חפש ב:

מינהל התכנון מקדם אישור זכויות להגדלת שטח הדירות בפרויקטים של תמא 38

במנהל התכנון מנסים לשחרר את הפקק הקיים היום בשוק התמא וההתחדשות העירונית, אך אדריכלי עיר רבים מתנגדים לתכניות המוצעות שעלולות להוסיף עומס על התשתיות שלא יקבלו חיזוק.

צוות בנק נדל"ן|5.7.2016|17:34|1416 צפיות

מנהלת מינהל התכנון, החלה לקדם תוכנית חדשה שתחשב את היקפי הזכויות בפרויקטים הנבנים במסגרת תמ"א 38, בהם הבניין הישן נהרס. לפי ההצעה החדשה, חישובי הזכויות יתבססו על שטח הבניינים הקיימים, ולא על זכויות הבנייה האפשריות במקום. כמו-כן ההצעה החדשה  מוסיפה כי לכל דירה קיימת תינתן תוספת של 25 מ"ר והשטח שיתקבל יוכפל פי שלושה. מדובר למעשה בהגדלת שטח הדירות והבניין ללא צורך בהרחבת התשתיות האזוריות וכבר עתה קמים מתנגדים להצעה בטענות שפרויקטים מסוג זה יעמיסו על תשתיות השכונות ויפגעו ברמת החיים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlkan לחצו כאן



מתנגדי התכנית מודיעים כי יווצר עומס על התשתיות העירוניות שלא יתוקצבו כדי להתמודד עם התושבים החדשים
כאמור ההצעה נבחנה ע"י גורמי מקצוע במינהל, ומנהל מנהל התכנון הציגה את התוכנית לכמה מהנדסי ערים,  שבוחרים להתנגד נחרצות לתוכנית, משום שהיא תייצר זכויות בנייה מוגדלות, מבלי שהמדינה תספק לרשויות השונות תקציבים לפיתוח התשתיות הקיימות ולמוסדות הציבוריים כדי לעמוד בעומס שייווצר. בנוסף, ההצעה אינה דנה בהיקפי פטור ההיטלים וההשבחה בפרויקטים מסוג זה. לטענתם ההצעה החדשה עוד עשויה  לגרום למקרים בהם בית של קומה אחת יוכל לשלש את זכויות הבנייה שלו, ומנגד הנוסחה לא תשתלם באזורים בהם ערך הקרקע נחשבה לנמוך, למעשה ברוב אזורי הארץ מלבד לגוש דן משום שמחוץ לאזור זה, אין רווחיות כלכלית בפרויקטים מסוג התחדשות עירונית אלא אם זכויות הבנייה גדלות פי 4 מהיקף הבנייה המקורי.

לעמוד הפרויקט אלי כהן 13 בהרצליה באתר BankNadlan לחצו כאן

התוכנית החדשה מנסה לשחרר את הפקק הקיים היום בשוק התמא בארץ
נוסחת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון, קמה כדי להוות את הפתרון למחלוקות הקשות בעניין היקפי זכויות הבנייה בתמ"א  38 תיקון 2 שנכון להיות מקפיאות את השוק. בשנה שעברה קבע ראש ועדת ערר תל אביב, עו"ד מיכה גדרון, פרשנות לפיה היזם זכאי לקבל את זכויות הבנייה עפ"י התב"ע ואת זכויות הבנייה מתוקף תמ"א 38. בחודש נובמבר האחרון הוחלט במועצה הארצית לתכנון ובנייה להפוך את הפרשנות למדיניות, אך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, הודיע כי ההחלטה התקבלה ללא סמכות וכך היזם נותר עם זכויות התמ"א בלבד. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

במועצה הארצית יכריעו בקרוב האם התוכנית החשה כדאית
ההצעה שהציעה שוורץ ביקשה לסיים את הקיפאון הקיים היום בשוק, ע"י הגעה להבנות יחד עם המשנה ליועץ קמיניץ על מנת שזה יוכל להגן עליה. גם במנהל התכנון מודים כי התוכנית עדיין לא בשלה ולכן ייתכן ולא תעלה בדיון במועצה הארצית. נכון לכרגע  עדיין צריך להפקיד את התוכנית על מנת שיוכלו לדון בהתנגדויות לה, ולהכין  עבודות הכנה ברשויות המקומיות השונות שהורגלו לעבוד לפי שיטה מיושנת יותר. ההערכות המועצה הארצית הם כי ינסו להגיע להכרעה בין המלצות החוקר לבין המצב הקיים. במידה ויתקשו להכריע את הנושא, ייתכן ותוצג התוכנית של מינהל התכנון על מנת שיוכלו לדון בה שנית בעוד חודש.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות