חפש ב:

בג"ץ יכריע היום אם לסגור מחצבות ביו"ש

היום (יום ה') בג"ץ יגיע להכרעה בעתירה לסגירת המחצבות הלא חוקיות בשטחי C. במשרד הביטחון מבקשים לדחות אותה בטענה כי הן למעשה ממוקמות בשטחי A ו־B. לידיעת הקוראים המחצבות ביו"ש מספקות כשליש מחומרי הגלם לענפי הבנייה והתשתיות בישראל.

צוות בנק נדל"ן|9.6.2016|13:51|2437 צפיות

בית המשפט העליון יאלץ להכריע היום (יום ה') בעתירה שהגיש הפורום לישראל ירוקה, האם לפקוד על המדינה לעצור את פעילותן ולסגור את המחצבות ה"לא חוקיות" אשר ממוקמות בשטחי C ביהודה ושומרון. אך לפני שהדבר מתגלגל לעימותי ימין ושמאל על הקוראים להבין כי מתחילת העשור, שוק חומרי הגלם לבנייה, בשלל מתחמי הארץ כולל תשתיות, פיתוח כבישים וכו' מקבל את שליש מהאספקה שלו, כ־15 מיליון טון מאותן מחצבות, הפועלות בהיתר עם פיקוח סביביתי, אך פועלות ללא רגולציה מסודרת.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



משרד הביטחון טוען כי מיקום המחצבות אינו נכון
טענות הפורום לישראל ירוקה הן כי כבר נמצאו מחצבות כגון ג'מעין, טריפי, אבו שושה ושיבתין שהן פועלות ללא היתרים וגוזלים את משאבי טבע היקרים מהציבור ופוגעים בערכי הנוף. לפני מספר שבועות כבר הצליחו חברי הפורום לפעול לסגירת מחצבה לא חוקית בשטחי C ועל המדינה לאכוף את החוק באופן מידתי ושווה בכל חלקי הארץ. במשרד הביטחון מסבירים מנגד, כי יש לדחות את העתירות על הסף, בין היתר, כי חלק מן המחצבות המוזכרות עומדות על שטחים פרטיים פלסטינים וחלקן השני נמצאות בשטחי A ו־B תחת רישיון מטעם ממשלת אבו מאזן.

לא רק ערכי נוף
העובדה שעדיין לא עסקו בה הצדדים וכעתה מציגה איום משמעותי על ענף הבנייה ומשבר הדיור הישראלי, היא שמלבד השמירה על ערכי הנוף הישראליים, ישנו חשש אמיתי שסגירת המחצבות עלולה לגרור עלייה במחירי חומרי הגלם המשמשים את ענף הבנייה כשכמובן, מיד אח"כ, יעלו מחירי הדירות. לפיכך, במצב בו נסגרות מחצבות, יש סכנה להתייקרות מחירים בענף, למרות שורת הסכמי גג שנחתמו לאחרונה ברחבי המדינה. לא רק פרויקטים של נדלן למגורים עלולים להיפגע מכך אל גם פרויקטים ממשלתיים כגון הבנייה המתוכננת לכניסה חדשה לירושלים ובניית שני נמלים חדשים בחיפה ובאשדוד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם הדבר ישפיע על מחירי הדירות?
לפי נתונים שהוצגו ע"י השמאי הממשלתי, ברבעון הראשון לשנת 2016, עלו מחירי הדירות ב־8 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2015. כמו-גם מדובר בעלייה של 1.6 אחוזים לעומת מחירי דירות חדשות מקבלן ברבעון האחרון לשנת 2015, הרבעון הקודם. מדובר באיום ממשי על ענף הבנייה שיאלץ את החברות להגדיל את השימוש במחצבות אשר נמצאות בתוך הקו הירוק שחלקן נמצאות ליד אזורי מגורים. ענף הבנייה סובל כבר היום ממחסור בחומרי גלם ושימוש בחומרי גלם יקרים וכעת, בשל תיכנון לקוי מלכתחילה של ממשלת ישראל, אזרחי ישראל יצאו מפסידים בכל מקרה, גם אם מדובר באיבוד של ערכי טבע שגם ככה חסרים במדינה או התמודדות עם עליית מחירים נוספת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות