חפש ב:

האטה בקצב מכירת הדירות ב-2016

הציבור ממתין לדירות מחיר למשתכן והעדויות לכך מגיעות בצורת האטה משמעותית בעסקאות לרכישת דירות אשר נעשו בין החודשים ינואר ועד נובמבר. עד עתה, ירדו מספר העסקאות בכ-7 אחוזים לעומת אשתקד.

צוות בנק נדל"ן|15.1.2017|16:35|3712 צפיות

פרויקט מחיר למשתכן נותן את אותותיו והציבור עוצר את מספר העסקאות בהמתנה להנחה הממשלתית. בלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) פרסמו כי במהלך החודשים ינואר ועד נובמבר שנת 2016, נמכרו בישראל כ-27 אלף דירות מקבלן, מספר הנמוך ב-7 אחוזים מהחודשים הזהים של שנת 2015 ומחזק אתה נתון כי ישנה האטה בקצב מכירת הדירות ב-2016. בנוסף, כאשר משווים גם החודשים פברואר עד דצמבר 2016 בהשוואה לחודשים המקבילים של שנת 2015 ניתן לזהות ירידה של 8.3 אחוזים בכמות העסקאות לדירות חדשות שנמכרו לציבור הרחב. בשנת 2015 כולה נמכרו כ-31 אלף דירות חדשות. 75 אחוזים מסך כל הדירות שנמכרו בשנת 2016 נמכרו באזור המרכז ואילו 31 אחוזים באזור הצפון. כאשר משווים זאת לשנת 2015, מדובר בירידה נוספת כשבמחוז צפון נרשמה ירידה של 25 אחוזים במספר הדירות שנמכרו, בירושלים נרשמה ירידה של 19 אחוזים, בחיפה ירידה של 15 אחוזים, בתל אביב ירידה של 11 אחוזים, כשרק במחזו דרום נרשמה עלייה בכמות העסקאות של 28 אחוזים.



מהם המספרים האמיתיים?
הציבור מגיב לטענותיו של שר האוצר משה כחלון אשר הבטיח להמשיך ולקדם פרויקטים של מחיר למשתכן, גם במהלך השנים 2017 ו-2018 וככל שידרש. שר האוצר התגאה לאחרונה על שיווק שובר שיאים של דירות שנעשה בשנת 2016 אך עם זאת לא הסביר כראוי בפרסומו את מספר הדירות ששווקו אך לא נקנו כשלמעשה רק כ-30 אלף דירות מתוך ה-70 אלף ששווקו, עברו את שלב השיווק והזכויות נרכשו על ידי קבלנים ור כ-26 אלף דירות אכן נרכשו על ידי זוכי ההגרלות. מיותר לציין כי הצלחת התוכנית נתונה גם למצב הפוליטי שהפך רעוע מאז החלה חקירתו של ראש הממשלה ובמידה וייאלץ להתפטר והכנסת תצא לבחירות אז לא ידוע מה יקרה עם התוכנית, מה שגם אומר כי ישנו חשש שהיא תיעצר ותשלח את אלפי המאוכזבים לשוק הפרטי, אשר ממשיך לסבול ממחסור חמור בהיצע הדירות.

לעמוד דירות מקבלן בשרון והסביבה בפורטל בנק נדל"ן לחצו כאן

רמת השרון מתעוררת
אחת הערים שכן מעודדת רכישת דירות בשוק הפרטי היא העיר רמת השרון, הממוקמת מעט מצפונה של העיר הגדולה תל אביב. רמת השרון הפכה לאחת הערים המבוקשת באזור המרכז ומתגוררים בה קרוב לחמישים אלף תושבים הנהנים ממצב סוציו-אקונומי גבוה מהממוצע הארצי. שוק הנדל"ן המקומי היה רדום במשך שנים רבות ולא הייתה בה יותר מידי בנייה חדשה, אך בשנים האחרונות שוק הנדל"ן החל להתעורר, בעיקר בזכות האוכלוסייה הוותיקה, שילדיהם עזבו את הבית והם עצמם התעייפו מלטפל בבתים ובחצרות הגדולות וכעת מציעים את הבתים הפרטיים הגדולים למכירה. ברמת השרון כיום ניתן למצוא פרויקטים רבים של פינוי בינוי, תמ"א וגם פרויקטים חדשים שמתוכננים. וחשוב לשים לב לכך שכן מחיר הדירות החל לעלות כשב-2016 מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים נע בין 1.85 מיליון ל-2.1 מיליון ש"ח והתשואה מהשכרת דירה שכזו עלתה ל-3 אחוזים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות