חפש ב:

רשות המיסים רודפת אחר משכירי AIRBNB שכשליש מתוכם העלימו הכנסות

רשות המיסים הישראלית הצטרפה לגל העולמי הבודקת אחר משכירי הדירות באתרים AIRBNB ו-BOOKING, כדי למצוא את 33% מהמשכירים שמדווחים כי מעלימים מס של עשרות אלפי שקלים.

צוות בנק נדל"ן|29.6.2016|14:45|1626 צפיות

רשות המיסים ממשיכה במבצע האכיפה כנגד מעלימי המס של שוק השכרת דירות לטווח קצר. אנשי הרשות, שמתמקדת כרגע בחיפוש אחר אותם משכירי הטווח הקצר, משתמשים למעשה (ובאופן די אירוני) באמצעות אתרי האינטרנט עצמם כדי למצוא את מפרסמי המודעות ולהתעמת עימם בדיקת פתע. עד כה הבדיקות שנערכו ברחבי הארץ, הסתיימו ב-58 ביקורות שנערכו במספר ערים כגון חיפה, ירושלים תל אביב ואילת, כשאר שליש מבעלי הנכסים התגלו כמעלימי מס. בעקבות ההצלחה של המבצע, מתכננים ברשות המיסים לפתוח במבצעים נוספים ומנגד בעלי הדירות מנמקים את העלמות המס משום שלא ידעו שמדובר בהכנסה עסקית או שהתכוונו לדווח בהמשך השנה.

לעמוד לוח דירות להשכרה באתר BankNadlan לחצו כאן



התגלו העלמות מס של מעל לחצי מיליון ש"ח
רשות המיסים פרסמה את תוצאות הבדיקה, כאשר בת"א נגלו שישה בעלי דירות שהשכירו דירות יוקרה באתרי BOOKING ו-AIRBNB, שם דווחו על העלמות מס של מאות אלפי שקלים משום שרובם לא ניהלו כלל את המספרים ההכנסות. אחד מבעלי הדירות שנתפס ע"י אנשי הרשות לא דיווח על הכנסה של 135 אלף ש"ח. בירושלים נמצאו ארבעה בעלי דירות שלא דיווחו על הכנסותיהם לרשויות המס, ואחד מהם הוא תושב חוץ שהשכיר דירת יוקרה ולא דיווח למס ההכנסה על רווחים של 144 אלף ש"ח. 

הסברים החל מ: "אני מתכוון לשלם, לא ידעתי שמדובר בהכנה עסקית ואני חולה ואין לי כוח"
באזור הצפון, נבדקו בחיפה ישראלים, בעלי חדרים בבתי מלון שמשכירים אותם לתקופות קצרות כשחמישה מתוכם התגלו כמעלימי מס משום שלא דיווחו על רווחיהם לרשויות משום שלטענתם, לא ידעו כי צריך לדווח על הכנסות הללו. את התשובה ה"מעניינת" מכולן הציג תושב באילת אשר התגלה כי הוא משכיר ב- AIRBNB ו- BOOKING, שתי וילות להשכרה לטווח קצר לפי בסיס תשלום יומי וכמובן שלא פתח בתיק ברשות המסים. ההסבר הפשוט של בעל הווילות היה "אני חולה, אין לי כוח". ברשות המיסים מסרו כי כל המקרים שנבדקו ונמצאו, הועברו למשרדי השומה והחקירות הרלוונטיים לצורך טיפול וגביית קנסות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כעת תשלומי המע"מ צפויים לייצר קנסות גבוהים למשכירים שנתפסו
כעת, נדמה כי הבעיות של המשכירים חמורה עוד יותר ממה שמפורסם, משום שקיימת חשיפה רצינית לחובת תשלום מע"מ על כלל מחזור המשכירים. החששות של אנשי רשות המיסים התאמתו ביותר משליש מהנבדקים ומהמקרים, כשמשכירי הדירות התגלו כמעלימי מס שלא מדווחים ולכן לא משלמים מס על הכנסותיהם. כעת מונחות על הכף לא רק חובת הדיווח המשפיע על תשלום מס הכנסה, אלא גם חובות דיווח שנערמים וצוברים קנסות כבדי משקל של תשלום לרשויות מע"מ. מע"מ מוטל על מחזורו של המשכיר, וכך למעשה הוא עובר את התשלום למס הכנסה בהרבה מונים. אומנם קיימים כיום מספר פתרונות למצבי ביש מסוג זה שיכולים להפחית או להסיר לחלוטין את נטל תשלומי המע"מ והקנסות, אך לאי דיווח ולאי תשלום עדיין לא הטמיעו פתרונות מסוג זה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות