חפש ב:

מהי הרחבת ישובים?

ערים ויישובים רבים בישראל פועלים היום להרחיב את שטחן ולמשוך משפחות חדשות בזכות פרויקטים חדשים ויוקרתיים. אך האם הדבר משתלם לכולם והאם אפשר אחרת?

אורון איצקוביץ'|4.11.2015|15:56|2688 צפיות
מונח ההרחבה ידוע לרוב האזרחים דרך פרויקטים של קיבוצים אשר מעוניינים לצרף משפחות צעירות ולהצעיר את היישוב. אך בעצם גם ערים רבות נמצאות בשלבים של פיתוח כדי שיוכלו להרחיב את שטחן ואת כמות התושבים שלהן. פריסת ההרחבות מופיעה בכל הארץ מאצבע הגליל ועד אילת. ישנם מספר מודלים שונים של שכונות והרחבות קהילתיות אך המגמה בכולן היא קבלת המשתכנים בזרועות פתוחות אל הקהילה.

הרחבת ישובים
הרחבת ישובים כמונח, מדבר על פעולה של ערים, מושבים ומועצות אשר מוסיפות נכסים ומגדילות את שטחן. הדבר נעשה כדי למשוך תושבים חדשים בזכות הקסם של שכונה חדשה המתאימה לצרכים של שנות האלפיים וככל שמספר התושבים גדל, כך כוחה של המועצה גדל. הדבר נעשה גם כדי לעצור את רצונה של הממשלה להקים ערים חדשות אשר, בסופו של דבר, מבריחות את המשפחות החדשות מהערים הוותיקות ויוצרות מצב בו העיר הוותיקה נפגעת והופכת למוזנחת, במקום לשפר מקום קיים אשר כבר יש בו תשתיות וכך תחזק הממשלה מקום חלש יותר ותמנע הפרדת מעמדות.


מתוך תוכנית עתידית של עיריית הרצליה

ערים מתפתחות
בישראל ישנן כמה ערים אשר נמצאות במצב פיתוח תמידי אשר נועד למשוך ציבור חדש בכל שנה. ירושלים היא דוגמא לכך כשהשכונות החדשות שצצות אצלה מושכות תושבים המעוניינים לגור בשכונות חדשות שיש להן אפיל מושך במיוחד. מעבר לירושלים שינם כמובן הקיבוצים אשר נלחמים בהזדקנות הקיבוץ דרך הבאת תושבי חוץ להרחבות הרבות שנבנות ולבסוף ישנם גם ערי פריפריה אשר מקימות שכונות חדשות על מנת למשוך זוגות צעירים.


האם פינוי בינוי משתלם יותר?

השאלה היא האם לא משתלם יותר להפעיל פרויקטים של פינוי בינוי וכך לעצור מצב בו העיר תמשיך להתרחב אך עדיין יהיו בה אזורים מוזנחים שירחיקו משפחות. זו כבר החלטה שמועצות רבות צריכות להחליט, אך הבעיה האמיתית נוצרת בניגוד אינטרסים שכן לערים הרבה יותר משתלם שיצטרפו יותר תושבים מאשר לשפר את רמת החיים בשכונות החלשות. הכרזה שכזו, על שטח כעל מתחם פינוי בינוי תוכל לעשות שימוש יעיל יותר בקרקע, ותאפשר עתודות מגורים תוך שמירה על שטחים ירוקים בעיר ותשפר את תדמית העיר. 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות