חפש ב:

הסכם אופציה חייב במס בעת החתימה

וועדת הערר לפיצויים והיטלי השבחה בת"א קיבלה החלטה כי הסכם אופציה שנחתם לאחרונה בקריית אונו יקביל מעמד של מימוש זכויות והדבר אומר כי כעת חלים עליו מס שבח והיטלי השבחה.

צוות בנק נדל"ן|13.9.2016|13:39|2407 צפיות

בקרוב ייתכן כי שוק הנדל"ן עומד לקבל טוויסט נוסף במסגרת תשלומי המיסים וההיטלים כאשר הסכם אופציה חייב במס בעת החתימה. וועדת הערר לפיצויים והיטלי השבחה בת"א החליטה כי הסכם אופציה שנחתם בין חברה יזמית ולבין בעלי קרקע בקריית אונו ייחשב כמימוש זכויות. בעקבות זאת הסכם האופציה מקבל מעמד מחייב ולכן יהיה חייב בתשלומי מס שבי והיטלי השבחה בשלב החתימה. מדובר בעיקר בתמרור אזהרה לקבלנים, יזמים, ובעלי קרקעות החותמים על הסכמי אופציה וכעת אלה יידרשו לוותר גם על הסכום הנדרש בעבור המיסים השונים. בנוסף לכך, העובדה שמדובר בהחלטה לאחר החתימה, כעת, רשויות מקומיות ינסו לחזור למקרי עבר שהתרחשו בתקופה האחרונה ולדרוש את תשלום ההיטלים כפי שנעשה במקרה זה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



בעל קרקע דרש לקבל בחזה את היטלי ההשבחה בצמוד לריבית
המקרה שהוביל לשינוי מגמה זו עסק בהסכם אופציה שנחתם בין חברה יזמית שהתעניינה להקים פרויקט של 400 דירות בקריית אונו לבין בעל הקרקע עליה ביקשו לבנות. היטלי ההשבחה של הקרקע החקלאית, שהופשרה ובזאת שינתה את ייעודה לקרקע למגורים, עמדו על כ-80 מיליון ש"ח. בזמן שבעל הקרקע שילם את הנדרש, נטען מצידו כי התשלום לא היה חייב לעבור במועד החתימה ובעקבות זאת הוגש ערר לוועדת הערר על מנת לבקש את תשלום היטלי ההשבחה בתוספת ריבית והצמדה. טענת בעל הקרקע לוועדה הייתה שמדובר באופציה בלבד ולא במימוש זכויות. לכן מועד התשלום יכול להדחות לתקופה מאוחרת יותר ומאשר בזמן החתימה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן 

וועדת הערר קבעה כי מדובר בהסכם בעל תנאים מתלים
עו"ד גילת אייל דנה מונתה לעמוד בוועדת הערר וזו קבעה כי למרות הטענות של בעל הקרקע, על כך שחתימת האופציה איננה נחשבת למימוש זכויות בפועל ולכן לא נדרש ממנו לשלם את המס בזמן החתימה, בחינה מחודשת של הסכם האופציה מראה כי הוא בהחלט ראוי להיחשב שכזה כפי שטענה הועדה המקומית. בהסבר וועדת הערר נכתב "מסקנתנו היא איפוא כי הדין הוא עם הועדה המקומית אשר טוענת כי יש לראות בהסכם האופציה במקרה שלפנינו משום העברת זכויות במקרקעין על פי התוספת השלישית. מבחינה מהותית מדובר בהסכם הדומה יותר להסכם בעל תנאים מתלים, ואולי אף מעבר לכך." בנוסף לכך, וועדת הערר דחתה את בקשתו של בעל הקרקע להפחית את הריבית עליו היה נדרש לשלם בין מועדי החתימה עד מועד התשלום החדש  שיקבע.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כעת קבלנים, בעלי קרקעות ויזמים יידרשו להערך בהתאם
מבחינת עורכי הדין ונציגי הוועדה עצמה מדובר בהחלטת שתשנה את שוק הנדל"ן ותמנע מקרים בהם קבלנים, יזמים לא יוכלו להמשיך ולחמוק מתשלומי המס כנדרש על ידי מניפולציות משפטיות ובזכות כך, התושבים ירווחו. אין זה אומר כי כל הסכם אופציה עלול להפוך כעת להסכם מחייב מבחינת המס הנדרש, אך כעת הקבלנים והיזמים צריכים להיערך לאפשרות כי הסכמים מורכבים יחשבו כמימוש זכויות ולכן יהיו חייבים בהיטל השבחה עוד במועד חתימת הסכם האופציה ולא רק במועד המימוש. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות