חפש ב:

מיסי מדינה לבעלי 3 דירות ומעלה

במדינת ישראל ישנו מס על משכירי הדירות שבבעלותם 3 דירות ומעלה או משכירים שזוכים לרווח חודשי העולה על 5100 ש"ח. על מה בדיוק מדובר? בכתבה הבאה.

אורון איצקוביץ'|21.10.2015|12:18|3069 צפיות
החוק הישראלי קבע כי בעלי נכסים צריכים לשלם מס כאשר בבעלותם דירות שלא לצורך מגורים שלהם והם זוכים ע"י כך לרווח כספי. במילים אחרות, כאשר אתה משכיר דירה ומרוויח מכך "משכורת" עליך לשלם מיסים כאילו היה מדובר במשכורת מהעבודה. וכמובן ככל שהרווח גדול יותר, או בבעלותך יותר דירות, כך המס גדל.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר Banknadlan לחצו כאן 


החוק
החוק קובע שבעלי דירות המרוויחים מעל ל-5080 ש"ח בחודש מהשכרה לדיירים חייבים בתשלום של 10% מסך השכירות שכן מדובר בעסק לכל דבר. הבעיה נוצרת כאשר הדרך בה רשות המיסים יכולה לגבות את המס הוא כאשר בעל הדירה אינו מדווח את האמת לרשות המיסים. הדרך היחידה של הרשות לגלות את התרמית היא רק אם השוכר ידווח על כך ויוכיח זאת בחוזה השכירות, אך בגלל שהדבר פחות סביר, בחרה המדינה לפנות לאזרחים בעלי 3 דירות ומעלה, שכן רוב הסיכויים שהרווח הכולל משלושת הדירות עובר את הסכום הנדרש. בנוסף לכך, החליטה המדינה שגם אם הבעלים טוען שאינו מרוויח מעל הסכום הנדרש בחוק, תשלום המס יחול עליו בכל זאת.

למאמרים אחרים בנושאי מס באתר Banknadlan לחצו כאן

עבירה פלילית
בעקבות החלטת הממשלה והרשות, יותר מ-50,000 בעלי דירות קיבלו מכתבי תלונה על כך שלא שילמו את המס הנדרש ונכון להיום, יותר מ-20,000 מהם פתחו תיקים במס הכנסה ושילמו את המס הנדרש בחוק. כמו-כן רשות המיסים מבצעת מדי כמה זמן בדיקות פתע בדירות הרשומות ובודקת את סכום השכירות לבדיקה שאכן המס משולם.

לכן, במידה ואתם בעלי דירות חשוב שתכירו את החוק החדש שכן כיום אין אפשרות לקלה בעונשים לאחר שההחלטה הוכרזה. 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות