חפש ב:

בנייני המשרדים של המחר

האם בזמן שנבנים כיום בנייני משרדים ברחבי הארץ, הבנייה נעשית ללא התחשבות אודות השינוי שנעשה היום בשוק העבודה?

צוות בנק נדל"ן|10.5.2016|12:6|1830 צפיות

כיום בישראל יש תנופת בנייה עצומה בכל הנוגע לנדל"ן עסקי ושטחים משרדיים. גודל שטח המשרדים ברחבי הארץ עומד היום על בין 23-25 מיליון מ"ר ברוטו, והוא מעסיק בתוכו בין 1.2-1.3 מיליו אזרחים ישראלים מועסקים. אך הנתון המדאיג הוא שב-3 השנים הקרובות מתוכננים להתווסף לשוק התעסוקה עוד כ-2 מיליון מ"ר שטחי משרדים, מתוך הפרויקטים הנמצאים כבר בתהליכי בנייה ומתוך פרויקטים שמשווקים היום, כל זאת לנגד כשמספר הביקושים עבור שטחי תעסוקה חדשים עומד על 1.1 מיליון מ"ר בלבד.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



שוק התעסוקה עומד בפני שינוי דרמטי באופן פעילות המשרדים
המציאות מראה כיצד מתפתח שינוי דרמטי באופן פעילות המשרדים כיום בעולם. דוגמאות למודלים המשלבים מראש משרדים פיזיים וניידים מספקים מציאות בה החברה תספק עמדות עבודה רק ל-50%-60% מהעובדים בשיטה הנקראת "השולחן החם" כשייתר העובדים יוכלו לעבוד מרחוק במשרדי לקוחותיהם, בבתי קפה, מביתם האישי ועוד אפשרויות. הדוגמא הבולטת למציאות המשתנה מתחרשת כיום באמסטרדם בחברת דלויט כשמבנה החברה מספק עמדות עבודה לכ-1,000 מועסקים בלבד מתוך 2,500 עובדי החברה, ללא מקומות קבועים כשעמדת העבודה מותאמת לכל עובד באשר הוא. אותם שינויים עלולים לחולל זעזוע עצום בשוק הנדל"ן העסקי ומשמעות הדבר הוא ש-3 מיליון המ"ר הנבנים בימים אלה בישראל, לא יהיו נדרשים בעתיד.

לעמוד הפרויקט הירקון 270 - מלון דירות בוטיק באתר BankNadlan לחצו באן

תהליך דומה למשבר הדיור
אומנם, מדינת ישראל צועדת כמה צעדים מאחור ותהליך שכזה צריך להתפתח בשאר מדינות העולם המערבי עד שיגיע לאזורינו, אך כשהיום המדובר יגיע, הדבר עלול להוביל את שוק הנדל"ן העסקי לצעוד באותה הדרך שהובילה למשבר הדיור. כשבישראל יהיה עודף של נדל"ן עסקי, רוב החברות העסקיות ייבחרו להגיע לאזור המרכז בישראלי ולהתבצר בת"א שמספקת מספר רב יותר של עובדים אפשריים ואיכותיים ואותם חברות עלולות לנטוש את אזורי הפריפרייה שיישראו שוממים מאזורי תעסוקה גדולים. עודף נדל"ן עלול לגרום לכל ממשלה לפעול לעצירת בנייה במרכז על מנת להכריח את החברות לחזור לפריפרייה ועד שעליות המחירים יכריחו אותם לעזוב, אנו עלולים להגיע למצב שמקיצון בהיצע שהוריד מחירים, נחזור לקיצון בביקוש שיוביל לעליית מחירים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט ARENA מתחם עבודה יוקרתי בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

המטוטלת לא אמורה לנוע בקיצוניות שכזו אלא באופן מתון
הדאגה בקרב נביאי הסכנה הללו היא שישנה פעילות קיצונית לכאן ולכאן שפוגעת בשוק ובאזרחים בכל פעם מחדש, אומנם נדמה שהיצע עצום והורדת מחירים הוא טוב לאזרח, אך הדבר אומר שהפריפרייה תסבול מחוסר עניין של חברות תעסוקה והציבור ייפגע מכך. את הדוגמא השנייה כולנו מכירים כבר קרוב ל-10 שנים כשאנחנו עדים למה שקורה כשמחריכים את השוק לנוע לפי שיקולים פוליטיים מבלי להציע פתרונות טובים יותר. רק ע"י פעילות מתונה יהיה אפשר להימנע מטעויות העבר ולתת לשוק לפעול בצורה חופשית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות