חפש ב:

ישראל חתמה עם מדינות אירופיות להבאת עובדים זרים

בזמן שההסכם עם סין תקוע, ממשלת ישראל חותמת על הסכמים עם מדינות מזרח אירופאיות כדי להגדיל את מספר העובדים הזרים הקיימים היום בענף הבנייה הישראלי. המדינה האחרונה, אוקראינה.

צוות בנק נדל"ן|15.6.2016|13:4|1691 צפיות

בשבוע שעבר חתמו ממשלת ישראל וממשלת אוקראינה על הסכם בילטראלי שיאפשר לישראל לקבל פועלי בניין אוקראינים לעבודה בארץ. ההסכם, שנחתם בקייב ע"י שר החוץ האוקראיני ושגריר ישראל באוקראינה, נעשה לאחר משא ומתן ארוך שנערך מספר שבועות, ונוהל באינטנסיביות בו לקחו חלק גם משרד הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה ומשרדי ממשלה נוספים. ההסכם נחתם לאחר חתימות נוספות במסגרת הסכמים בילטראלים דומים שנחתמו עם בולגריה, רומניה ומולדובה, על מנת לפתור את מצוקת העובדים הזרים בבנייה ובשל הסיבה שההסכם עם הממשלה הסינית נתקע ונכון לכרגע אין פתרון באופק.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן


אפשרות להבאת עוד 15 אלף עובדים זרים עד סוף השנה הבאה באוקראינה בלבד
עד כה הגיעו מהמדינות האירופאיות, איתן נחתמו ההסכמים הבילטראלים, כ-4,000 עובדים, כש-2600 מתוכם הגיעו השנה, וכעת מקווים בענף הבנייה שההסכם החדש יכפיל את מספר העובדים. עפ"י הגורמים הרלוונטים, הסכם עם ממשלת אוקראינה עשוי להוביל להגעתם של 15 אלף עובדים מקצועיים נוספים לענף הבנייה בישראל עד סוף השנה הבאה, במידה והליכי המיון באוקראינה יבוצעו כמתוכנן. היתרון של ההסכם עם מדינה זו הוא האטרקטיביות של העובדים להגיע לעבוד בישראל בשל מצב התעסוקה הרעוע במדינה כששיעור האבטלה במדינה עומדת על 13 אחוזים, מתוך 45 מיליון אזרחים ושיעור האבטלה בענף הבנייה נסק בשנים האחרונות ל-40 אחוזים.

התאחדות בוני הארץ מברכים על המהלך
בקרב התאחדות בוני הארץ בירכו את ממשלת ישראל על חתימת ההסכם עם ממשלת אוקראינה והבטיחו כי כעת אנשי המקצוע יגייסו את מיטב הכוחות לסייע במיון המקצועי של העובדים בארץ המוצא לצד צוותי ממשלת ישראל. ההתאחדות קראה כבר לפני מספר שנים לממשלות השונות להרחיב את מעגל ההסכמים הבילטראליים בתחום זה, כדי לפתור את המחסור החמור בכוח אדם מקצועי בענף הבנייה הישראלי, בדגש על עובדים בעבודות הרטובות האחראיים על בניית השלד, הטיח והריצוף. חשוב לציין כי הגעתם של כוח משמעותי זה יוכל לקצר את זמן הבנייה בישראל וכך גם להוריד את מחירי הדיור.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כעת נותרנו עם המאבק בין חברות הבניה הישראליות לחברות הזרות והתחרות שתיווצר בשוק
אך במקביל לברכות, הזכירו בהתאחדות כי כעת אין עוד טעם להבאת חברות בנייה זרות, מהלך שקבלנים רבים בישראל מתנגדים לו. לטענתם, היות וממשלת ישראל מבינה את פוטנציאל העובדים בתחום הבנייה שניתן יהיה להביא רק מאוקראינה בלבד לישראל, ההסכם עם חברות הבנייה הזרות מיותר בשל העובדה כי חברות אלה עלולות לפגוע בענף הבניה המקומי, שמספק כיום עבודה לכרבע מיליון עובדים ישראלים. אם התזכורת הזו מוצדקת, זו כנראה שאלה שתספק תשובות שונות, תלוי באיזה צד אתם עומדים. כאמור חברות זרות יכולות ליצור תחרות נוספת שתוריד את מחירי הדירות החדשות בארץ ואם הקבלנים הישראלים בטוחים ביכולתם לספק עבודה איכותית, אזי אין להם סיבה לדאגה. אך השאלה היא מה יקרה לעובדים הישראלים במידה ואכן יהיו חברות שיאלצו להיסגר בשל התחרות והאם הם יוכלו לעבוד בחברות הזרות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות