חפש ב:

גורמים חיצוניים המשפיעים על ערך הבית - חלק ד'

מקומות מסחר הם תעשייה המספקת תעסוקה ומחזקות את הכלכלה, אך לא כל אדם יהיה מאושר לגור ליד קניון המביא עמו אתגר תחבורתי בדמות פקקים בכניסה או אזורי מסחר המלווים לרוב ברעש.

צוות בנק נדל"ן|18.7.2016|16:55|1774 צפיות

לאחרונה צוות פורטל בנק נדל"ן ערך עבורכם, מספר בדיקות אודות גורמים חיצוניים המשפיעים על ערך הבית. לאחר בדיקות של מוסדות ממשלתיים כגון תחנות משטרה ובתי חולים, פארקים וגינות ציבוריות ומוסדות חינוך, עתה נבחן מקומות מסחר ומרכזי קניות גדולים ועד כמה הם מעלים או מורידים את ערך הנכס, מהן הסיבות לכך, והאם מאפיינים אלה באמת חשובים בבחירת הדירה הבאה שלכם. לרוב הציבור בישראל, רכישת דירה מקבלן תהיה עסקה חד פעמית וכזו שלא תבוצע שוב, לכן, ייתכן ולפני החתימה על החוזה, יהיה לכם חשוב לבדוק, עד כמה עלול להשפיע על ערך הדירה אזור מסחרי.

לעמוד הפרויקט Behor Towers - שכונת אגמים, נתניה באתר BankNadlan לחצו כאן



מרכז מסחרי קטן - פגיעה של כ-4 אחוזים במחיר הדירה
הסיבה הבולטת מכולן לעובדה שמרכז מסחרי קטן, כגון בית קפה, עלול דווקא להוריד מחיר הדירה, היא העובדה שלרוב, עסקים אלה עובדים עד שעות מאחרות בלילה והמטבחים של חלקן עלולים לפזר ריח רע אשר עולה מהחלון לשאר חלקי הבניין. הנכסים שעלולים להיפגע מעסקים שכאלה הם לרוב הדירות שנמצאות במעגל הקרבה הראשון, אז יסבלו הנכסים מירידת ערך של כ-4 אחוזים. לעומת נכסים הנמצאים במעגל השני והשלישי, יכולים לדווקא לזכות לעליית ערכם של עד 5 אחוזים בשל העובדה שישנו מרכז מסחרי קרוב לנכס אשר אינו מצריך נסיעה ברכב וחיפוש אחר חנייה ולמעשה מעורר לחיים את שכונת המגורים.

לעמוד הפרויקט דירות ברובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

מרכז מסחרי גדול\קניון - פגיעה של עד 15 אחוזים במחיר הדירה
נכסי מגורים הממוקמים מול קניון, או כל מרכז מסחרי גדול אחר, יסבלו לרוב מירידות ערך של עד 15 אחוזים. הסיבות לכך מתחלקות בין הרעש שיוצרים המבקרים הרבים, העומס התחבורתי הנוצר באזור, וקרינה או חום המוקרן לשכונה בשל שרוב המרכזים הללו מאופיינים בזכוכיות "מראה" הפולטות קרינה וחום, ועלולת גם לסנוור בשעות מסוימות ביום ב"זווית הנכונה". אל מטרדים אלה מצטרף גם זיהום האוויר והקושי העלול לקרות במציאת חנייה במידה ומדובר בנכס ללא חנייה פרטית. כדוגמא לכך ניתן להביט בקניון רמת אביב היוקרתי, שלמעשה הוריד את מחירי הנכסים הצמודים לו בכ-12 אחוזים במעגל הראשון ובכ-5 אחוזים בנכסים במעגל השני. הדירות אשר זוכות לעליית ערך בזכות המרכזים הגדולים הן אלה הנמצאות במעגל השלישי, אשר מרוחקות מספקי מבעיות התחבורה הנוצרות באזור, אך קרובות מספיק כדי להינות מאופציות המסחר והבילוי שמתחם מסוג זה מציע.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

תחבורה ציבורית פגיעה של בין 3 - 10 אחוזים במחיר הדירה
בדומה למרכזי המסחר הגדולים והקטנים, גם לתחבורה הציבורית יש את אותו אפקט השפעה על הנכסים הקרובים להם. תחנת רכבת עלולה לפגוע רבות בנכסים הצמודים לה ולהוריד את ערכן בכ-10 אחוזים במקרה הגרוע משום שהן מגיעות לרוב, יחד עם צמתי תחבורה גדולים, המאכלסים בתוכם אנשים המגיעים עם המכוניות לחנות באזור ולהשתמש ברכבת, או אוטובוסים רבים המגיעים להוריד אנשים המשתמשים בתחבורת הרכבת. כמובן שיחד עם התחבורה, מגיעים הרעש וזיהום האוויר הגבוהה. לעומת תחנות הרכבת השונות אשר מורידות בין 5 אחוזים (בתחנות קטנות) ועד 10 אחוזים (בערים הגדולות), תחנות אוטובוס מורידות את ערכן של הנכסים "רק" בכ-2 עד 3 אחוזים. הסיבות הן די דומות משום שהאוטובוסים מלווים עם רעש רב, זיהום אוויר ופיח אשר עלול לפגוע בבניין עצמו ולכלך אותו ככל שעוברות השנים. אך כאמור, הנכסים שיסבלו מהתחבורה הציבורית הם אלה הממוקמים בטבעת הראשונה (כ-100 מטר) הצמודה לתחנות עצמן, מעבר לכך, הנכסים אשר ממוקמים בטבעות השנייה והשלישית דווקא יזכו לעליית מחירים של כ-5 אחוזים בממוצע בשל הקרבה לתחבורה הציבורית אשר מפחיתה את השימוש ברכב. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות