חפש ב:

ניקוי קרקעות מזוהמות

בישראל כיום ישנם 700 אתרים אשר הוגדרו כבעלי זיהום קרקע ועוד כ-23,000 מוקדים שהקרקע נבדקת כבעלת זיהום אפשרי עקב הפעילות שהתקיימו בה בעבר ובהווה.

צוות בנק נדל"ן|30.5.2016|14:36|2092 צפיות

פינוי בסיסי צה"ל מהמרכז, אשר החל את דרכו הארוכה, אל עבר שחרור השטחים הרבים לטובת מגורים נחשב להבטחה הגדולה ביותר לזמינות של קרקעות לבנייה במרכז בשנים הקרובות. בקרוב הם יפונו, רק שבפועל, תהליך הבנייה לא מתחיל לאחר פינוי הבסיסים, אלא לאחר הבדיקה המקיפה אודות רמת הזיהום הקיימת בקרקע, אותו צריך לנקות, לפני שאזרחי ישראל יעברו למקום. פרויקט מסוג זה עלול להיות ארוך ומייגע שכן ישנם רמות זיהום אשר מתגלות רק לאחר כמה שנים, ובנוסף לכך, ישנם מבנים ישנים רבים שנבנו בשנים המוקדמות להקמת המדינה, כשהמרכיב העיקרי בהם היה אסבסט. 

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



מדוע אין סכנה לחייל אך יש סכנה לאזרח?
המחשבה הראשונה שעולה בנושא זה היא השאלה מדוע הקרקע עלולה להיחשב כמזהמת עבור האזרח, אך חיילי צה"ל המשיכו לשרת בבסיסים אלה? ובכן, התשובה לכך היא לא משום שחיילים הם רכוש צה"ל, אלא בשל העובדה הפשוטה היא שזיהום קרקע, אשר לדוגמא קיים בעומק של 2 מטרים, אינו מסוכן לחייל, אך ברגע שתינוק וילידים שמשחקים על אותה הקרקע, ולפעמים מכניסים לכלוך לפה, אזי ישנה הסכנה הברורה לשלום הילדים. לשם כך, ישנם כמה תהליכים שהמדינה מבצעת על מנת לנקות את שארי הזיהום, ברגע שהוא מתגלה, אך חשוב להבהיר כי קרקע מזוהמת אינה ניתנת לטיהור ותמיד ישנו הסיכון להישארות חומרים מזהמים כשהאישורים לבנייה באזור ניתנים לפי רמת הסיכון.

לעמוד קרקעות להשקעה במרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

כיצד "מנקים" קרקע מזוהמת?
ישנם מספר שיטות לניקוי קרקע ברגע שנמצא מקור מזהם. יש את הטיפולים הביולוגיים אשר מפרקים את המזהם, בדומה לאופן הביצוע קומפוסט, ישנו טיפול פיזיקלי שמפריד את הזיהום מהקרקע בחימום, או שאיבה של הגזים. וישנם הטיפולים הכימיים, בהם מכניסים לקרקע חומרי ניקוי. לבסוף, ישנה גם השיטה הישנה והטובה של חפירת הקרקע המזוהמת, ולהעביר אותה למתקני ניקוי כשלבסוף משתמשים בה מחדש בחומר שיוצא נקי מהמתקן. ניקוי הקרקעות הוא כמובן לא עניין זול, אך בנושא זה המדינה לקחה אחראיות לכל פגיעה שכזו בשל מחסור הקרקעות שקיים בארץ והיא זו שמממנת את עלויות הטיפול.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט תוכנית שדה דב בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

קרקע מזוהמת אינה נגרמת רק מבסיסים צה"ליים
סריקת הקרקע נעשית בכמה מישורים על מנת לוודא כי אין בה רמת זיהום מסוכנת. תחילה מבצעים סקירה היסטורית, בודקים מהן רמות הזיהום בקרקע, מי הם הרצפטורים ומי יכול להיות מושפע מהזיהום הזה, ולבסוף מתכננים את השיקום ומבצעים. רוב האתרים אשר חשודים כמזוהמים, נמצאים באזורי תעשייה ברחבי הארץ, לוואו דווקא מדובר במפעלים הגדולים, אלא גם מפעלי תעשייה ובתי מלאכה הם מקור אפשרי לזיהום קרקע, בעיקר בשל דרכי הטיפול בפסולת שנאגרת ונזרקת שלא כשורה. כיום המדינה לקחה על עצמה לממן את הטיפול בקרקעות הבסיסים הישנים ומפעלים צבאיים, אולם הטיפול בקרקעות מזוהמות עדיין אינו מוגדר בחוק וכיום, הגורם העיקרי לזיהומי הקרקעות, תחנות הדלק, עדיין נחשבות לבעלות הפוטנציאל המובהק לזיהום בשל דליפות קטנות וסמויות בצינורות ישנים הגורמות לנזק. נותר רק לקוות כי המדינה תפעל לקדם את החוק ניקוי הקרקעות במהרה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות