חפש ב:

מיסי הנדל"ן שכדאי ותכירו

לא משנה באיזה צד אתם בעסקת הנדל"ן כדאי ותכירו את כל נושא המס על מנת שלא תופתעו ותגלו שעליכם להוציא כספים לא מתוכננים.

אורון איצקוביץ'|7.10.2015|15:23|3358 צפיות
מדינת ישראל הקטנה שלנו ידועה במיסיה הרבים. אז לפני שאתם מבצעים את עסקת הנדל"ן, וודאו שעברתם על כל סעיפי המס הנדל"ניים בישראל.

מס רכישה
מס הרכישה משולם ע"י רוכש הדירה, הקונה ויש לשלם אותו תוך 50 יום מחתימת החוזה על מנת שלא תקנסו. המס מחושב עפ"י מדרגות המס המתעדכנות, בדרך כלל, כל כמה חודשים. ישנם מצבים בהם תוכלו לקבל הנחה משמעותית או פטור ממס הרכישה במידה ואתם עולים חדשים ונכים. גם תושבי חוץ אשר חוזרים לארץ תוך שנה מרגע הרכישה זכאים להקלות מס. הקלה נוספת מגיעה כאשר מקבלים דירה במתנה מבן משפחה. במצב זה עליכם לשלם כשליש מגובה המס אם זו הייתה עסקה רגילה. במידה ותקבלו כמה דירות מבן המשפחה ותחזיקו ביותר מאחת, מס הרכישה יהיה גבוה יותר מערכו הרגיל.



מס מכירה
מס מכירה תקף רק על בעלי עסקים בתחום הנדל"ן כשמדובר בנכס מסחרי או מגורים. מס המכירה מחושב ב-2.5% ממחירו של הנכס הנמכר.

לעמוד המגרשים והקרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן

היטל השבחה
מס המשולם כאשר בעל הנכס מוכר אותו לאחר שהתקבל אישור רשמי וחתום מהרשויות המקומיות שבאותו נכס יבוצע שינוי בתוכנית הבניין שבסופו של דבר גם תעלה את ערכו (לדוגמא תמ"א 38). המס המשולם הינו 50% מהערך המתווסף למחירו של הנכס לפני השידרוג. ז"א במידה והנכס עולה 1,500,000 ש"ח ולאחר שידרוגו, הוא יעלה 2,000,000. תשלום המס יהיה כ-250,000 ש"ח משום שערכו עולה בחצי מיליון.



ארנונה
ארנונה הינו המס המשולם לרשויות המקומיות עבור שירותים בסביבת הנכס. ישנם מקרים שבהם אפשר לקבל פטורים או הנחות במידה ואתם עולים חדשים (פטורים מארנונה למשך השנה הראשונה), אזרחים וותיקים ומשפחות מעוטות יכולת. במידה והארנונה לא תשולם לא יהיה אפשר לרשום את הנכס על שמו של הרוכש.

מס שבח
כאשר אתם מוכרים נכס נדל"ני, יוטל עליכם מס השבח אשר מתמקד רק ברווח הנוצר בין המחיר שבו אתם קניתם את הנכס, לעומת המחיר שמכרתם אותו. במידה ואתם מוכרים נכס מסחרי לא תוכלו לקבל פטור, אך במידה ואתם מוכרים דירה למגורים אתם עשויים לקבל הנחה משמעותית או פטור ממס השבח במידה ואין לכם דירה נוספת ולא מכרתם את הדירה שגרתם בה בשנה וחצי האחרונות.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות