חפש ב:

גורמים חיצוניים המשפיעים על ערך הבית - חלק ב'

כבר זמן מה אתם מחפשים דירה וכעת נראה כי מצאתם את פרויקט חלומותיכם, אך האם בדקתם גם את הגורמים החיצוניים שעלולים להשפיע על ערך הדירה, אם לא אתם עלולים להיות מופתעים מהמחירים בעתיד.

צוות בנק נדל"ן|14.7.2016|15:5|1644 צפיות

קניית דירה מקבלן נחשב לאחד מהאירועים הגדולים ביותר בחייו של אדם ממוצע ופעולה זו יכולה להחזיק בתוכה הצלחות וכישלונות כאחד. לכן, מדובר בפרויקט בו יאלצו הרוכשים לבדוק שוב ושוב את כל הגורמים האפשריים שעלולים להשפיע על המחיר מפני שאחרת, הם עלולים לקבל הפתעה לא נעימה בדמות אכזבה מרכישת נכס שלא עמד בציפיות שיצרו לעצמם במקרה הטוב, או ירידת ערך הבית שבו גרו ועמידה מול חובות כלכליים. ברוב המקרים האדם הממוצע יבדוק את איכות הנכס מקצה אחד לשני ויוודא שהבית אכן עומד בדרישותיו, אך ישנם גם גורמים חיצוניים המשפיעים על ערך הבית, אותם עלולים להזניח הרוכשים ובכתבה זו נכיר לכם את אותם גורמים שעליכם לבדוק, לפני הרכישה הגדולה.

לעמוד הפרויקט Behor Towers - שכונת אגמים, נתניה באתר BankNadlan לחצו כאן



גינה ציבורית - פגיעה של עד 5 אחוזים בערך הדירה
לגינה ציבורית יש מספר מאפיינים שעלולים לבלב את הרוכש הפוטנציאלי כאשר הוא בוחן את הנכס הבא אותו ייקנה. תחילה נדמה כי גינה מסוג זה היא מאפיין חיובי משום שמדובר בריאה ירוקה (בוודאי בתוך הערים) בה יוכלו הרוכשים לבלות עם ילדיהם, אשר תספק תחושה מרגיעה מול עוד בניין מבטון. אך לגינות ציבוריות ישנן לרוב מאפיינים שליילים שמורידים את ערך הדירה עקב התופעה הנרחבת הקיימת בישראל של בני נוער המשתכרים, צועקים ומלכלכים גינות ציבוריות בלילות. מפגעים מסוג זה, או הזנחה של הגינה ע"י המועצה\העירייה יורידו את ערך הדירה, וההשפעה תהיה גדולה יותר במידה והדירה פונה לאותה גינה. ישנם כמובן גם גינות ציבוריות שזוכות להימנע ממקרים כאלה ואו אז תהיה מדובר בגינה שתעלה את ערך הדירה, אך על מנת לוודא שמדובר בגינה ציבורית איכותית, ניתן לחפש נכסים ליד גינות ציבוריות שנעולות לאחר 22:00. בטבעת השנייה והשלישית, מיקום הגינה לא משפיע על שווי הדירה.

לעמוד הפרויקט עדן טאוור פארק הים - בת ים - EDEN TOWER באתר BankNadlan לחצו כאן

פארק ציבורי - מעלה את ערך הנכסים ב-10 אחוזים
להבדיל מגינה ציבורית, לפארק ציבורי יש כוח חיובי גדול המעלה את ערך הנכסים סביבו. ריאות ירוקות גדולות בערים משביחות את ערך הדירה, גם אם פוקדים אותם מטיילים ותיירים רבים בסופי השבוע. פארקים מסוג זה מחזיקים בשטח גדול של כמה דונמים אשר מבטלים את גורם הרעש הסביבתי ומספקים לתושבים נופים עוצרי נשימה כשהם יושבים במרפסת שותים את כוס התה היומית. הנופים יכולים להעלות את שווי הנכסים עד 15 אחוזים, כאשר הקרבה הפיזית של הדירה ישפיע על שוויה בין 3 ל-5 אחוזים. ישנם מקרים, כמו גני יהושוע, בהם ישנם מופעים גדולים שעלולים לייצר רעש חזק אשר יישמע בקרב התושבים וייחשב כמפגע, אך בשל הזמינות האיראית שאירועים מסוג זה מתרחשים הדבר אינו גורע משווי הנכס, כמו-גם הסיבה שלרוב אירועים מסוג זה יוגבלו בשעות בהן הם יכולים להתרחש.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

חוף ים - מעלה את ערך הדירה בכ-30 אחוזים
בישראל ישנו גורם טבע אחד המסוגל להגדיל את שווי הדירה בעשרות אחוזים. מדבור כמובן בים התיכון (או ים סוף לאילתים מבינכם), אשר מסוגלים לספק לישראלים את הנוף שרובם תמיד חלמו עליו, ואוויר נקי לנשימה שמרחיק כל זיהום אוויר בזכות הרוחות שמגיעות מהים. לכן מי שיזכה בדירה עם נוף לים שממוקם בטבעת הראשונה ועם נוף משגע לים, יוכל להשביח את ערכו עד 35 אחוזים. דירה הממוקמת עם מרפסת עורפית לים תושבח "רק" בין 10 עד 20 אחוזים, וככל שהנכס מאבד מהנוף, האפשרות להגדלת ערכו יורד. מדובר כמובן על הנוף עצמו שכן, כל נכס הנמצא בקרבה לים זוכה מלכתחילה בעליית שוויו של בין 10 ל-15 אחוזים.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות