע הקיים בעיר יחד עם סוג הקרקע. זו הסיבה שהמחיר כיום אינו משקף את העלות האמיתית של פיתוח בעיר. אך בסופו של דבר, במקרה זה עליית מחירי הפיתוח כן עלולים ליפול על רוכשיהדירות משום שערך הקרקע באזור זה נמוך ממילא. עיר נוספת שנמצאת בבעיה זו היא חיפה שכיום גובה רק 78 ש"ח למ"ר כשלפי המחירון החדש, הפיתוח יעלה ל482 ש"ח למ"ר, עלייה של 520 אחוזים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות