חפש ב:

משרד הבינוי יעקוב אחר שוק הדיור

מזה כשנה וחצי קיים דו"ח שהוגש על ידי מבקר המדינה בוא נכתב עד כמה המדינה אינה מודעת לנעשה בשוק הדיור, כשלכל גוף ישנם נתונים משלו. כעת משיקים המשרד השיכון והבינוי מרכז שליטה חדש שירכז את המשרדים יחדיו.

צוות בנק נדל"ן|21.7.2016|12:39|2542 צפיות

אתמול (יום ד'), הושק מרכז מידע חדש, על ידי אנשי משרד הבינוי והשיכון, כשמטרתו לאגד את כל המידע המגיע מהתאגידים השונים, אשר אחראים, כל אחד בתחומו, על שוק הנדל"ן בישראל. מרכז המידע הושק כשנה וחצי לאחר שהוגש דו"ח של מבקר המדינה, בו הסביר עד כמה מדינת ישראל אינה שולטת בשוק הנדל"ן הישראלי בשל חוסר המידע, או למעשה שצף המידע המגיע מתאגידים שונים, הקשורים כך או אחרת לשוק הנדל"ן, ומציג נתונים הסותרים זה את זה, כך שלמעשה אין שום גורם מפקח אשר מציג את הדרך בה יש לצעוד כדי לפתור את משבר הדיור בישראל. תאגידי המים, החשמל, רשות העתיקות, המשרד לאיכות הסביבה ועוד, מציגים נתונים שאספו בנפרד וכך המידע המגיע למשרד השירון אינו מהימן.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מרכז המידע החדש של משרד הבינוי יעקוב אחר שוק הדיור בצורה מקוונת, וככזו שתאפשר למשרד השיכון לקבל את כל הנתונים בזמן אמת מהשלב התיכנוני, עד לסוף הבנייה בשטח. אך מרכז המידע לא יפקח רק על השוק הפרטי, אלא יאסוף גם נתונים מפרויקטים ממשלתיים כגון תוכנית למשתכן, או מחיר מטרה עליהן מפקח המשרד עצמו וכך, יוכלו להציג אנשי המשרד, את הנתונים המיהמנים ביותר, שלפיהם המדינה תוכל להחליט כיצד לפעול ולהיפטר מהתהליך הישן, בו כל משרד החזיק באינפורמציה משלו בנוגע לצרכים של שוק הנדל"ן, המדינה ואזרחיה ולתכנון הדירות מקבלן שנבנות בו. 

עדויות לאופי העבודה הלקוי שפעל עד היום, אפשרות לראות במקרים כגון נתונים הסותרים אחד את השני בנושא המלאי התכנוני הקיים לכאורה, ביחידות הבינוי הניתנות לבנייה כשמשרד הבינוי הציג כי קיימות בתכנון כ-124 אלף יחידות דיור, לעומת הנתונים שהציגו ברשות מקרקעי ישראל אשר עמדו על 168 אלף יחידות דיור בתכנון. סתירות מסוג אלה הם תקלות שעלולות להוביל את המשרדים להציג מכרזים ולהעלות, או להוריד את ערך הקרקע, אשר ישפיע על כל שרשרת המזון בשוק הנדל"ן החל מהיזמים, לקבלנים ובסופו של דבר, על הרוכש הישראלי. בנוסף לכך נתונים לא נכונים, יוכלו להעיד על הצורך או דחיפות השעה לפתור את משבר הנדל"ן, ונתונים המוצגים לציבור שלפיהם ייבחר את מנהיגיו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

כעת, טוענים במשרד הבינוי והשיכון כי הקמת המערכת הטכנולוגית, אשר תלווה במטה פיזי שימוקם ע"י צוות שתפקידו למפות ולבקר את מיזמי הבנייה, בירושלים, יאפשר לכולם לקבל את תמונת המצב העדכנית מאתרי הבנייה בשטח, יקצר את הזמנים במסירת המגרשים, ולבסוף גם את זמני אכלוס הדירות ופיתוח התשתיות הנלוות. את השיטה בה יפעל מרכז הבקרה שאל גלנט מעברו הצבאי בו ברור לכל כי צריך "מטה על" יעיל ומפקדה ששולטת במערכה כולה. יחד עם "המפקדה החדשה", תכנית מחיר למשתכן, ופרויקט שיקום שכונות, מקווים במשרדי הבינוי והשיכון ובאוצר, כי יצליחו להדוף את עליית מחירים הדירות. עתה, לציבור רק נותר להמתין לפחות שנתיים כדי לראות יציבות בשוק ולדעת האם הפעולות אכן יורידו את מחירי הדירות, או שמא רק יאזנו אותם ויעצרו את עליית המחירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות