חפש ב:

היתרון בהשקעה בדירות נופש

בעלי הדירה השלישית ומעלה זכו לבעל ברית חדש בדמותו של נשיא התאחדות המלונות שטען כי את המס צריך להפנות לבעלי דירות נופש שלדבריו זוכים לתשואה גבוהה פי 3.

צוות בנק נדל"ן|15.9.2016|12:8|2383 צפיות

בצעד שהפתיע רבים בקרב משרד האוצר, אך גם בקרב משקיעי הנדל"ן, נשיא התאחדות המלונות , אלי גונן, הצטרף אל מתנגדי המס על דירה שלישית ומעלה ואף פנה לשר האוצר, משה כחלון, בהצעה חלופית להעביר את המס המתוכנן, באכיפה ומיסוי כנגד בעלי דירות מגורים אשר מוסבות לדירות נופש. נשיא ההתאחדות הסביר את פנייה זו בכך שבעלי דירות הנופש זוכים לתשואה הגבוהה פי 3 מהנכסים של משקיעי הנדל"ן ולדבריו קיימות היום כ-20 אלף דירות כאלה. כך, לטענתו, היתרון בהשקעה בדירות נופש ייפגע ובעלי דירות הנופש ייאלצו לבחור בין תשלום מס גבוהה למדינה או להחזיר את דירות הנופש לשוק השכירות או לשוק הפרטי ובכך להגדיל את היצע הדירות ולתרום להורדת המחירים.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



המאבק בין בעלי המלונות לבעלי דירות הנופש מחריף
בקרב משקיעי הנדל"ן בירכו את המהלך המפתיע משהו של נשיא התאחדות המלונות, אך נשאלת השאלה מהיכן הגיע הצעתו והאם מדובר בניסיון להשיג הון פוליטי על חשבון המתחרים של בתי המלון בישראל? לפי הערכותיו של קונן, בישראל ישנן 20 אלף דירות נופש אשר לא משלמות מס ונשכרות במסגרת אתרי ה-AIRBNB ו-BOOKING. "רצוני להציע לך רעיון מצוין, אשר אמור לשחרר קרוב ל-20 אלף דירות לשוק הדיור. אכיפת חוקי התכנון והבנייה האוסרים הסבת דירות מגורים לדירות נופש לתיירות", כתב גון לשר האוצר. בהמשך הוסיף גונן כשניסה להסביר עד כמה מיותרת לטענת התאחדות המלונות ייעוד קרקע למלונאות, אם בסופו של דבר, גם קרקע המיועדת למגורים, משמשת בסופו של יום למלונאות.

לעמוד הפרויקט סי טאואר - Sea Tower II - בת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

איסור על דירות נופש כצעד שיגדיל את היצע הדירות למגורים
נציגי התאחדות המלונות כבר פונים זה זמן רב בדרישה למשרד האוצר ורשות המיסים על כך שיטילו מיסים על דירות הנופש כעסק מניב, כפי שתוכנן בחוק ההסדרים, וכך יוכלו להקטין את הכדאיות הכלכלית של בעלי הנכסים. "מדובר בצעד שיגדיל את היצע הדירות בעשרות מונים ואף יעשה זאת באזורי הביקוש הגדולים בישראל, לטובת שוק הנדל"ן הישראלי" הסבירו בהתאחדות. כבר היום, אוסרים חוקי התכנון והבנייה על הסבת דירות מגורים לדירות נופש, אל מכאן ועד לטיפול אמיתי בבעיה ואכיפה ממשית, ישנו פער גדול.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט השקעה ביחידת גן באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

בהתאחדות המלונאות לקחו השראה מגרמניה
את ההשראה לדרישת המס החדשה, האכיפה והאיסור על הסבה נוספת של דירות מגורים לנופש, שאבו בהתאחדות המלונות בעקבות המהלכים הנעשים בגרמניה, שם הוטלה רגולציה מחמירה בברלין, על השכרת דירות נופש לתקופות קצרות. ברחבי אירופה כולה, וגם בארה"ב מזהות מדינות רבות כיצד שוק דירות הנופש, יוצר את הרווח העיקרי שלו החוסר תשלום המס בזמן שבעלי הנכסים נהנים מעסק המכניס להם רווחים רבים. "בישראל המצב חמור עוד יותר שכן מעבר להעלמת המס שמבצעים בעלי הנכסים, הם גם מקטינים את היצע הדירות ומנצלים את משבר הנדל"ן לטובת הונם העצמי" סיכמו בהתאחדות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות