חפש ב:

עליית מחירי הדירות בארה"ב אינו בועה

מחירי הדירות בארה"ב החלו לטפס, ולפי הערכות המומחים לא מדובר בבעות נדלן נוספת אלה מצב דומה לישראל, בו היצע הדירות נעמד במקום (לאחר משבר 2008) והביקוש המשיך לעלות.

צוות בנק נדל"ן|10.8.2016|18:9|2125 צפיות

זה זמן מה שמחירי הדיור בארה"ב עברו מספר שיאי מכירות במטרופולינים השונים ומספר רכישת הדירות מתחיל להתקרב לשיא של שנת 2005. מציאות זו מזכירה לרבים את המשבר שהגיע לאחר שלוש שנים אז התפוצצה בועת הנדל"ן בארה"ב בעקבות המשכנתאות הלא אפשריות שניתנו לאזרחים רבים שפשוט לא יכלו להחזיר אותן והובילו לקריסת אחד הבנקים המובילים בארה"ב. אך הפעם, מומחי נדל"ן רבים מדווחים כי הפעם לא מדובר בבועת נדל"ן אלא במלאי דירות נמוך מהביקוש הקיים בשוק, בדומה למה שקורה בישראל. נכון לעתה לא מזהים בארה"ב משבר נדל"ן כפי שפקד את מחוזותינו ועליית מחירי הדירות בארה"ב אינו בועה, אך בהחלט מדובר בהזדמנות פז למשקיעי הנדל"ן השונים.

לעמוד השקעות נדל"ן בחו"ל באתר BankNadlan לחצו כאן 



שוק הדירות למגורים בשכירות עומד על שיא של 50 שנה
במהלך המחזור האחרון נוצר בלבול בשוק הדיור בשל העובדה שנבנו מספר רב של דירות בזכות האשראי העודף, אך כיום שוק הדיור נמצא בדיוק במצב ההפוך. במהלך שנת 2015 היו שישה מטרופולינים בלבד שהציגו נתונים גבוהים ב-10 אחוזים מנקודת הייחוס, כשבסאן חוזה בקליפורניה נמדדו עליות של 19 אחוזים מהרמות שנרשמו בשנת 2001. כדי להבדיל את המצב המתרחש כיום אל מול 2008 ולהרגיע משקיעים, בשנת 2005, היו 29 מטרופולינים שראו עליות בדומה לסאן חוזה. השווקים שנראים הבועתיים ביותר הם, בצורה די ברורה, הערים בהן האוכלוסייה גדלה בקצב מהיר יותר מאשר היצע הדירות הקיים. לעומת זאת, שיעור משקי הבית שמתגוררים בשכירות עומד על שייא שלא נרשם זה 50 שנה, ומוסיף לנתונים כי מדובר בתקופה בה למשקיעים יש סיבה בולטת עוד יותר בלהשקיע בפרויקטים למגורים ולשכירות.

לעמוד נדל"ן בארה"ב באתר BankNadlan לחצו כאן 

מספר התחלות הבנייה התמתן
שוק הנדל"ן האמריקאי נראה כעת כי הוא עומד בצומת של שני תרחישים אפשריים, הראשון מראה על אפשרות חיובית בה צמיחה כלכלית תוביל לריביות גבוהות שיובילו את הבנקים להעניק הלוואות קלות יותר לרוכשי הבתים החברות הבנייה יעלו מחירים. מנגד, ישנו תרחיש של האטה בכלכלה בערים מסוימות בהן מחירי הדירות ייגרמו לתושבים מסויימים לעזוב ושוק הדירות יואט גם כן בשל מחסור בכוח מניע. בעקבות כך, חברות נדל"ן רבות החלו להאט את קצב הפרויקטים החדשים, משום שהרווח נעצר ומחיר הבנייה זהה למחיר הרווח למרות הביקוש הקיים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שוק המשקיעים מזכיר את השוק הישראלי
ברוב המקרים, משקיעי הנדל"ן מחפשים לרכוש דירות בארה"ב לפי כלל הזהב בו רוכשים דירה במחיר נמוך מ-30 אחוזים ממחירה בשוק המקומי, משקיעים בשיפוץ הנכס ולמכור אותו ברווח מו המחיר. לעומת זאת, ברבעון הראשון לשנת 2016, משקיעי נדל"ן בדיור למגורים בדנוור, כבר החלו לרכוש נכסים במחירים נמוכים ב-14 אחוזים בלבד ממחירי השוק, ובקליפורניה רכשו במחירים נמוכים של 11 אחוזים. כעת הפעולה הנעישת בקרב משקיעי הדירות הללו היא בדומה למה שמתרחש בישראל כשהם משתמשים בגל עליות המחירים בלבד, לא קונים את הנכס במחיר נמוך מהשוק, אלא מקווים שיוכלו למכור במחיר גבוה יותר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
השקעות נדל״ן בבריטניה – למה זה כדאי?
קרא את הכתבה

האם אנחנו קרבים לבועת נדל"ן בערים ברחבי העולם? סקר השקעות נדל"ן בחו"ל
ריביות הבנקים נמוכות, המשקיעים הזרים מתנפלים על כל נכס ומחירי הבתים עולים. מקנדה ועד סין, שישה ערים נמצאות בתהליך המקרב אותן לבועת נדל"ן שעלולה להתפוצץ בכל רגע.
קרא את הכתבה

סימני אזהרה שחייבים להכיר בהשקעות נדל"ן
שוק הנדל"ן נראה כשוק המרוויח ביותר בישראל היום. אך היכן שישנה הצלחה, ישנם גם הרבה גורמים שליליים המנסים לנצל את הפרסום לרווח על חשבון אחרים. לשם כך על כל משקיע להכיר את סימני האזהרה של השוק
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות