חפש ב:

מחירי הדיור המקומי מול ראשי הרשויות

לראשי הרשויות יש כוח כמעט בכל האספקטים הנוגעים לרשות עליהם נבחרו לפקד. אך דווקא שזה נוגע למחירי הדיור, כוחם של ראשי הרשויות מקבל "מכה בכנף" ולא הכל תלוי רק בהם.

אורון איצקוביץ'|21.12.2015|17:19|3864 צפיות

עליית מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות הוא נושא שעליו כולם מדברים, כשהבעיה היא חוסר היכולת לעצור את כדור השלג המתגלגל. האם האחראיות על מחירי הדירות נופלת רק על הממשלה או שמא גם לראש הרשות המקומית יש השפעה? רוב יזמי הנדל"ן טוענים כי לראש הרשות המקומית אין הרבה השפעה על מחירי הדיור, אך לעומת זאת, יש הטוענים כי ראש הרשות יכול להשפיע על המחירים ואף להוריד אותם בצורה משמעותית.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר Banknadlan לחצו כאן


ראש העיר הראשון של תל אביב, מאיר דיזינגוף ז"ל

האם ראש הרשות מסוגל לשנות את מחירי הדיור?
הדעות בנושא זה חלוקות מכיוון שעל מנת לבנות תשתיות וכבישים ופרוייקטי נדל"ן גדולים, יש צורך באישורי ממשלה, אך מצד שני גם לרשות יש השפעה. בעיקר בהליך הבירוקרטי. בכל הקשור למתן היתרי בניה, אישורים וכו', לרשות יש השפעה גדולה, ובאמצעות חלוקה חכמה ומוצלחת של אישורי הבניה, יכול ראש הרשות להשפיע על ההיצע והביקוש בעיר. מספיק להכיר את פרויקט התמ"א 38 כדי להכיר את רמת הכוח של לרשויות המקומיות ביכולתן לעצור או לשחרר פרויקטים שכאלה. ישנם גופים הטוענים לשחיטות בנושא שכן הרשויות לא מקבלות רווחים מפרויקט תמ"א ולכן מעכבות אותם.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

נקודות נוספות למחשבה
צריך לזכור כמובן, שיש הבדלים בין הרשויות השונות. כוחה של העיר תל אביב לעומת העיר שדרות, כל אחת בתחומה, הוא גדול יותר. יש ערים שהן בעלות תקציבים גבוהים יותר והדבר משפיע על סדר העדיפויות. גם הצפיפות העירונית יכולה לייצר מחויבויות שונות על מנת לפתור את צרותיה לעומת רשות שבה יש שטחים רבים שעדיין לא בנו בהם. השטח הפנוי והמדיניות הכלכלית של המדינה הם לא בשליטת הרשות, אך בכל הקשור להליך הבירוקרטי ולקבלת החלטות בנוגע לפרוייקטים ספציפיים.


האיש שעיצב את ירושלים, טדי קולק ז"ל

היכנסו לעמוד הפייסבוק של Banknadlan

לסיכום, לראשי הרשויות יש כוח כמעט בכל האספקטים הנוגעים לרשות עליהם נבחרו לפקד. אך דווקא שזה נוגע למחירי הדיור, כוחם של ראשי הרשויות מקבל "מכה בכנף" ולא הכל תלוי רק בהם. שוק הנדל"ן הישראלי תלוי באין ספור גורמים כמו שוק המשכנתאות, שער הריבית, ההיצע והביקוש, המדד במשק ועוד כשלרוב הגורמים הללו אחראית הממשלה. עם זאת, לראש הרשות יש יכולת בכל זאת להשפיע, במידה מסוימת, על הליכים ביורוקרטים והן באמצעות קבלת החלטות המקדמות את פיתוח הבנייה ברשותם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות