חפש ב:

סיכום שנתי בשוק הנדלן ותחזית לשנה הבאה

הסיכומים של בחירי התעשייה בשוק הנדל"ן לשנת 2015 ומה הציפיות שלהם מהשנת 2016.

אורון איצקוביץ'|13.10.2015|17:41|3218 צפיות
שנת 2015 הזכירה לרבים מאנשי התעשייה את שנת 2008. מחירי הדיור המשיכו לעלות עקב המחסור המתמיד בדירות, ובנוסף לכך הגיע משבר כלכלי (לא גדול בעוצמתו לזה של 2008) שעיקב את השוק ומנע ממנו להתקדם. האם אלה בלבד הגורמים של המשך עליית מחירי הדיור ולגבהים חסרי פרופורציה?

לכל הפרויקטים באתר Banknadlan לחצו כאן

ביקוש והיצע
מדינת ישראל היא מדינה קטנה ומשום כך אין הרבה שטחים מאושרים לבנייה בארץ. הדבר גורר למחסור באופציות למגורים וברצון של רוב אזרחי ישראל לגור במרכז הארץ הצפוף עוד יותר אשר אינו מתפתח אל מול שצף האנשים. הדבר גורר לעליית מחירים גם משום שהשטח עולה יותר לקבלנים בעת הרכישה שלו אך גם חמדנות אנושית שאינה תורמת יוצרת תחושה בקרב בעלי הדירות, שהם יוכלו להרוויח אם רק יחכו עוד עד אשר מישהו ייכנע לסחטנות שלהם. בנוסף לכך, אזרחי ישראל הבינו בחרו לחיות בדירות גדולות מדי ליכולתם הכלכלית ורק השנה החל לגבור הביקוש לדירות 3 חדרים אשר עלות בנייתן זולה יותר וביקוש זה ישאיר את הדירות הגדולות ריקות, דבר אשר יכול לגרום לקבלנים להוזיל את מחירן.


יותר מדי ידיים בשוק קטן מדי

עובדים זרים
קבלנים רבים טוענים שמדינת ישראל הזניחה במשך שנים את סוגיית העובדים בשוק הנדל"ן. חברות הבנייה דורשות להביא כמה שיותר מהר עוד 20,000 עובדים זרים מסין המתמחים בבנייה ומחיר שכרם יהיה זול יותר. כשאין מספיק עובדים הבנייה מתעכבת ומתייקרת ולכן הבאתם של עובדים אלה יוכל לזרז את הכנתן של הדירות החדשות. אך השאלה הנוצרת כאן היא, האם הדבר עלול לפגוע בעובדים הישראלים והפלסטיניים שכרשם גבוה יותר מזה של הזרים ואלה עלולים למצוא עצמם מאבדים מקומות עבודה. דבר אשר יגרום לעלייה באבטלה הישראלית ופגיעה בתקציב המדינה אשר ייפול על אזרחי ישראל.


מדינת ישראל פועלת לאט מדי בכל תחומי הדיור. מהביורוקרטיה ועד החלטה על פתרונות

ביורוקרטיה ישראלית
מכאן אנו מגיעים לבעיה המפורסמת ביותר בישראל. זה שנים שמדינת ישראל מפורסמת כמדינה עם העיכובים הביורוקרטים הארוכים ביותר. אישורים של קרקעות ומגרשים לבנייה עלולים להימשך לפעמים יותר מ-10 שנים וזה בהחלט מעכב את שוק הנדל"ן הישראלי ותורם לעליית מחירי הדיור. כמו-כן, מדינת ישראל קבעה עלויות פיתוח בפריפריה אשר מייקרות את עבודתן של חברות הבנייה ודירות שנמכרות היום בכמיליון שקל בפריפריה יכולות להימכר בכ800 אלף בלבד! כמו כן, שינויים מתמידים של שרי האוצר והממשלות ב-7 השנים האחרונות מזיזות את שוק הנדל"ן קדימה ואחורה ופעילות גרועה ארוכת שנים וחוסר יחס מוקדם לנושא גרמו לכך ששוק הנדל"ן לא בנה מספיק דירות בין השנים 2003 ועד 2012, דבר שהביא את מדינת ישראל לבעיית הנדל"ן הנוכחית שעדיין לא נפתרה.

לסיכום, רק ברגע שנושאים אלה יקפלו טיפול משמעותי ויעברו את השינוי הנכסף ע"י הגבלת שכר הדירה לפי גודלה וביצוע כל השינויים הנדרשים, תוכל 2016 להיות השנה שתשנה את שוק הנדל"ן הישראלי. אחרת, שוק הנדל"ן ימשיך במסלול הבטוח לפיצוץ הבועה שתפגע ברוב אזרחי ישראל.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות