חפש ב:

מתי כדאי לרכוש דירה?

קשה להעריך מתי התקופה הכי טובה לרכוש שדירה, בוודאי במציאות הישראלית. אך עם מעט בדיקות והערכות על מצב המשק, תוכלו לקבל תמונה קצת יותר כוללת מתי משתלם לכם לרכוש דירה.

אורון איצקוביץ'|3.11.2015|11:0|2581 צפיות
כל רוכשי הדירות שואלים את עצמם האם זו התקופה בה כדאי לקנות דירה או האם עדיף להמשיך ולחכות שהמחירים ירדו. לא כל תקופה היא תקופה טובה לרכישת דירה ורוב היועצים יסבירו לכם שעדיף להמתין כי בהמשך הדרך, מחירי הדירות יחזרו לשוק נורמלי. מצב זה תמיד מלווה באיזשהו סיכון, אך בכתבה זו ננסה לעזור לכם להבין מהם הרמזים הקטנים שיכולים להעיד על שיא מסוים בעליית המחירים, שלאחריו תגיע ירידה.

לדירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

מתי כדאי לחכות?
אין אדם אחד בעולם המעוניין לרכוש דירה, כשמחיר עלותה נמצאה בשיאו. בשנים האחרונות, עקב משבר הדיור הישראלי, אזרחים רבים מנסים להבין האם מחירי הדירות מסוגלים לרדת, או שוק הדיור ממשיך בדרכו הבטוחה לעלייה אינסופית. לרוב, אפשר לשער מתי מחירי הדירות מגיעים לשיא כשלאחריו מגיע שפל מסוים ואז זה הרגעי שבו אזרחים רבים יכולים לרכוש את הנכס במחיר מוזל יותר. הסיפור הישראלי עדיין מסובך יותר משום שמבר הדיור עדיין קיים בעקבות חוסר בדירות לעומת ביקוש רב ולכן יש לשים לב בזהירות רבה יותר ולעקוב אחר המשתנים של השוק.


מתי לחכות ומתי לקנות

כיצד מזהים שיאי מחירים?
החוק הוא כביכול פשוט, מחירי הדירות הגיעו לשיא? המתינו לשפל ותרכשו את הדירה. אך בישראל השיא עלול להתחלף בשיא גבוה עוד יותר. בשוק הנורמלי קיימות תקופות של מבצעי נדל"ן של חברות בנייה וקבלנים וזהו הרגע בו צריך לשים לב ולהמתין. מדוע? משום שקבלנים רבים מזהים ויודעים ששפל כלשהו מתקרב, ולכן מנסים ל"הוזיל" את מחירי הדירות ולמשוך קונים לפני שהשפל יעשה זאת בעצמו ואף יוזיל את מחירי הדירות מעבר למה שיציעו הקבלנים. בישראל ובשוק ה"בעייתי" שלנו, חשוב לעקוב אחרי החלטות ממשלה ולשים לב לתגובות הקבלנים וחברות הבנייה. מערכת היחסים הציבורית הזו גלויה לכולנו דרך אתרי החדשות ויכולה לגלות לתת מידע על העתיד הקרב (דוגמאת תקופתו של יאיר לפיד כשר האוצר).

לעמוד דירות חדשות במבצע באתר Banknadlan לחצו כאן

חשוב להבין דבר אחד, משבר הדיור הישראלי עדיין קיים ולמרות כל הבטחות של ממשלת ישראל הנוכחית, המשבר כנראה יחלוף רק בתקופת הממשלה הבאה (בתנאי שזו תחזיק את מלוא התקופה) ואת האופק האמיתי נוכל לראות רק בעוד 6 שנים לפחות, כאשר מספר הדירות הקיימות ונבנות יחל להתקרב לביקוש. עד אז, עלינו לשים לב לתקופות שקטות בהן המחירים לא משתנים, לכאן או לכאן ולהתעדכן יומית בתנודות השוק.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות