חפש ב:

עיריית ת"א השיקה את חוזה השכירות העירוני

עיריית ת"א אינה מחכה לממשלת ישראל שתטפל בשוק השכירות, ולאחר פרסומים רבים, השיקה את חזוה השכירות העירוני במטרה לסמן את הדירות המשתמשות בו ולייצר סטנדרט מגורים חדש.

צוות בנק נדל"ן|29.6.2016|13:54|2122 צפיות

עיריית תל ת"א ממשיכה בקידום הסדרת שוק השכירות, וכעת, לאחר פרסומים רבים, השיקה את חוזה השכירות העירוני החדש, ובו סעיפים ייחודיים לתקופת השכירות, העלאת שכר הדירה ומספר סוגיות שמטרתן העיקרית היא ליצור סטנדרט מגורים חדש בעיר הלבנה. לפי נתוני עיריית ת"א, כמעט ממחצית תושבי העיר חיים בשכירות במעל ל-90,000 דירות חדשות ויד שנייה מושכרות, אך מרבית החוזים שנחתמים עם בעלי הדירות הם חוזי שכירות לשנה אחת בלבד. דבר זה גורם לשוכרים רבים לא להיות מודעים לזכויותיהם כשבשנים האחרונות צצים שוב ושוב חוזים מסורבלים שלרוב אינם מגנים על השוכר או המשכיר וגורמים לעימותים רבים או העלאת שכר הדירה בכל שנה.

לעמוד לוח דירות להשכרה באתר BankNadlan לחצו כאן



עונת הקיץ נחשבת לעונת השיא של שוק השכירות כשהציפיות הן שיחתמו בעונה הקרובה כ-16 אלף חוזי שכירות
עונת הקיץ עצמה, מוסיפה עוד לחץ על שוק השכירות המקומי כשנמדדת עלייה של 30% בהיקף מעברי הדירות השכורות, והציפיות הן שייחתמו 16 אלף חוזי שכירות, כשהעירייה מקווה שהעיתוי יעזור לתושבים להשתמש בחוזה העירוני החדש. בעירייה מסבירים כי החוזה נועד לתרום לשני הצדדים והוטמעו בו כלים שמטרתם היא למנוע חיכוכים על ידי הגברת השקיפות בשלב החתימה על החוזה. לדוגמא, אחד הפתרונות שמציע החוזה החדש הוא "פרוטוקול מצב הדירה" שיאפשר לתעד את הפגמים והליקויים במועד המסירה, על מנת למנוע תביעות בהמשך, בעיה שגם בעלי דירות וגם השוכרים נתקלים בה שוב ושוב.

סעיפים שנועדו להסדרי עימותים רבים שמתרחשים בשל בלאי בדירה
שאר הסעיפים המרכזיים של החוזה החדש מעניקים לשוכר את האופציה להמשיך לשכור את הדירה למשך שנה שכירות נוספת תוך הבטחה מחיר השכירות לא יעלה ביותר מ-3% על מחירון הדירות, הגדרת ביטחונות קבועים שיספקו הגנה תקציבית לבעלי הדירות, אך יעשו עד סכום מסוים שיהיה הוגן לשוכרים. כמו-כן בחוזה העירוני האחריות לתיקונים ובלאי מוגדרת בצורה ברורה בין השוכר למשכרי ונקבעים לוחות זמנים קבועים לביצוע התיקון. התקווה היא כי כעת יוכלו למנוע עימותים מיותרים ע"י הסדרת נושאים ומתיחת קווים ברורים בין זכויות המשכיר והשוכר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

החוזה נועד למנוע מצב בו שוכרים רבים נאלצים לחתום על חוזים דרקוניים
החוזה העירוני גובש בעזרת צוות לשכירות הוגנת הפועל לקידום פתרונות שכירות בעיר, בעבודה שארכה מספר חודשים והתבססה על מחקר ייחודי. השינויים שהוטמעו בו נעשו בהתייעצויות עם מומחי נדל"ן שונים מכלל הספקטרום והכלילו, בין היתר, משפטנים, בעלי דירות, כלכלנים, שוכרים, שמאים ועו"ד. עוד נאמר מנציגי העירייה כי החוזה החדש יהווה חלק מהשינוי הנעשה בשוק השכירות התל-אביבי במטרה להציג דוגמא לשאר ערי הארץ לאחר שבמהלך הכנת החוזה הגיעו פניות רבות שמעידות כי שוכרים רבים חותמים על חוזים דרקוניים לאחר שאינם מכירים את זכויותיהם. השאלה כעת היא האם בעלי הדירות התל-אביבים ישתפו פעולה עם היוזמה?

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות