חפש ב:

המשקיעים החליטו להשקיע במשרדים

משקיעי הנדל"ן השונים החלו לזרום אל השוק העסקי וכעת ישנם השקעות רבות ופרויקטים לנדל"ן עסקי. אך יש אלה הטוענים כי בעתיד יעמדו משרדים רביפ שוממים מאדם בשל שצף הבנייה הקיים בשוק זה.

צוות בנק נדל"ן|21.7.2016|15:3|2050 צפיות

המשקיעים החליטו להשקיע במשרדים. בזמן שהמדינה ממשיכה לדחוק את משקיעי הנדל"ן החוצה מעולם הנדל"ן למגורים, נדמה כי משקיעי הנדל"ן הצליחו למצוא נישה חדשה להשקיעה בה. עולם הנדל"ן העסקי, פרוח זה מספר שנים וכיום ישנם פרסומות ומודעות רבות המזמינות את הרוכשים הפוטנציאלים להשקיע את מיטב כספם בשוק העסקי, אשר מניב בישראל תשואות שנתיות של בי ן שישה לשבעה אחוזים, לעומת שוק הנדל"ן למגורים שמניב בממוצע בשנה כשלושה אחוזי תשואה בלבד. לאחרונה החלו לצוץ גם קבוצות רכישה שבונות יחדיו מגדלי משרדים על מנת לנצל את הרווחים הפוטנציאלים. אך כיצד ניתן לזהות את ההשקעה הנכונה, והאם שצף הבנייה לא יוביל לעתיד בו ההיצע יעבור את הביקוש והמשרדים יעמדו שוממים?

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



בישראל היום, המשקיעים השונים עדיין לא קיבלו רגליים קרות בשל ההיצע הגדל, ורוב המנהלים בחברות שמחזיקות משרדים, עדיין טוענים כי ישנו מחסור במשרדים ומלאים נעלמים במהירות. נכון כי מאז 2009 ישנם אלה המזהירים מפני השקיעה שעלולה להגיע, אך בשוק הנדלן העסקי היום יש עדיין פרויקטים שסיימו את שיווקם ועומדים מול רשימות המתנה של שוכרים פוטנציאלים. אונם בהשקעה בנכס יש סיכון מעט גבוהה יותר מהשקעה במגורים, שכן נכס עסקי מושפע מאירועים עולמיים בשווקי המסחר וההון השונים ותמיד חשוב לשמור על ביטחון כלכלי כלשהו. רק כך אפשר לנצל את התשואה הגבוהה שמקבלים מנדל"ן עסקי בזהירות לעומת נכס למגורים, שמפצה על הסיכון.

לעמוד הפרויקט 456 - משולש העסקים וההיי-טק של גוש דן באתר BankNadlan לחצו כאן

היתרון הבולט ביותר של נדל"ן המשרדים הוא האקזיטים האפשריים שבוחרים לעבור דרכם משקיעים רבים. בתחילת הפרויקטים, כ-50 אחוזים מרוכשי הזכויות בקבוצות הרכישה השונות הם משקיעים בלבד (משקיעים שמעוניינים להשכיר את הנכס בלבד ולא להשתמש בו כמקום עבודה). חלקם בוחר לפעול ב"שיטת האקזיט" ומוכר את הנכסים העתידיים עוד במהלך הבנייה וכך לוקח לעצמו נתח בטוח במהירות. אומנם, בתהליך מסוג זה הרווח האפשרי הוא נמוך יותר, אך בדרך כלל, במהלך הבנייה משקיעי הנדל"ן המחזיקים בזכויות בנכסים הם רק 20 אחוזים מכלל הרוכשים. בפרויקט הארבעה, שניסה לצמצם את פעילות האקזיט, נמכרו רק חצאי קומות וקומות המכילים לפחות 1,200 מ"ר, על מנת לייבא משקיעים חזקים באמת שמעוניינים בהצלחתו של הפרויקט כולו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

אל מול רואי השחורות, הטוענים כי ההיצע העומד להגיע לשיאו בשנים הקרובות אשר יוביל לירידת מחירים, אומרים מנכ"לים רבים כי השוק העסקי עדיין מסוגל להרוויח משום שהמחירים אינם גבוהים כמו מחירי הנכסים לדיור והמשקיעים עדיין מצליחים להרוויח. ירידת המחירים לא מגיעה לידי ביטוי בשוק, משום שחוזים ותיקים לא פקעו ולא חודשו. אומנם ישנו חשש שמחירי השכירות ירדו ואלה עלולים לפגוע בתשואה, אך לא מדובר כאן בפרויקטים החדשים אלא למעשה ירידות המחירים יתרחשו במשרדים הוותיקים סביב תל אביב שאינם יהיו מסוגלים לספק לחברות השונות את תנאי המשרד החדשים שמוצגים בפרויקטים כיום.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות