חפש ב:

כיצד אפשר לזהות קרקע חקלאית איכותית להשקעה?

חלום ההשקעה של רכישת קרקעות חקלאיות הוא מעין אקזיט נדל"ני למי שלא עוסק בהייטק. כולם חולמים על שטח זול שבעוד 10 שנים ישלש את הונו, אך על מנת לזהות קרקע כזו. צריך להיות בעל ידע רחב. או שמא?

צוות בנק נדל"ן|16.11.2016|14:10|1776 צפיות

בישראל 2016, אין כמעט אדם שאינו מכיר מישהו, בשרשרת הקשרים החברתיים שלו, שלא זכה להגדיל את הונו האישי מנדל"ן, או לפחות איבד פוטנציאל מדהים בגלל שמכר נכס לפני שנת 2008. שוק הנדל"ן הישראלי מספק לנוגעים בו מגוון הזדמנויות להשקיע בהן, אך האופציה הרווחית ביותר הייתה תמיד השקעה בקרקע חקלאית שכן כשזו תופשר, בעלי הכנס יוכלו לשלש את כספי ההשקעה ולהפוך למיליונרים צעירים. עם זאת, המדינה מבקשת להאיץ את הפשרת הקרקעות בשנים האחרונות, כדי לעצור את עליית מחירי הדיור ובעקבות כך, עתודות הקרקע באזורי הביקוש הולכות ומתמעטות. כתוצאה מכך ייתכן ובעוד מספר שנים הרווח הפוטנציאלי מהשקעה בקרקע ירד פלאים וכשאנו נמצאים בזמן קריטי זה, יש חשיבות רבה לידיעה מוקדמת והיכולת לנתח מהי קרקע איכותית ומהי קרקע מסוכנת.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



מהם שלושת הכללים החשובים בהשקעה בקרקע
השקעה נכונה בקרקע תייצר עבור המשקיע שלה רווח עצום, ולכן כניסה לעסקה נכונה ובטיימינג הנכון, היא תמיד כרטיס הכניסה היחידי לכל משקיע נדל"ן להצטרף למגרש המשחקים של הגדולים באמת. תחילה על המשקיע הפוטנציאלי להכיר את הסכם השיתוף על הקרקע. הסכם זה מאפשר התאגדות פשוטה של מספר קבוצות המשקיעים. פרויקט ללא הסכם שכזה עלול להיקלע לסחבת ארוכה שייאלץ את הרוכשים בה להמתין בסבלנו מספר שנים ארוכות עד שאלה יוכלו ליהנות מפירות השקעתם. לאחר מכן, חשוב לשים לב ללוקיישן של הפרויקט והיכן ממוקמת הקרקע. אין סיבה אמיתית להיכנס לעסקת קרקעות באזורי פריפריה, בהם מחירי הקרקעות הם זולים מלכתחילה ומחירי הנדל"ן נמוכים, שכן אז פוטנציאל הרווח לא יהיה משמעותי, לדוגמא השקעה בקרקע בירוחם לעומת השקעה בפרויקט חוף התכלת בהרצליה. לבסוף, בדיקת מצבו הביורוקרטי של הפרויקט בעירייה ובוועדות נחשבת לנקודה קריטית ביותר, שכן אם יוזמת הפרויקט וההפשרה היא העירייה, סיכויי האישור שלו בוועדות השונות עולים פלאים לעומת  בקשה פרטית של יזם כזה או אחר.

מתחם האלף בראשון לציון
כאשר בוחנים את שלושת המרכיבים החשובים ביותר בשוק המגרשים וקרקעות להשקעה, ישנם מספר קרקעות מועטות בהן ניתן לזהות פוטנציאל רווחי אמיתי, שיתגשם בעשר השנים הקרובות. אחד מהם הוא פרויקט מתחם ה-1000 בראשון לציון. פרויקט זה נחשב למתקדמים ביותר בקרב הקרקעות החקלאיות היום בארץ שכן רק לאחרונה הקרקע קיבלה את האישור המיוחל לבנייה וזכתה לשינוי הייעוד שלה היא זקוקה כדי להתקדם לשלב הבא. המתחם עצמו ממוקם באזור יוקרתי במערב העיר, ומשתרע על שטח של 1,000 דונם בקרבת נתיבי איילון ,שדרות משה דיין, שדרות רבין והיס-פלאנט שלבדו מושך מספר רב של מבקרים לאזור. תכנית הבינוי בפרויקט כוללת 1.7 מיליון מ”ר למסחר ועסקים מקומיים אשר יזכו אותו כאחד ממרכזי העסקים הגדול ביותר במדינה. אך אליו יצטרפו גם 4,900 יחידות למגורים, דיור מוגן ומעונות לסטודנטים בנייני רב קומות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ההשקעה הנכונה תשנה את חייכם
לסיכום, שלושת המרכיבים העיקריים בתחום זה הם: הסכם השיתוף שמקצר את תהליכי האישור בזכות משקיעים רבים שמבטיחים את כוחו של הפרויקט, לוקיישן מוצלח שכבר עתה מוכיח כי הוא מסוגל למשוך קהל רב של תושבים, בעלי עסקים ותיירים ומצב ביורוקרטי מתקדם שמוכיח כי הפרויקט עצמו כבר עבר כמה שלבים ואישורים ולא נמצא רק בתחילת דרכו. ואם אתם עדיין לא בטוחים עד כמה השקעה בקרקע יכולה לשנות את חייכם, רק שאו את עינכם על הנשיא הבא של ארצות הברית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות