חפש ב:

גם הקבלנים מפסידים מעליית מחירי הדיור

לרובו של הציבור נדמה כי החברות הקבלניות רוכבות על גבו ע"י העלאת מחירי הדיור, אך קריסתן של חברות ביצוע קבלניות בשנים האחרונות מראה כי גם הקבלנים היו מעדיפים ירידת מחירים בתחום הדיור.

צוות בנק נדל"ן|1.6.2016|14:49|1642 צפיות

לאחרונה נרשמו שורת תביעות אשר הוגשו נגד אחד מקבלני הביצוע הגדולים בישראל, מצד קבלני משנה בפרויקטים מוכרים וגדולים של החברה. התביעות הללו חושפים את מציאות הידרדרות שוק הדיור שפוגע לא רק ברוכשי הדירות, אלא גם בחברות הבנייה והקבלנים ומדוע קורסות חברות קבלן רבות. קריסת חברות הביצוע הקבלניות, אשר כבר הפכו לתופעה מוכרת בעולם הנדל"ן מתרחשות, בין היתר, בשל התייקרות הענף כולו, אשר קורה בשכר העובדים בענף הבנייה, זמן הבנייה שמתארך ומעכב את מסירת הדירות, ומוסר התשלומים הלא קבוע.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



קבלני הביצוע יוצאים נגד קבלני הפרויקטים בשל חוסר יכולת לעמוד בתשלומי העבודה
דוגמא לכך, אפשר לראות בפרויקט רביעיית פלורנטין, אשר תוכנן ע"י האדריכל אילן פיבקו בשכונה פלורנטין התל אביבית. הפרויקט זכה לפרסום רב, קיבל תקן איכות והביקוש לדירות בו היה גבוה, אך התביעה שהוגשה לאחרונה ע"י קבלני הביצוע של הפרויקט חושפת כי לא כולם הרוויחו מהקמתו. התביעה, חשפה כי חברת "דניה סיבוס" לא שילמה את התמורה הכספית בעבור העבודה בשטח וכי לו"ז הפרויקט התארך מעבר למצופה, אך את המחיר עבור המשך העבודה, שילם קבלן המשנה שנשכר בפרויקט, וזה טוען כי הובטחו לו החזרים כספיים בעבור מקדמה זו.

קבלני הביצוע בפרויקט היוקרה "רביעיית פלורנטין" יצאו ממנו בהפסדים כספיים
הדוגמא לתביעה זו, בה מבקשים קבלני המשנה כ-1.2 מיליון ש"ח, אשר נחשבים בשוק לסכום זניח, מראה את קשיי חברות הקבלן, שאינן מסוגלות לשלם את כספי העבודה בזמן. במקרה ספציפי זה טוענים מחברת סיבוס כי קבלן המשנה היה נחשב שותף בפרויקט ולכן עליו לשאת בהפסדים עימם, אך העובדה בשטח היא שגם פרויקט יוקרתי, בליבה של פלורנטין המבוקשת, מסתיים בהפסדים כלכליים לקבלנים ולקבלני המשנה ונכון להיום השלמת הפרויקט הופסקה, כשישנם מפסידים נוספים כגון בתי עסק אשר סובלים מאי-השלמת העבודה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

חוסר בעובדים, בנייה איטית ועליית מחיר הקרקעות פוגע גם ברוכשי הדירות, אך גם בקבלנים עצמם
בסופו של דבר, הגורמים לעליית המחירים ולהפסדים בפרויקט היו עיכובי הבנייה שנבעו בשל איחורי ספקים שונים, חריגי דירות, עבודות בחניונים, סגירת מפוחים שהנתבעת התקינה בחניונים, עבודות במשרדי הפיקוח, עבודות במעליות ספא בבניין 6 ועוד כאשר אפשר למצוא לכך מקרים דומים ברחבי הארץ. הקבלנים מצדם מסבירים כי מכרזי הקרקעות עצמם יקרים משום שהמדינה אינה משחררת אותם מהר מספיק והדבר מעלה את מחירי הקרקעות, בייחוד במרכז, ויחד עם תשלומי המיסים שהקבלנים משלמים למדינה ועיכובי הבנייה בשל מחסור בעובדים ועיכובים ביטחוניים, לעיתים קרובות, הם מסיימים פרויקט בהפסדים או נאלצים להעלות את המחירים ככל שהפרויקט מתעכב ומתקדם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות