חפש ב:

נדלן עסקי מול מניות

הן נדלן עסקי והן מניות הם שני ערוצי השקעה שמשיקים בהיבטים רבים, ומצד שני יכולים להיות נבדלים בפרמטרים מאוד ספציפיים.

צוות בנק נדל"ן|4.2.2016|14:57|3142 צפיות

שוק הנדלן ושוק המניות הם שני שווקים שמגיעים לכאורה מעולמות שונים, אך בשני המקרים פעילות השקעה היא פעילות פיננסית לכל דבר ועניין, ומבוססת על אותם עקרונות מסחר, אותו מערך של סיכונים, עם התאמות ספציפיות למאפיינים הפרטיים של כל שוק. נדלן עסקי הוא תחום הכולל בתוכו את כל נכסי הנדלן המשמשים את המגזר העסקי כדוגמת חנויות, מחסנים, אולמות וגני אירועים, מקומות בילוי וכדומה. במובנים רבים, השקעה בנדלן עסקי היא השקעה הדומה למדי להשקעה בנדלן פרטי, ויחד עם זאת, ישנן התאמות ספציפיות שניתן לייחס לסוג זה של נדלן, אם כי אין משמעות רבה לכך שמדובר בנדלן עסקי על המסחר בו, הסיכונים וכדומה.

לעמוד הפרויקט ויתניה - מרכז העסקים, טרמינל פארק באתר Bankandlan לחצו כאן



רמת מחירים גבוהה יותר בנדלן העסקי
המאפיין הבולט, שמייחד את הנדלן העסקי מהנדלן הפרטי הוא רמת המחירים של נדלן זה. דמי השכירות של עסק וגם השווי הכספי עצמו של נכס נדלן הוא גבוה יותר, לעיתים בצורה משמעותית ביחס לנדלן פרטי. חנות הממוקמת בקומת הקרקע של בניין מגורים, תהיה יקרה יותר מכל אחת מן הדירות באותו בניין, רק מעצם זה שמדובר על נכס עסקי. המשמעות היא שהסיכון גבוה יותר מכיוון שיש להשקיע סכומים גבוהים יותר, וכך גם הסיכוי גבוה יותר מכיוון שהיקף הרווח צפוי להיות גבוה יותר. בהשוואה מול שוק המניות, אפשר לזהות הרבה נקודות השקה וגם מעט הבדלים משמעותיים למדי.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן

השקעה היא השקעה, בכל שוק
בין שמדובר בנדלן עסקי ובין שמדובר במניות, במידה ואתם נוקטים בגישה של השקעה, קרי רכישת נכסי נדלן עסקי או מניות, ואחיזה בהם לטווח זמן ארוך לצורך יצירת תשואה גבוהה בטווח הארוך, הסיכונים הם דומים מאוד ובמובנים רבים גם התשואות הן דומות. יחד עם זאת, שוק המניות מאפשר לכם לבצע פעולות מסחר בצורה קלה הרבה יותר, ומציב בפניכם את הפיתוי לנהוג יותר כמו סוחרים לטווח קצר בתקווה לייצר רווחים מהירים, מה שיכול להגביר מאוד את הסיכון עבורכם. כמו כן, הבדל חשוב נוסף בין שני שווקים אלה הוא רמת הסיכון הכוללת שבתוכה אתם פועלים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פערים ברמת התנודתיות והיקפי השקעה
נכס נדל"ן הוא נכס מוחשי, ממשי שהמחיר שלו יכול לעלות ולרדת, אבל קשה מאוד לראות מצב בו תהיה נפילה פתאומית ודרמטית בערך הנכס, או לחילופין עלייה פתאומית ודרמטית בערכו. לעומת זאת, שוק המניות הוא שוק בו אתם סוחרים במניות של חברות עסקיות, ולעיתים פעולות או סיטואציות עסקיות שאותן חברות נמצאות בהן, יכולות לייצר תנודות גבוהות מאוד במחיר המניות ולהשפיע מאוד על כספי ההשפעה שלכם. שוק המניות גם רגיש יותר ומגיב חזק יותר לשינויים ברמת המקרו של המשק, ולכן גם רגיש יותר לסיכונים מכיוון זה, שגם אותם צריך לקחת בחשבון. מניות לעומת זאת, מאפשרות לכם לסחור בכל סכום, גם באלפי שקלים בלבד.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות