חפש ב:

גורמים חיצוניים המשפיעים על ערך הבית - חלק ג'

כתבה שלישית במספר בעקבות הגורמים החיצוניים שישפיעו על ערך הנכסים שתבחרו לרכוש. מה יעלה את שווי הנכס שלכם ומה יוריד, הכל בסדרת הכתבות של פורטל בנק נדל"ן. הפעם נעסוק במוסדות שירותיים.

צוות בנק נדל"ן|14.7.2016|15:53|1564 צפיות

בהמשך לסדרת הכתבות של צוות פורטל בנק נדל"ן, הפעם נעסוק במוסדות שירותיים וממשלתיים שיכולים להוריד או להעלות את ערך הנכסים שבבעלות רבים מתושבי ישראל. רכישת דירה מקבלן בישראל נחשבת היום למשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית ולכן, כאשר אתם מתקרבים לביצוע העסקה וחתימה על החוזה הנכסף, עליכם לבדוק היטב גם את הגורמים החיצוניים המשפיעים על ערך הבית. לרוב הציבור זו עסקה חד פעמית וכזו שהם לא יבצעו יותר, ולכן ישנה חשיבות מכרעת לבדיקה מדוקדקת וללא פשרות.

לעמוד הפרויקט ONE - דירות בוטיק ברעננה באתר BankNadlan לחצו כאן



בית חולים - פגיעה של כ-11 אחוזים במחיר הדירה
לבתי חולים יש נטייה להוריד את ערך הדירות בסביבתם כשהטבעת הראשונה עלולה להיפגע ולסבול מירידת ערך של כ-11 אחוזים בממוצע. הסיבה לכך, היא לרוב בשל שהדיירים יסבלו מרעש של האמבולנסים השונים המגיעים (ככל שהעיר גדולה יותר כך יגיעו יותר אמבולנסים), ישנה צפיפות של חנייה בעקבות המבקרים השונים שמגיעים לחזק את יקיריהם והעומס התחבורתי שעלול להיווצר בימי זעם או ימים ביטחוניים רגישים. מנגד, הדירות הנמצאות בטבעת השנייה והשלישית יכולות אף לזכות בעליית ערך הדירה בעקבות הביקוש הרב של משפחות הצוותים הסיעודיים והרפואיים, שמעוניינים לגור בקרבת בתי החולים. ניתן לראות כדוגמא לכך את שכונת חבצלת ברחובות הנמצאת בקרבה לבית החולים קפלן בעיר ונחשבת ליקרה במיוחד לאזור דרום רחובות.

לעמוד הפרויקט פריזט חסון - נווה זמר ברעננה באתר BankNadlan לחצו כאן

משטרה - פגיעה כ-10 אחוזים במחיר הדירה
לתחנות המשטרה בישראל נוצר מוניטין רע אשר גורם לפגיעה בשווי הנכסים בסביבתן. כאן, בניגוד לבתי החולים, שלושת הטבעות הקרובות לתחנות המשטרה השונות יסבלו מירידת ערך, כאשר הטבעת הראשונה עלולה לסבול מירידה מירבית של עד 12 אחוזים, הטבעת השנייה כבר תסבול מירידה קטנה יותר של כ-5 אחוזים והטבעת השלישית תסבול מירידה של "רק" 2 אחוזים בודדים. הסיבה לכך מובנת בשל רעש הסירנות שעוברות ברחבות הסמוכים ותחיפות שהם יוצאים מהתחנה, אירועים ביטחוניים כדוגמת פיגוע או עתות מלחמה עלול לייצר רעש מאסיבי של מספר רב של רכבי משטרה, עצורים שמגיעים לתחנה, דרישה מאוכלוסייה בעייתית להגיע לתחנות השונות, ולהבדיל מבתי החולים, רוב משפחות השוטרים מעונייניות להתרחק מתחנות המשטרה, יוצר ביקוש נמוך ומוריד מחירים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

קופת חולים - פגיעה של עד 12 אחוזים במחיר הדירה
גם קופות החולים השונות עלולות בעיקר לפגוע בערך הנכסים בסביבתם בשל העובדה שהן מושכות אליהן רעשי סירנות ומראות פחות נעימים שרוב הציבור אינו מעוניין להתערות בהם, לכן הטבעות השונות יפגעו ויאבדו בערכן לפי המרחק. דירות בטבעת הראשונה עלולות לאבד את שוויין בעד 12 אחוזים בממוצע, דירות הנמצאות בטבעת השנייה יאבדו רק כ-5 אחוזים, ולבסוף הדירות בטבעת השלישית יאבדו כ-2 אחוזים בממוצע משוויין. אך לעומת זאת, ובניגוד לתחנות המשטרה, כאזורים בעלי מספר רב של קופות חולים דווקא יכולים לייצר ביקוש גבוהה בקרב אוכלוסייה מהדור השלישי המעוניינים להתגורר במרק צעידה קלה מ"תחנות" בריאות על מנת להקל על אורח חייהם. לרוב בני הגיל השלישי כבר מוותרים על הנחיצות ברכב כשבעיקר ובערים הגדולות, הדבר מצריך רדיפה אחר חנייה ובזבוז זמן מיותר. כך דווקא הביקוש הזה יכול להחזיר את ערכן של הדירות, תלוי מי הקונה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות