חפש ב:

גורמים חיצוניים המשפיעים על ערך הבית - חלק א'

חיפשתם דירה כבר זמן רב ונראה שעתה מצאתם את בית חלומותיכם, המחיר סביר, השכונה יפה ונקייה ואפילו השכנים נאים בעינכם, אך האם לקחת בחשבון גורמים חיצוניים שעלולים להשפיע על ערך הבית שלכם?

צוות בנק נדל"ן|14.7.2016|14:31|1750 צפיות

קניית דירה מקבלן הינה הליך משמעותי בחייו של אדם אשר תומן בחובו יתרונות רבים וחסרונות כאחד. פעמים רבות רוכשי הדירה יאלצו לבדוק שוב ושוב, לבחון מספר נכסים, לברר את נושאי המס ולבסוף לוותר על ההזדמנות לרכוש את הדירה. בעסקה מסוג זה, תבחן הסבלנות של רוכש הדירה בשל הבדיקות הרבות שצריך לבצע, אך יש לכך סיבה טובה מאוד משום שמדובר בעסקה משנה חיים ולרוב האנשים זו העסקה הגדולה ביותר שיעשו בחייהם. לכן גם לאחר שבדקתם את טיב הנכס? ראיתם את השכנים, בדקתם את הבניין, ווידיתם שמחיר הנכס שהוצג לכם עומד בממוצע, עליכם לבדוק גם את הגורמים החיצוניים המשפיעים על ערך הבית מפני שגורמים אלה, ישפיעו גם על מחיר הרכישה, וגם על מחיר המכירה במידה ויום אחד תבחרו לרכוש בית חדש ולמכור את הישן. לנוחות הקוראים, כתבה זו תחולק לארבעה פרקים על מנת למקד את נושאי הבדיקה.

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן



גני ילדים - אין שינוי במחיר הדירה
נתחיל אם הגורם המפתיע ברשימה, וזה שלמעשה לא מבצע שום שינוי בשווי הנכס בו אתם מעוניינים, גני ילדים. בין אם מדובר בגנים פרטיים או גנים עירוניים, לגני ילדים אין השפעה בולטת בחישוב מחיר הכנס אותו אתם מעוניינים לרכוש. הסיבה העיקרית לכך היא שעות הפעילות בהן הוא פועל, שלרוב מתרחשות בין 8:00 ל-17:00, לא מפריעות למהלך התקין של חיי האדם הממוצע. מדובר בשעות בהן רוב התושבים נמצאים בעבודה ולכן לגנים אין השפעה בולטת על חיי השכונה. בנוסף, אין פעילות בחגים, שבתות, שעות הערב ולרוב מדובר במבנים בעלי קומה אחת אשר לא מפריעים לנוף.

לעמוד הפרויקט הורוביץ' TLV - מדרחוב נווה שאנן בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

בתי ספר יסודיים ותיכונים - פגיעה של 7 אחוזים בערך הדירה
כעת נעבור למוסדות החינוכיים שכן יש להם השפעה. לבתי ספר יסודיים ותיכוניים הצמודים בנייני מגורים, יש השפעה שלילית על מחירי הדירות באזור, בין היתר בשל הרעש הסביבתי שמוסד גדול שכזה יותר, בשל הצלצולים להפסקות, הרעש שנובע בהפסקות וזמני היציאה והכניסה מבתי הספר שמלווים לרוב בפקקים. בנוסף, מוסדות אלה ממשיכים להיות פעילים גם בסופי שבוע וערבים במדיה ויש בהם מגרשי ספורט שונים המושכים אליהם תושבים לפעילויות שונות. ריבוי אלמנטים מסוג זה יכול להוריד את ערך הנכס גם עד 12 אחוזים במקרים קיצוניים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט שכונת עדן בעפולה - דירות ברובע יזרעאל באתר BankNadlan לחצו כאן

אוניברסיטה ומכללה - מעל את ערך הדירה בכ-12 אחוזים
להבדיל ממוסדות החינוך הקבועים בחוק שבמקרה הטוב לא יוצרים שינוי ובמקרה הרע מורידים את ערך הדירה, למוסדות להשכלה גבוהה, יש יתרון יוקרתי המעלה את ערך הנכסים בסביבתם. בניגוד לבתי ספר המאכלסים אוכלוסיות בעייתיות עד איכותיות, במוסדות להשכלה גבוהה ישנם בעיקר אוכלוסייה איכותית שלא מפריעה לסביבה ואף פועלת לחיות בשיתוף עם סביבתה. כמו-כן מדינת ישראל בחרה למקום אוניברסיטאות רבות דווקא באזורי פריפריה, על מנת למשוך לאזורים אלה אוכלוסיית סטודנטים איכותית שמחזקת את תושבי הסביבה ויוצרת אבן שואבת עבור העסקים בסביבתה כדוגמת מכללת ספיר ואוניברסיטת באר שבע בדרום ואוניברסיטת חיפה ומכללת תל-חי בצפון.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות