חפש ב:

בדיקות שחשוב לעשות לפני רכישת דירות קבלן

הרקע הכלכלי, הרקע האדריכלי והסדרי התשלום על דירות קבלן, הם שלושת הדברים המרכזיים שאתם רוצים לבחון לפני שאתם מקבלים החלטה בנושא זה.

ענבר|23.3.2015|10:53|5121 צפיות

לפני שקונים דירה, ישנו תהליך שלם שצריך לעברו סביב בחינת הנכס עצמו. עד כמה הוא מתאים לכם מבחינת המיקום, הגודל, הקומה ויתר המאפיינים שלו. בנוסף, יש לעשות בחינה של כל האלמנטים החוקיים והמשפטיים, לבחון האם הדירה משועבדת או ממושכנת, האם היא רשומה בטאבו כחוק וכדומה. גם כאשר קונים דירות קבלן ישנן מספר פעולות שחשוב לבצע, ואולי למעשה אף חשוב יותר מאשר רכישה של כל דירה אחרת.

בחינה כלכלית
אחד הדברים הראשונים שאתם רוצים לעשות הוא לבחון את הרקע הכלכלי של הקבלן. קבלן הוא איש עסקים לכל דבר, ובמסגרת זו הוא פועל בתוך סביבה עם סיכון עסקי. כאשר אתם רוכשים דירה מאותו קבלן, אתם נוטלים עליכם חלק מהסיכון העסקי שלו, כך שאם הוא נופל, גם אתם עלולים להיפגע מכך. על כן, חשוב מאוד לעשות בחינה כלכלית מקדמית של הקבלן המבצע, ואת השלב הזה אתם רוצים לעשות בסיוע איש מקצוע בעל נגישות לנתונים הכלכליים הדרושים.

בחינה אדריכלית
דבר נוסף שאתם רוצים לבחון הוא פרויקטים קודמים אותם ניהל ובנה אותו קבלן. נושא זה חשוב לבחינה משני היבטים: הוא מאפשר לכם להתרשם מסגנון התכנון והעיצוב, מהסגנון האדריכלי של אותו קבלן, והוא מאפשר לכם להתרשם מרמת ואיכות העבודה של אותו קבלן. קבלן הוא כאמור איש עסקים, וככזה הוא פועל על פי קווים מנחים המלווים אותו לאורך כל פעילותו. איכות עבודה בפרוייקטים קודמים, וסגנון אדריכלי בפרוייקטים קודמים, יבואו לידי ביטוי גם בפרוייקטים הבאים של אותו קבלן.

בחינת נושא הסדר וסדר התשלום לקבלן
לבסוף, אתם רוצים לבחון את כל הנושא של הסדר התשלומים עבור הדירה. כאשר אתם קונים דירות קבלן, אתם לעיתים מתחילים לשלם על הדירה עוד לפני שהונחו יסודותיה באדמה. אתם לא רוצים להיקלע למצב בו כל כספיכם כבר שולמו לקבלן, אבל הדירה עדיין אינה מוכנה. בדקו את אפשרויות סדרי התשלום, שלבי התשלום עם זיקה לשלבי הבנייה, ותוכלו לסמוך גם על הבנק שיאלץ אתכם לחלק את התשלום בהתאם לשלבי הבנייה.

וידוא קבלת טופס 4
בכל מה שנוגע לחוזה המכר מול הקבלן, חשוב להסדיר את הנושא עם עורך דין. אין מדובר בהמלצה חמה, כי אם באמצעי יעיל שיאפשר לכם למגן את עצמכם מפני כל אפשרות לנזק כלכלי או אי אספקת המוצר (קרי הדירה) שאתם רוכשים.

בכללותו, טופס 4 הוא טופס המתקבל עם סיום מלאכת הבנייה והוא פוסק אם אכן המבנה ראוי לאכלוס או לא. בין היתר נבחנים היבטים שונים דוגמת חיבור לתשתיות מים, חשמל וגז וכי המבנה אכן עומד בכל הסטנדרטים הנדרשים כחוק.

כך לצורך הדוגמה, הקבלן נדרש לאיתור תשתיות הסמוכות לאתר הבנייה וזאת כדי לחברן כראוי אל המבנה עצמו. בחוזה המכר מומלץ לנקוב בתאריך יעד שבו יינתן הטופס המאושר. באם הטופס לא יינתן עד לתוקף שייקבע בין שני הצדדים, הרי שהקבלן יהיה מחוייב בהשבת הכסף חזרה אל הרוכשים. חשוב לקחת בחשבון עיכובים במסירת הדירה, וכל שכן כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות