חפש ב:

בנייה של מלונות בהחלטת שר אחד?

לפי הצעת החוק שמקדם שר התיירות, יריב לוין, בכוחו תהיה היכולת להכריז על פרויקטים למלונאות כ"תשתית לאומית" ולהעבירן לאישור מהיר באמצעות הוועדה לתשתיות לאומיות.

צוות בנק נדל"ן|3.5.2016|15:15|2163 צפיות

יריב לוין, שר התיירות, מתכנן להוציא לפועל חוק אשר ייתן לו את הכוח להחליט לבדו על הכרזת מלונות כתשתית לאומית ולזרז את תהליכי הבנייה. מטרותו הגדולה היא לאפשר קידום של מלונות גדולים שבנייתם כיום מתרחשת במשך 10 שנים למלון, ואישר 20 אחוז מהשטח לבניית דירות מגורים במלונות על מנת שכך בעלי המלונות יוכלו לקבל רווחים שאחרת מגיעים בממוצע רק לאחר כ-15 שנה. הארגונים הירוקים מתנגדים בשל סכנה לפגיעה בקרקעות המעטות שיש במדינת ישראל ובשל סכנה של קשרי הון-שלטון של שר, שיום אחד שייך לצד אחד במפה הפוליטית ומקדם תוכנית אחת ולאחר מכן מוחלף ע"י שר אחר עם ראייה משלו ושעלול לבטל כלאחר יד פרויקטים אחרים.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



בכוחו של שר אחד לקדם פרויקטים למלונאות שישלבו מגורים
הצעת החוק הנוכחית מתווספת להקמת הווד"לים ולאחר מכן הוותמ"ל, שהמשותף להן הוא יצירת דרכים עוקפות לערכאות התכנון הרגילות, מנימוקי התייעלות וקיצור ביורוקרטיה. אך בניגוד להכרזה על מתחמי מגורים שמועברים לתכנון מהיר באמצעות הוותמ"ל ונעשית ע"י קבינט דיור, הצעת החוק הנוכחית מעבירה את הסמכות להכריז על מתחם מסוים כעל "תשתית תיירות לאומית" בכוחו של שר אחד בלבד, שר התיירות. הנימוקים להחלטה בשל הזמן הרב אשר נדרש כיום לבניית מלון (10 שנים) מרגע רכישת הקרקע, והרצון לקיצור הליכי התכנון וייעולם, על מנת להגדיל את הצלחתם העתידיות של מיזמים אלה. ההצעה מכילה בתוכה מספר קריטריונים לפרויקטים שיוכלו לקבל את ההכרזה המבוקשת והם במידה ומדובר ברשתות בתי מלון המעוניינות להקים ארבעה מלונות ויותר, בית מלון בודד בעל 500 חדרים ויותר, או שני בתי מלון הכוללים מעל ל-300 חדרי מלון יחדיו. כמו-כן ההצעה מאפשרת לבתי המלון הוספה של שטחי מגורים באמצעות הוראת שעה למשך שנתיים. בתנאי שזה לא פוגע במרקם העדין המתקיים בין המיזם המלונאי לסביבה ואינו יעבור את סף 20 האחוזים משטח המלון.

לעמוד הפרויקט מלון הבוטיק ירקון 270 בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

סכנה להתערבות של הון-שלטון ופגיעה בסביבה
צירופם של פרוייקטי תיירות בהכרעתו של שר אחד בלבד, מעוררת כצפוי לא מעט ביקורת בקרב אנשי תכנון וסביבה. אלה מתריעים כי קיצור זה להליכים התכנוניים מהווה פתח למינהל לא־תקין ולעבירות הון־שלטון. זאת פרצה שקוראת לגנב משום שהנחת המוצא היא ששימוש במבנים לצורך מגורים ולא מלונאות משתלם פי כמה ליזמים. לכן באופן תדיר מופעלים לחצים להפוך שטחי מלונאות למגורים. כמו כן, כבר כיום יש לחצים לשימוש בפועל למגורים במבנים המיועדים לתיירות, ובתי המשפט נדרשו לא פעם לסוגיות כגון אלה. אישור הצעת החוק הנוכחית יהפוך את האכיפה בנושא לכמעט בלתי־אפשרית, ויגדיל את הלחצים שכבר קיימים להסבת שטחי תיירות למגורים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

השר מתכוון להפעיל את סמכותו
בוועדת הפנים הודפים את הטענות הללו ומסבירים כי מדובר בחוק חיוני. אין סיבה שמיזמי תיירות לא יקודמו במספרים גדולים, אבל בפועל זה לא קורה וצריך לשאול למה. כשבדקו את הנושא התברר שיזמות בתחום המלונאות היא יקרה, שההחזר על ההשקעה מגיע רק כעבור 15–20 שנה, ושרמת הסיכון גבוהה. לכן, הוחלט לאפשר תוספת של 20% מגורים שייתן את הייתכנות הכלכלית לפתיחת מלון בישראל. במשרד התיירות עוד ממשיכים כי השר יריב לוין רואה בתפקידו כאחראי מלא על התהליך, והוא בהחלט מתכוון להפעיל את סמכותו על מנת להביא למימוש החוק אשר יקדם בניית מלונות רבים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות