חפש ב:

מעתה, הסדרת הטאבו יעשה ברשת

במשרד המשפטים החליטו להצעיד את אגף רישום המקרקעין למאה ה-21 כשבקרוב יוכלו אזרחי ישראל לרשום הערות אזהרה בטאבו מבלי להגיע ללשכה. הפיילוט יחל בב"ש ובהמשך בכל ישראל.

צוות בנק נדל"ן|11.7.2016|14:54|1569 צפיות

משרד המשפטים החל להצעיד את אפיו קדימה אל עבר המאה ה-21 והרשת האינטרנטית כאשר השירותים באגף רישום המקרקעין יעשה לראשונה על ידי רישום הטאבו ברשת, בצורה כזו שתוכל לקצר, על פי ההערכות, את התורים העמוסים בלשכות הרישום. איילת שקד, שרת המשפטים, כינסה מסיבת עיתונאים הבוקר (יום ב') והסבירה כי המהלך יתחיל בשלבו הראשוני כפיילוט בעיר באר שבע ולפיו יהיה אפשר לבחון את תועלתו ולאשר אותו בכל הארץ. תחילה יוכלו לבצע את התהליך רק עורכי דין, אך בתקופה הקרובה מהפיכת השירות האינטרנטי, צפויה להגיע לכל הלשכות של רישום המקרקעין ולהיפתח לציבור הישראלי כולו.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



עלייה של 220 אחוזים ברישומי הערות האזהרה יצרו עומס רב בלשכות
במהלך מסיבת העיתונאים, הציגה שרת המשפטים שקד נתונים אשר הראו כי בעשור האחרון חלה עלייה של 220 אחוזים ברישומי הערות אזהרה ולכן הוחלט לבצע מהפך בשירות ולקדם את הרישום המקוון יחד עם מהלכים משלימים נוספים. הוקמה מחלקה של פרצלציות בתקווה שמחלקה ייעודית שכזו תשפר את פיתוח אזורי הפריפריה. בנוסף, שיתוף פעולה עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), יוביל לביטול חלק מהטפסים הרבים שצריך למלא כיום על מנת לקדם את התהליך ולהפוך אותו למהיר וקל יותר על מנת שהתורים יצומצמו משמעותית. אומנם, ישנו חשש שהפתח האינטרנטי יקל על זייפנים אך ממשרד המשפטים נאמר כי ככל שכל העולם הופך להיות מרושת יותר, כך גם מגבירים את רמת האבטחה לטובת הציבור - "אם גם בבנקים עובדים בשיטות אינטרנטיות, חשבנו שאפשר לעשות את זה גם בטאבו", ציינה שקד.

עם הצלחת הפרויקט יקומו מספר פרויקטים נוספים לרשת אגפים באגף המקרקעין
כדי להבין את חשיבות הפעולה, הנתונים מראים שבשנת 2005 היו 405 אלף תיקים לגבי רישום המקרקעין והיום, בשנת 2015, ישנם כ-660 אלף תיקים. מדובר בזינוק של 46 אחוזים בהיקפי הפעולות וגידול רב החל בהערות האזהרה, כשכעת הן מהוות כשליש מהפעולות בלשכות. כעת, עם השדרוג הרשתי, יוכלו המעוניינים להזמין קבצי בית משותפים, יקום ממשק מול קק"ל לרישום 500 אלף יחידות דיור, יהיה ממשק מול רשות המיסים, ויהיה ממשק מול מרכז מיפוי ומול הרשויות המקומיות השונות לקבלת אישורי מיסים. כך, יוכלו לחסוך ימי עבודה רבים למשק. כיום ישנם הרבה מאוד תוכניות המחכות לתהליך זה והתקווה של אנשי משרד המשפטים כי תרומה זו תוכל לעזור בזירוז הליכי הבנייה ולשיפור השירות בשוק הדיור ע"י הסרת חסמים בפיתוח עתודות קרקע ופיתוח תשתיות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המטרה - 60% מהשירותים יעשו ברשת עד סוף 2017 
המהלך של משרד המשפטים הוא להמשיך ברישות אגף הרישום ולהעביר לרשת מעל לחצי מהפעולות הנעשות בלשכה כך שעד סוף 2017 כ-60 אחוזים מהשירותים יעשו באינטרנט. המהלך יתחיל בלשכת המקרקעין בבאר שבע ותחילה עורכי הדין מהדרום יכולו כבר לבצע רישומים של הערות אזהרה במחשב, מבלי להגיע ללשכה. כך יוכלו לחסוך כ-30 אחוזים מהתורים בלשכות. שרת המשפטים הצהירה כי משרד המשפטים יעשה כל שביכולתו להוריד את החסמים המעכבים את ענף הבניה והדיור בישראל ולנסות, בדרכים שיש להם, לתת פתרונות למשבר הנדל"ן. כעת נותר לראות האם הפיילוט יצליח והאם הצלחה שכזו, תוביל אחריה אגפים ממשלתיים נוספים לעבור לשירות מקוון שיותר מתאים לציבור של המאה ה-21 ולאוכלוסייה הגדלה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות