חפש ב:

טענות הממשלה נאבקות במציאות

לפי טענות הממשלה ומשרד האוצר, בשנת 2016 שווקו בישראל למעלה מ-70 אלף דירות. אך הנתון האופטימי הזה מסתיר שיווקים שלא יצאו לפועל, מכרזים שנכשלו ועליית מחירים מתמשכת שלא מסתדרת עם ההיצע המופלא שמציגים בממשלה.

צוות בנק נדל"ן|2.1.2017|17:40|4372 צפיות

כאשר ביקשו במשרד האוצר להגביל את הנתונים הממשלתיים אודות מחירי הדיור בישראל ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה בלבד ולחסום את פרסומי השמאי הממשלתי, נדמה היה שהכוונה היא כביכול טובה כשהסבירו זאת בטענה שכך יהיה מקור אחד שיורה על מחירי הדיור, ללא פרסומים מנוגדים שרק יטעו צרכנים. כעת, נדמה שהמשפט "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות" שוב מצדיק את עצמו, כשממשלת ישראל ומשרד האוצר מפרסמים כי בשנת 2016 שווקו בישראל כ-72 אלף דירות, שעקפו את הדרישה המינמלית ל-55 דירות משווקות, והציגו ""שיא של כל הזמנים" לפי שר האוצר משה כחלון. אז מדוע יש לעצור לפני שחוגגים את מבול הדירות שעוד רגע מציף את כולנו, יש לשים לב למספר בעיות, כגון, מכרזים ושיווקים שנכשלו, עליית מחירים שנוגדת את כל הטענות על שיווק מאסיבי והעובדה שרוב הדירות שכן שווקו, נעשו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן שרק חלק מצומצם מהציבור רשאי להשתתף בה, מה שמשאיר את יתר הציבור עם בור עמוק ומחסור בדירות.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



רק 36 אלף יחידות נמצאות בתהליך כלשהו
נעסוק תחילה בחגיגות הממשלתיות והדו"ח שרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה יחד עם משרד האוצר והממשלה אודות, 71 אלף הדירות ששווקו במהלך השנה החולפת, כשהיעד הממשלתי עמד על 55 אלף דירות בלבד. בנוסף לכך חוגגים באוצר כי תוכננו למעלה מ-100 אלף יחידות דיור, בהתאם ליעד שקבעה הממשלה. כעת נעבור למציאות, בכל הנוגע לשיווק של 70 אלף הדירות, כאשר בוחנים את התוכנית עצמה, אפשר לראות בבירור שבמהלך שנת 2016 אושרו רק כ-36 אלף עסקאות בלבד, כאשר מתוכן רק 27 אלף דירות נמכרו לקבלנים השונים במסגרת תוכנית מחיר למשכתן. למעשה, גם אם רוצים להצטרף לחגיגות הממשלה רק 36 אלף דירות נמצאות באיזשהו תהליך בנייה אמיתי. ומה לגבי 36 אלף הדירות הנותרות? אותם תוכלו למצוא במכרזים שעדיין לא יצאו לפועל בכלל. למעשה הם רק נמצאות בתהליכים רעיוניים של הממשלה ואפילו לא יצאו למכרז וחלק מהדירות שכן יצאו למכרז לא נמכרו כלל ועדיין רק יושבות על שולחן ממשלתי כלשהו וצוברות אבק פרסומי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

משווקים רק למחיר למשתכן והשוק החופשי עומד מול מחסור חמור בהיצע
טענות הממשלה נאבקות במציאות
בכך שבמשרד האוצר ממשיכים לייצר כותרות וציטוטים כדוגמת "הצבנו יעדים שאפתניים ביותר והצלחנו לעמוד בהם. אין לי ספק שהפעולות הרבות שאנחנו עושים להגדלת ההיצע וריסון הביקושים ישפיעו לבסוף על שוק הדיור כולו", אך שוכחים להסביר באותם אירועים כי רק חלק קטן מהציבור יוכל ליהנות מהמחירים המוזלים כששאר הציבור ימשיך לעמוד מול מחסור חמור בהיצע הדירות הקיימות. מעבר לכך, ישנה סכנה גדולה עוד יותר לעליית מחירים בשוק החופשי, שכן הממשלה משווקת קרקעות ודירות רק בשביל תוכנית מחיר למשתכן, והשוק החופשי צריך לעמוד מול מחסור בקרקעות ובשל כך גם מחסור בהיצע, מה שרק ימשיך את עליית המחירים, בזמן שהממשלה תחגוג ירידת מחירים דמיונית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות