חפש ב:

הפרויקטים קמים אך ההתנגדויות מעקבות אותם

שנתיים חלפו מאז הקימה המדינה את הוותמ"ל אשר יועד לשחרר חסמים ביורוקרטיים של פרויקטים רבים לבנייה, אך ההתנגדויות הרבות שקמות עם כל פרסום של פרויקט מעכבות ואף מבטלות אותם.

צוות בנק נדל"ן|20.7.2016|15:16|1907 צפיות

בשנת 2014 אושרה בכנסת הצעת החוק לקידום בנייה במתחמים מועדפים. הצעת החוק, אותה יזם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, אפשרה את הקמתו של מוסד שתפקידו הוא לקדם תוכניות בניה למגורים, בהם נבנים למעלה מ-750 יחידות דיור, על ידי אישורים מהירים וכך הוקם לו הוותמ"ל בקול תרועה רמה. אך כיום, לאחר כשנתיים מאז אושרה הצעת החוק, הפרויקטים קמים אך ההתנגדויות מעקבות אותם ותוכניות הבנייה שמקודמות על ידי הוותמ"ל, נתקלות בהתנגדויות רבות מכל רחבי הארץ, אשר מגיעות מתושבים מקומיים וארגוני סביבה שונים. כשבוחנים את המקרים בשטחיות נדמה כי לא ברור מדוע קמות מספר רב של התנגדויות אל מול הפרויקטים השונים, אך כשבוחנים את ההתנגדויות מבינים כי דווקא הארגונים הסביבתיים מבקשים שהבנייה בתוכניות השונות תהיה גדולה יותר, והחשש הכי גדול של מתנגדי החוק המקורי מתממש משום שפרויקטים רבים מאושרים ללא בדיקה או תוכניות פעולה בכל הנוגע לתשתיות הנלוות לפרויקטים הללו.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



בנייה נמוכה בערים אינה משרתת את כלל התושבים
ניתן למצוא מספר פרויקטים אשר קודמו ע"י הוותמ"ל ונמצאים כעת בשלבי ההתנגדויות כגון תוכנית להקמת שכונה חדשה בבאר שבע, שכוללת 4,100 דירות מקבלן בצפון מערב העיר. השכונה "רובע מנחם" העתידית, מתוכננת להגדיל את היצע הדיור בעיר ולמשוך אליה אוכלוסיית תושבים חזקה, שהעדיפה תמיד להתגורר ביישובים הצמודים לבאר שבע כמו מיתר ועומר, משום ששם ניתן להינות מבנייה נמוכה וצמודת קרקע. לכן, השכונה החדשה מתוכננת להינות גם היא מבנייה נמוכה וצמודת קרקע ומיד לאחר פרסום הפרויקט החלו להישמע קולות המתנגדים ומתוכם הארגונים הירוקים שדורשים כי התוכנית תאופיין בבנייה צפופה לגובה שתספק את צרכיי התושבים במטרופולין ע"י שחרור יותר יחידות לטובת השכרה ארוכת טווח, ולא להתחרות ביישובים כפריים ולבזבז משאבי קרקע ייחודיים לעיר.

ארגוני הסביבה דורשים יותר בנייה
כעת, מי שדוחף לבנייה רבה יותר של מתחמי מגורים הם הארגונים הירוקים שסבורים כי התכנונים הפרבריים מהווים בזבוז של משאבי קרקע במקרה הטוב ובמקרה הגרוע, אינם כוללים כלל התייחסויות למערכות הסעה המוניות, שדרוג התשתיות ועידוד התחבורה הציבורית. בעבר תוכנית "רובע מנחם" תוכננה לייצר 13 אלף דירות חדשות על אותו השטח, אך המדינה החליטה לקצץ ולקדם בנייה כפרית שתשרת רק אוכלוסיות חזקות, אך השאירה את הסטודנטים והמשפחות הצעירות מחוץ למעגל. סיפורים מסוג זה החלו להתעורר בעוד אזורים בארץ  כמו בקריית אתא, שם מקודמות שתי תוכניות לקמת 16 אלף דירות מקבלן, אך אלה לא מכלילות בתוכן דיור להשכרה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד פרויקטים באזור הדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

התוכניות מקודמות במהירות, אך ללא תכנון מוקפד
כיום אין מתנגדים אל מול המהירות היחסית בה מקודמות תוכניות הבנייה שהיום קוצרו לכשנה וחצי לעומת החמש שנים שעברו קודם לכן, אך החשש הגדול של המתנגדים מתברר כנכון כשבוותמ"ל קמים פרויקטים רבים אשר אינם מתוכננים עד סופם ומתגלים בהם בורות תכנוניים, שאם לא יטופלו כראוי יתגלו רק בעוד מספר שנים כשהתשתיות התחבורתיות לא יעמדו בלחץ האוכלוסייה הגדלה או שיבוזבזו משאבי קרקע חשובים לבנייה מועטה מדי וכזו שתשרת רק את האוכלוסייה החזקה ולא תוריד את מחירי הדיור. צריך ללמוד מהחסרונות של הפרויקטים הרבים שנבנו בשנות ה-90 כדי לאכלס את העולים מברית המועצות כשרק לאחר שנים הבינו את עומק הבעיות שהחלו לצוץ כששכונות שנבנו בזמנו הפכו לשכונות רפאים, ללא אפשרות לשרת את תושביהם כראוי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות